کد خبر: ۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱ 30 January 2015
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از انتخاب تالاب کمجان به عنوان نامزد تالاب منتخب دنیا در اجلاس جهانی تالاب ها خبر داد.
دوازدهمین اجلاس جهانی تالاب ها خرداد 94 در اکوادور برگزار می شود.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی امروز در جشن بزرگداشت روز تالاب ها در حاشیه تالاب بین المللی کمجان فارس گفت: تلاش می کنیم که با معرفی این تالاب ، همت مردم استان فارس برای احیای تالاب ها الگوی جهانی شود.
این مقام مسئول با یادآوری نقش مردم در احیای تالاب بین المللی کمجان گفت: احیای این تالاب با مشارکت مردم و ساکنان اطراف تالاب صورت گرفت و نشان داد که مردم اهمیت تالاب را درک کرده اند و این مشارکت در احیای تالاب این پیام را اعلام کرد که مردم می خواهند روی پای خود بایستند و نمی خواهند از روستا و محل زندگی خود به شهرها مهاجرت کنند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس افزود: از سویی تالاب بختگان دچار خشکی شد اما در کنار آن تالاب کمجان احیا شد و پرندگان در این تالاب زیبا زندگی می کنند و تفاوت اقلیم در حاشیه تالاب کمجان و تالاب خشک شده بختگان به خوبی مشهود است.
سیروس زارع نماینده گروه محلی احیا کننده تالاب گفت: در دهه های گذشته با زهکشی تالاب بخش اعظمی از آن برای توسعه کشاورزی خشکانده شده بود که پس از خشک شدن تالاب و تغییرات اقلیمی به وجود آمده در منطقه مردم برای احیای دوباره تالاب با ساخت آب بند روی زهکش ، آب را به روی پهنه خشک شده تالاب منحرف کردند.
تالاب بین المللی کمجان با حدود 4 هزار هکتار مساحت در فاصله 100 کیلومتری شمال شرق شیراز در روستای کمجان از توابع بخش کربال شهرستان خرامه واقع شد و در این تالاب حدود 20 گونه پرنده آبزی ، کنارآبزی ، مهاجر و پرندگان خشکی زی زمستان گذری می کنند.
در اولین کنوانسیون بین‌المللی تالاب ها در رامسر ، تالاب کمجان ثبت و به تایید رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار