معاون تولید مرکز ملی فرش ایران، گفت: چهارمین همایش تحقیقات فرش با رویکرد بین‌المللی، شهریور سال آینده با حضور نمایندگان کشورهای هدف برگزار می‌شود. رئیس دانشگاه هنر شیراز نیز خواستار تعیین روز سوم بهمن، سالروز تولد استاد پرهام شد و گفت: جای روزی ملی به عنوان فرش ایران در تقویم فرهنگی کشور خالی است،
کد خبر: ۱۸۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 17 February 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:محسن حسن زاده با اعلام این مطلب و اشاره به تقدیر از فعالان دانشگاهی و علمی حوزه پژوهش فرش دست بافت اشاره کرد: تحقیق راه رسیدن به حقیقت است و تجلیل از محققان پاسداشت تحقیق و حقیقت یابی است.
فرش ایرانی
وی برگزاری سه دوره همایش ملی تحقیقات فرش را زمینه ساز رویکردهای جهانی به صنعت فرش دست باف دانست و افزود: برگزاری دوهزار دوره آموزشی و تخصصی در بخش های مختلف تولید فرش دست باف در سراسر کشور موید اهمیت این موضوع است.

معاون تولید مرکز کلی فرش ایران حمایت مرکز ملی فرش ایران از پایان نامه های دانشجویی دوره کارشناسی ارشد و دکتری فرش دست بافت را از برنامه های مدون این مرکز عنوان کرد و گفت: مرکز ملی فرش ایران با همکاری انجمن علمی فرش ایران شعبه فارس این آمادگی را دارد در زمینه گسترش فعالیت های پژوهشی و علمی گام بردارد.

نامگذاری زادروز استاد پرهام به عنوان روز ملی فرش ایران

رئیس دانشگاه هنر شیراز نیز خواستار تعیین روز سوم بهمن، سالروز تولد این چهره برتر هنر و پژوهش شد و گفت: جای روزی ملی به عنوان فرش ایران در تقویم فرهنگی کشور خالی است، از این رو پیشنهاد می کنم این روز که مزین به نام استادی پیشکسوت و دلسور هنر فرش دست باف است به عنوان روز ملی فرش ایران نامگذاری شود تا تلاش شود از دستاوردهای این نامدار هنر ایران در جهت توسعه نیز استفاده شود.

علیرضا عسکری از توان لازم برای ارتقا جایگاه فرش دست باف فارس در ابعاد جهانی خبر داد و گفت: با توجه به ویژگی های فرش دست باف فارس که این هنر دیرین را متمایز از دیگر نقاط ایران می سازد، دانشگاه هنر شیراز این آمادگی را دارد برای برنامه ریزی توصعه صنعت فرش دست باف کارهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدتی را سازمان دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر شیراز در پیوند با گذشته تاریخی هنر فرش و ارتباط صنعت این توانایی را دارد که در مسیر توسعه پایدار صنعت فرش گام بردارد، ادامه داد: این توانمندی در فارس وجود دارد که در ابعاد فرامنطقه ای در زمینه توسعه فرش دست باف سهمی داشته باشد.

عسکری وجود بخش خصوصی متعدد و شرکت های غیردولتی در کنار دستگاه های دولتی در زمینه تولید فرش دست باف را ارزشمند دانست و گفت: آینده روشن فرش زمینه ساز آتیه سرزمین ایران است، لذا در پیوند با پیشینه این هنر دیرین با حفظ اصالتها و رویکرد توصعه پایدار در طرح آمایش استان فارس نقش داشته باشیم. از این رو، در برنامه راهبردی دانشگاه هنر شیراز بخش ویژه ای برای فرش گنجانده شد تا با رویکرد بلندمدت، ملی و فراملی گام های موثری برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار