مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: امسال یک‌هزار و ۱۷۱ فقره جهیزیه با بیش از ۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای زوج‌های جوان زیر پوشش تهیه شده است و ۱۱۷۰ دختر در شرف ازدواج نیز نیازمند یاری خیران برای تأمین جهیزیه هستند.
کد خبر: ۱۸۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 18 February 2016

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: امسال یک‌هزار و ۱۷۱ فقره جهیزیه با بیش از ۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای زوج‌های جوان زیر پوشش تهیه شده است و ۱۱۷۰ دختر در شرف ازدواج نیز نیازمند یاری خیران برای تأمین جهیزیه هستند.

به گزارش تسنیم،علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه دوره‌‍‌های مشاوره و آموزش خانواده در راستای تحکیم بنیان خانوداه‌های مددجویان و از جمله نوعروسان تحت حمایت برگزار می‌شود اظهار داشت: خدمات آموزش خانواده رایگان و به صورت گروهی به مددجویان ارائه می‌شود و در این راستا میزان وقوع طلاق بین خانواده‌های مددجویان همدان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد یک‌هزار و 171 فقره جهیزیه با اعتباری بیش از 26 میلیارد و 295 میلیون ریال به زوج‌های جوان استان همدان اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: این تعداد جهیزیه، در قالب 898 فقره جهیزیه دختران مورد حمایت با اعتبار 22 میلیارد ریال، تعداد 156 فقره در قالب هدیه ازدواج پسران تحت حمایت با اعتبار 970 میلیون ریال، تعداد 86 مورد کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت با اعتبار یک میلیارد و 832 میلیون ریال بوده است.

وی گفت: همچنین تعداد 31 فقره جهیزیه در قالب جهیزیه دختران خانواده‌های نیازمند با صرف اعتبار یک میلیارد و 315 میلیون ریال به زوج‌های جوان پرداخت شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 170 نفر از زوج‌های جوان زیر پوشش این نهاد در انتظار یاری خیران هستند، تأکید کرد: مردم نوع‌دوست استان، خیران و نیکوکاران می‌توانند در راستای تأمین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش و فراهم کردن زمینه ازدواج آنان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد در سطح استان و شهرستان‌های تابعه تحویل دهند.

وی عنوان کرد: در راستای خدمت به محرومان و فراهم کردن اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان همدان در امسال تعداد 223 طرح کارانگیزی برای خانواده‌های محروم و نیازمند اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: برای اجرای این طرح‌ها در قالب طرح‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی مبلغ 4 میلیارد و 807 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات اشتغال در قالب طرح‌های کارانگیزی تا سقف 10 میلیون ریال به منظور آموزش مددجویان در دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف پرداخت می‌شود تا با کسب مهارت، زمینه اشتغال و خودکفایی آنان فراهم شود.

ابرهیمی تصریح کرد: از این تعداد طرح اجرا شده، مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون در قالب 73 طرح دامپروری و همچنین 42 طرح صنایع دستی با اعتبار 500 میلیون ریال برای خانواده‌های تحت حمایت اجرا شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد یک‌هزار و 482 طرح خودکفایی با اعتبار 152 میلیارد و 610 میلیون ریال در قالب تسهیلات کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: راهبرد توانمندسازی اقتصادی و اعتلای فکری و فرهنگی محرومان با ارائه آموزش‌های فرهنگی و مهارتی با محوریت اشتغال در رأس برنامه‌های حمایتی کمیته امداد قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار