2 طرح غربالگری اختلالات ژنتیک به صورت آزمایشی در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۸۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 16 February 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی فارس امروز گفت: اجرای این طرح ها تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

محمودرضا عرب افزود: این طرح ها شامل غربالگری اختلالات ژنتیک ویژه زوج های جوان و افراد 15 تا 25 سال است.

وی گفت: این طرح ها به منظور پیشگیری از تولد نوزادان با معلولیت های ژنتیکی و مادرزادی با تلاش بهزیستی فارس اجرا می شود.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی فارس با بیان اینکه در هر استان یک شهر برای اجرای این طرح ها انتخاب شده است، افزود: در استان فارس به دلیل وجود امکانات مشاوره ای و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه ژنتیک در شیراز، این شهرستان به صورت آزمایشی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات عامل اصلی نیمی ازمشکلات مادرزادی نوزادان، ژنتیک و وراثت است افزود: در این طرح مراجعه کنندگان ابتدا تحت مشاوره ژنتیک قرار می گیرند و سابقه بیماری های خاص در خانواده آنان بررسی و افراد پرخطر شناسایی می شوند.

عرب افزود: افراد پرخطر برای بررسی های بیشتر به متخصص ژنتیک معرفی و در صورت نیاز آزمایش های ژنتیک برای آن ها انجام می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز نیز گفت: در آزمایشگاه ژنتیک بهزیستی شیراز با انجام آزمایش های مختلف، امکان تشخیص انواع بیماری های ژنتیکی نظیر اختلالات حرکتی و اسکلتی، عقب ماندگی ذهنی، هموفیلی، تالاسمی و دیگر بیماری های شایع ژنتیک فراهم شده است.

حمید آزرمی افزود: شهروندان می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره و آزمایش ژنتیک به ستاد مرکزی بهزیستی شهرستان شیراز واقع در کوی زهرا و نیز به دیگر مراکز تحت پوشش بهزیستی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار