فرماندار تویسرکان گفت: توافق هسته ای در لوزان سوییس، ماهیت نظام اسلامی ایران در زمینه برقراری تعامل و ارتباط دوستانه را برای همه جهانیان به اثبات رساند.
کد خبر: ۱۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 04 April 2015

فرماندار تویسرکان گفت: توافق هسته ای در لوزان سوییس، ماهیت نظام اسلامی ایران در زمینه برقراری تعامل و ارتباط دوستانه را برای همه جهانیان به اثبات رساند.

به گزارش ایرنا ؛ مهرداد موسوی  افزود: توافقی که اواخر هفته گذشته در لوزان سوییس به دست آمد به اذعان بیشتر دیپلمات ها و سیاستمداران برجسته دنیا یک توافق خوب به ویژه برای ایران اسلامی است.

کارشناس مسایل سیاسی اذعان کرد: در چند ساعت اخیر و پس از خبر شکل گیری توافق هسته ای ایران و کشورهای 5+1 ، بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های دنیا به موفقیت و برتری تیم مذاکره کننده ایران اذعان کرده و این توافق را در راستای تامین منافع ایران دانستند.

موسوی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مذاکره طولانی و حساس در تاریخ یک قرن گذشته جهان و پس از جنگ جهانی اول بی سابقه بود اضافه کرد: مذاکره 9 روزه لوزان و مذاکره 9 ساعته دکتر ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا نشان از اهمیت فوق العاده این مذاکرات دارد.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: اکنون رژیم غاصب صهیونیستی و بسیاری از جنگ افروزان نهفته در ساختار سیاسی آمریکا، اروپا و برخی کشورهای آشوب طلب منطقه از این توافق خشمگین هستند.

وی تاکید کرد: این مذاکرات در عین حال به دنیا اثبات کرد که گفتگو، تعامل و همزیستی با توجه به سه محور عزت، حکمت و مصلحت اصل سیاست جمهوری اسلامی ایران است و جنگ طلبی و جنگ افروزی در این سیاست جایگاهی ندارد.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ارزش ها و به دور از خشونت و جنگ طلبی به دنبال تامین منافع خود در جهان است.

فرماندار تویسرکان اضافه کرد: توافقی که در لوزان سوییس حاصل شد بی شک مخالفان و دشمنانی مانند رژیم اشغالگر قدس، جنگ افروزان منطقه ای و جهانی و تندروهای کنگره آمریکا دارد که به دنبال بهانه تراشی و جلوگیری از انعقاد قطعی این توافقنامه هستند.

موسوی محفوظ ماندن حق غنی سازی هسته ای در داخل ایران و تعطیل نشدن هیچ یک از تاسیسات هسته ای ایران را از مهمترین دستاوردهای توافق هسته ای دانست و خاطرنشان کرد: این توافق با تدابیر رهبر معظم انقلاب، رهنمودهای رئیس جمهوری و تلاش بی وقفه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران رقم خورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار