مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری هزار و ۴۵۰ زوج در آستانه ازدواج این استان مشاوره ژنتیک دریافت کردند.
کد خبر: ۱۷۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 06 February 2016

به گزارشخبرنگار مهر،بهزاد ستاری بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات پیشگیری از معلولیت تصریح کرد: در طی ماه‌های اخیر ضرورت مشاوره ژنتیک به صورت ویژه اطلاع رسانی شده و در این راستا به ویژه برای گروه های در معرض خطر انجام مشاوره به صورت اجباری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل فعال شده است، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از معلولیت یکی از اقدامات جدی آگاه سازی خانواده ها به ویژه زوج های جوان با مشاوره ژنتیک است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه مشاوره ژنتیک به صورت مستمر در طول سال اجرا می شود، متذکر شد: در عین حال امسال ۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر در زمینه پیشگیری از معلولیت آموزش دریافت کرده اند.

ستاری به اجرای طرح غربال گری زنتیک در بین افراد ۱۵ الی ۲۵ ساله اشاره کرد و افزود: در این طرح هزار و ۵۰۰ نفر مشارکت داده شدند.

وی شکل گیری کمپین های آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در استان را یادآور شد و گفت: چهار هزار و ۲۵۱ نفر نیز خدمات پیشگیری از بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی را دریافت کرده اند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در خصوص سنجش و شناسایی معلولیت نیز دو طرح غربال گری شنوایی نوزادان و شیرخواران برای ۱۳ هزار و ۹۸۹ نفر و تنبلی چشم برای ۵۳ هزار و ۷۵۳ نفر انجام شده است.

ستاری تاکید دارد که این دو طرح به دنبال پوشش صد در صد جامعه هدف است و تحقق آن می تواند در راستای کاهش معلولیت های بینایی و شنوایی موثر باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار