امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، گفت: کاندیداهای مجلس و اطرافیانشان یکدیگر را تخریب نکنند چرا که تهمت زدن و تخریب حق الناس است.
کد خبر: ۱۸۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 20 February 2016
 امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، گفت: کاندیداهای مجلس و اطرافیانشان یکدیگر را تخریب نکنند چرا که تهمت زدن و تخریب حق الناس است.

به گزارش مهر، حجت السلام والمسلمین سید هاشم موسوی در خطبه های نماز جمعه همدان با بیان اینکه شما را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم چراکه تقوا سرمایه استواری است، گفت: به حقیقت های تقوا پناه ببرید چراکه تقوا مقام والایی از ایمان و معرفت خدا و بیداری و هوشیاری نسبت به حق است.

وی با اشاره به اینکه امروز از برکت انفاس قدسی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و به برکت خون پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده های شهدا و استحکام و مقاومت جانباران و آگاهی و بیداری و بصیرت ملت ایران امنیت کشور فراهم است، عنوان کرد: بحث اصلی در خطبه اول نمازجمعه همدان حق الناس است چراکه حق الناس نمی تواند کفاره گناهان شود و اگر بر گردن کسی بماند وی دزد محسوب می شود.

موسوی با بیان این مطلب که کفاره دین، پرداخت حق دین است و اگر به یک مسلمان ظلم شود به همه مسلمانان ظلم شده است، افزود: مال مردم را نباید بر گردن خود نهاد حتی اگر نخی باشد که نمی شود با آن چیزی دوخت.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه بعضی از معاملات باطل است چرا که حق الناس در آن دخیل است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند انتخابات حق الناس است و یک توصیه به کاندیداها و اطرافیانشان داریم و اینکه یکدیگر را تخریب نکنید چرا که حق الناس به گردن شما افزوده می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هوای نفس را ترک کنید چون برای چهار سال حکومت و قدرت ارزش ندارد که آخرت خود را بفروشید، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده تخریب اشخاص حرام است و طرف حساب تخریب کاران خداست، پس به صورت کاملا مسالمت آمیز رفتارکنید و مواظب باشید حق الناس در همه جا رعایت شود.

موسوی در خطبه های دوم نماز جمعه همدان، خطاب به نمازگزاران با اشاره به اینکه شما را توصیه می کنم به تقوای الهی، تقوایی که شما را به معرفت الهی می رساند، افزود: در هفته پیش رو سه مناسبت مهم وجود دارد که اولین آن انتخاب فقهای اولین دوره شورای نگهبان از سوی امام در سال ۱۳۵۸ است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار مردمی تبریز فرمودند یکی از مواردی که دشمن سعی در تخریب آن دارد شورای نگهبان است، گفت: اگر شورای نگهبان تخریب شود مجلس نیز تخریب شده است.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به این موضوع که ما از درایت شورای نگهبان تشکر و شورای نگهبان را حمایت و تقویت می کنیم، افزود: مناسبت دوم روز دوشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) است که در این زمینه عشق و علاقه مردم دارالمومنین همدان به اهل بیت اثبات شده است.

موسوی با بیان اینکه هرکس حضرت فاطمه (س) را دشمن بدارد در آتش است، تاکید کرد: یکی از نمودهای محبت با حضرت فاطمه (س) این است که در وقت جان دادن و در قبر و سنجش اعمال و روز محشر و پل صراط و روزمحاسبه از هرکس راضی باشد شفاعت او را خواهد کرد و از هرکس غضبناک باشد خدا هم بر او غضب می کند.

وی در ادامه به انتخابات به عنوان یکی از مناسبت های دیگر سرنوشت ساز اشاره و عنوان کرد: به کسی رای بدهید که غربی و شرقی نباشد چراکه مقام معظم رهبری فرمودند باید به کسی رای بدهید که برای حل مشکلات مردم تلاش کند و شجاع باشد و خودش را با خنده دشمن نبازد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده اند انتخابات نعمت است و شکر می خواهد و اگر شکرگزار شویم آن نعمت از ما گرفته نمی شود.

حجت الاسلام بهزاد زارع استاد حوزه و دانشگاه نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با طرح این سئوال که رمز موفقیت بانوی دوعالم چیست؟ و چه عاملی باعث شده در سن ۱۸ سالگی به جایگاهی دست پیداکند که همه فرشتگان به ایشان تعظیم کنند؟ افزود: شش فضیلت برجسته در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) جلوه گر شده است.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی ایشان این است که محور خشم و غضب و رضایت پروردگار قرار دارد و خداوند نسبت به خشم او خشمگین و نسبت به شادی او شاد می شود، عنوان کرد: دومین ویژگی بارز ایشان این است که علت خلقت عالم است به این معنا که اگر وجود او نبود پروردگار عالم را خلق نمی کرد.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: سومین فضلیت آن حضرت این است که پیامبر دست زهرای مرضیه را می بوسد و احترام خاصی برای او قائل است.

استاد حوزه و دانشگاه همدان همچنین افزود: چهارمین ویژگی حضرت فاطمه این است که الگوی امام زمان است و پنجمین فضیلت ایشان واجب الاطاعه بودن مخلوقات است یعنی هرکس در عالم خلقت است باید از حضرت فاطمه (س) اطاعت کند.

زارع همچنین بیان داشت: دیگر ویژگی ایشان این است که درک شب قدر به درک وجود صدیقه طاهره منوط است و رمز موفقیت حضرت فاطمه زهرا این است که محمل عبودیت را طی کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار