رئیس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۱۷هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز بدون مجوز فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۷۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 06 February 2016

رئیس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۱۷هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز بدون مجوز فعالیت می کنند.

به گزارش تابناک همدان؛ انوشیروان محسنی ‌بند پی با اشاره به ظرفیت های صدور مجوز ترک اعتیاد افزود: در مراکز ترک اعتیاد به فضای مناسب نیاز است و تنها علم و مشورت کافی نیست بلکه باید تیم های درمانی قوی و کارآمد مشغول به فعالیت شوند، ما بر اساس داشتن این ظرفیت ها مجوز صادر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز برای احداث و راه اندازی کمپ‌ های ترک اعتیاد با رعایت ضوابط و قوانین خاص به بهبود یافتگان اعطا می‌شود اظهار کرد:در حال حاضر ساماندهی معتادان متجاهر نیز در کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به غربالگری ۲۷ میلیون نفر کودک در ده سال اخیر اشاره و افزود: از این تعداد ۴۶ هزار مورد مشکوک به کم ‌بینایی و در معرض نابینایی بودند، که در کمتر از سن ۲۰ سالگی مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

محسنی بند پی اظهار کرد: سازمان بهزیستی آمادگی لازم برای اجرای طرح غربالگری شنوایی در میان نوازادان را نیز دارد و به دنبال آن است که پوشش ۷۰ درصدی نوزادان کشور در سال جاری در قالب این طرح را به ۹۰ درصد در سال آینده برساند.

وی در خصوص لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط دولت گفت: ۲۵۰ مرکز ژنتیک خصوصی برای جلوگیری از معلول ‌زایی با بهزیستی همکاری می‌کنند و در سال جاری مجوز قانونی برای سقط ۹۰۰ جنین صادر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به زوج های جوان با هدف کاهش معلول زایی در جامعه توسط سازمان بهزیستی اشاره و اضافه کرد: سالانه نزدیک به ۲۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که به صفر رساندن آنها با تدوین یک برنامه پنج ساله کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

محسنی بند پی از شناسایی ۱۵هزار کودک با اختلالات شنوایی خبر داد و عنوان کرد:غربالگری شنوایی ضمن کمک به سلامت جسمی و اجتماعی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار واحد مسکن برای معلولان و مستمری‌بگیران سازمان در دست ساخت است، افزود: در دهه فجر امسال ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مدد جویان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه تأمین فضای لازم برای کودکان کار بر عهده شهرداری‌ های کلان ‌شهر ها و تنها خدمات تخصصی توسط بهزیستی ارائه می‌شود، گفت: یکهزار و 200 نفر کودک کار در مراکز روزانه بهزیستی و 6 هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار