«کسانی که تبلیغات‌شان به مسائل قومی و مذهبی دامن بزند یقیناً تحت تعقیب قرار می‌گیرند»
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در باب امنیت کردستان و امنیت کشور با کسی شوخی نداریم گفت: منافع ملی از هر چیزی برای ما مهم‌تر است و کسانی که تبلیغات‌شان به مسائل قومی و مذهبی دامن بزند یقیناً تحت تعقیب قرار می‌گیرند و تلاش باید این باشد که در هر انتخاباتی انسجام و وحدت ملی افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۱۸۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵ 18 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان سیاسی و فرهنگی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان با تقدیر از حمایت و توجه آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به امور مهم استان اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در کردستان متعلق به هیچ جناح و گروهی نیست و نماینده رهبری در استان بوده و طبیعتاً مورد احترام و تکریم همه پیروان مذاهب ساکن کردستان، جریان‌های سیاسی و در یک کلام همه آنهایی است که نظام اسلامی را قبول دارند.

وی گفت: مشی همیشگی نماینده ولی فقیه در کردستان از زمانی که اینجانب عهده‌دار مسئولیت در استان شده‌ام همواره این بوده که حتی در جلسات مشورتی از نظرات اقشار مختلف و صاحبان سلایق مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی استفاده کرده و همواره از دستگاه‌های اجرایی هم حمایت کرده‌اند که این رویه کاری شایسته تقدیر است.

استاندار کردستان به مسئله انتخابات اشاره کرد و در این موضوع نقش 5 گروه را برجسته ارزیابی و تصریح کرد: گروه نخست مجموعه کسانی هستند که انتخابات را برگزار می‌کنند و هریک از اعضای این گروه با وجود داشتن یک وظیفه خاص، اختیارات مشخص و حتی با امکان داشتن تفسیر متفاوت از قانون در جاهایی، در یک کار مشخص، انتخابات را برگزار می‌کنند و همه باید بپذیریم که در چارچوب قانون باید انتخاباتی سالم، برگزار کرده و امانت‌دار رأی مردم و در واقع رعایت کننده حق‌الناس باشیم.

وی با اشاره به سپری شدن مراحلی از پروسه انتخابات گفت: افرادی را که در نهایت توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند افرادی صالح برای نشستن بر کرسی قانون‌گذاری می‌دانیم.

حتماً امانت‌دار رأی مردم خواهیم بود

زاهدی با اشاره به اینکه وظیفه مجریان انتخابات کاملاً روشن است افزود: ما حتماً امانت‌دار رأی مردم خواهیم بود و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در چارچوب قانون امانت‌دار باشیم و حق مردم را رعایت کنیم.

وی گروه دومی را که در انتخابات ایفای نقش می‌کنند نخبگان جامعه، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی آنها دانست و خاطر نشان کرد: درخواست ما این است نخبگان جامعه و کسانی که در میان مردم دارای نفوذ کلام هستند، جدای از نگرش‌های سیاسی‌شان به افزایش مشارکت کمک کنند چرا که به هر اندازه بتوانیم درصد مشارکت در انتخابات را افزایش دهیم مجموعه نظام و نیز استان کردستان از برکات این امر بهره خواهد برد.

استاندار کردستان گفت: گروه سومی که در انتخابات نقش دارند احزاب و جریان‌ها و در مجموع فعالان سیاسی هستند که یا در قالب حزب و گروه فعالیت می‌کنند یا به صورت فردی و جمعی و نه به عنوان یک تشکل رسمی کار سیاسی انجام می‌دهند و این مجموعه علاوه بر اینکه دیدگاه سیاسی داشته و از کاندیدای مشخصی حمایت می‌کنند، همین رقابت آنها سبب افزایش مشارکت مردم می‌شود و امید آن است که در هفته باقی مانده تا انتخابات فضا به گونه‌ای باشد که مشارکت با درصد قابل قبولی رقم بخورد.

مردم با درک شرایط کنونی منطقه حضوری خوب در انتخابات خواهند داشت

وی گروه چهارم ایفا کنندگان نقش در انتخابات را مردم عنوان کرد و افزود: طبیعتاً در طول تاریخ جمهوری اسلامی و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم از مسئولان جلوتر بوده‌اند یعنی تکلیف خود نسبت به کشور و سرزمین خود را ادا کرده‌اند و این بار هم اطمینان داریم که مردم با درک شرایط کنونی منطقه و جهان و برای کمک به حل مشکلات داخلی حتماً در انتخابات حضوری خوب خواهند داشت ولی این امر سبب اسقاط وظیفه از مسئولان نمی‌شود و مسئولان باید توجه مردم را به ضرورت مشارکت، هرچه بیشتر جلب کنند.

زاهدی کاندیداها و هواداران آنها را گروه پنجم نقش‌آفرینان انتخابات ذکر و خاطر نشان کرد: این گروه از بامداد پنجشنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند هرچند فعالیت‌های انتخاباتی خیلی وقت است که آغاز شده و این امر لازم هم هست و معتقدم که داوطلبان از مدت‌ها قبل باید فعالیت‌هایی داشته باشند و نمی‌شود انتظار داشت که هیچ اتفاقی در جامعه نیافتد و کاندیداها جلسات شبانه و خانگی نداشته باشند و در مدت تعیین شده قانونی شروع به تبلیغات کنند، البته در مواقعی تبلیغات رسانه‌ای و جمعی انجام می‌شود حتی در استانی موردی وجود داشته که یکی از کاندیداهایی که دوره قبل نماینده بوده به دلیل تبلیغات زودهنگام ردصلاحیت شد ولی به‌حمدلله تخلفاتی به این شکل در کردستان وجود نداشته است.

وی کاندیداها، اعضای ستاد آنها و بعضاً گروه‌های سیاسی را مخاطب قرار داد و گفت: تعدادی افراد برای شرکت در انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد 6 نفر به مجلس راه پیدا می‌کنند و مابقی در این رقابت موفق نخواهند شد که در گام نخست همه باید این امر را بپذیرند و اگر کسی هم شکایت داشته باشد شکایتش بررسی خواهد شد ولی بحث این است که افراد یادشده طوری با هم رفتار نکنند که فردا روزی از یکدیگر خجالت‌زده باشند.

استاندار کردستان افزود: توقع از افرادی که برای رقابت در انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شده‌اند این نیست که کار خلاف قانون انجام دهند؛ کسی که مغایر قانون صحبت کند و خلاف قانون عمل کند اثبات می‌کند که نمی‌تواند عهده‌دار مسئولیت قانون‌گذاری شود و انتظار این است که افراد تأیید صلاحیت شده در چارچوب قانون تبلیغات انجام دهند.

مطالبه مردم از کاندیداها در حیطه وظایف یک نماینده باشد

وی تصریح کرد: مطالبه مردم از کاندیداها باید آن چیزی باشد که در حیطه وظایف اصلی نماینده است؛ قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون وظیفه نماینده است بنابراین خواهش ما از کاندیداها این است که از هم‌اکنون نشان دهند که شایستگی رفتن به مجلس و عضویت در قوه مقننه را دارند.

زاهدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره رعایت حق‌الناس گفت: از همه مسائل که عبور کنیم نباید فراموش کرد که امانتی بزرگ و مهم به نام جمهوری اسلامی در دست ماست و وحدت ملی و منافع ملی نباید فدای منافع فردی و گروهی شود.

وی با اشاره به اینکه منافع ملی از هر چیزی برای ما مهم‌تر است افزود: کسانی که تبلیغات‌شان به مسائل قومی و مذهبی دامن بزند یقیناً تحت تعقیب قرار می‌گیرند و نکاتی که شورای عالی امنیت ملی ممنوع کرده و مختص به کردستان نبوده و مربوط به کل کشور است به داوطلبان تذکر داده‌ شده و آنها باید این موارد را حتماً رعایت کنند و فراموش نکنند نماینده شدن تنها با کسب رأی میسر نمی‌شود و تأیید پروسه انتخابات و تصویب اعتبارنامه در مجلس هم در این روند دخیل است.

فدا کردن امانت جمهوری اسلامی در راه منافع گروهی، ظلم به مردم و نظام است

استاندار کردستان گفت: تأکید می‌کنم که امانت جمهوری اسلامی را فدای منافع فردی و گروهی نکنیم چرا که این کار هم ظلم به نظام و هم ظلم به مردم است که بخواهیم در منطقه‌ای بحث قومی مطرح کنیم و تلاش باید این باشد که در هر انتخاباتی انسجام و وحدت ملی افزایش پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه استان کردستان در انتخابات گذشته سابقه منفی قابل توجهی ندارد که درگیری یا اختلاف شدیدی رخ داده باشد اما در هر شرایطی کاندیداها، هواداران آنها و مردم باید حافظ این امنیت باشند چرا که ضرورتی برای جامعه امروز است و ما اعلام می‌کنیم در باب امنیت استان و امنیت کشور بویژه در این منطقه مرزی با کسی شوخی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار