کد خبر: ۱۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 04 April 2015
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با رهنمودها و حمایتهای خود از مذاکرات هسته ای ، نقش مهمی در روند مذاکرات داشتند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ؛ محمد دامادی گفت : یکی از برنامه های دولت یازدهم در شروع کارش ، حل مساله هسته ای بود که با حمایتهای مقام معظم رهبری و تلاش رییس جمهور و تیم هوشمند کشورمان ، این مهم به نتیجه رسید.
 دامادی افزود : روابط سیاسی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد بنابراین توافق لوزان می تواند تاثیر خوبی در توسعه اقتصادی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد : سال 94 که مزین به سال فاطمی است و با توجه به اینکه از طرف مقام معظم رهبری به سال همدلی دولت و ملت نامگذاری شده امیدواریم دولت فارغ از همه مسائل برای رفع مشکلات تورم ، بیکاری و ... تلاش بیشتری داشته باشد.

استاندار مازندران نیز به رسمیت شناخته شدن حق استفاده صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته ای و حفظ دستاوردهای هسته ای را حاصل هوشمندي و تدبير مقام معظم رهبري ، رئيس جمهور و تيم مذاكره كننده هسته اي و صبوري ملت شريف ايران دانست.

ربيع فلاح گفت : تلاشهای جهادگونه و تدبیر و درايت وزیر امور خارجه موجب ارتقاء جايگاه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان شد.

وي بابیان اینکه اعتراف دشمنان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای پيروزي بزرگ براي ملت سرافراز ايران است تاكيد كرد : راستگويي و صداقت تيم مذاكره كننده هسته اي موجب شد تا طرف مقابل همه تاسیسات هسته ای ایران از جمله تاسيسات نطنز، اراک و فردو را بپذيرد و شاهد تداوم فعاليتها از جمله غنی سازی در نطنز و راکتور پیشرفته آب سنگین اراك و تحقیقات در زمينه فیزیک پیشرفته هسته ای در فردو باشيم .

نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم گفت :نقش هدایتگرانه مقام معظم رهبری ، مقاومت ملت ، زحمات بی شائبه دولت و تیم مذاکره کننده در توافق لوزان بی بدیل بوده و دستیابی به این موفقیت پاسخ به تمام افرادی است که بر سر راه انجام این توافق سنگ اندازی می کردند .

سید هادی حسینی افزود البته باید به یاد داشته باشیم که با توفق لوزان همه چیز تمام نشده است و باید از این مرحله و مقطع خوب تاریخ جمهوری اسلامی ایران برای سازندگی و شکوفایی هر چه بیشتر کشور استفاده کرد .

شریعت نژاد نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد درمجلس شورای اسلامی نیز گفت وحدت ، همدلی و همزبانی میان ملت و دولت می تواند به عنوان یک پشتوانه قوی در حوزه بین المللی و داخلی باشد و از همه مهم تر یک حرکت اساسی است که باید به طور عملی محقق شود.

فرماندار ساری هم به خبرنگار ما گفت : توافق شش قدرت بزرگ جهان با ایران حاوی نکات پند آمیز بسیاری بود که درس گرفتن از صبر و شکیبایی ایران از نکات بارز و ویژه آن محسوب می شود.

جواد واحدی افزود : ایران و شش قدرت جهانی در چارچوب یک توافق تاریخی پس از گفتگوی طولانی به توافق رسیدند ، توافقی که در لوزان حاصل شد و بخش مهمی از آن مربوط به لغو تحریم ها علیه ایران است و توافق نهایی تا 30ژوئن مهیا می شود.

وی ادامه داد : ایران نشان داد که کشوری منطقی است و با درایت مذاکره می کند و دنیا باید از این درایت درس بگیرد.

فرماندار ساری گفت : جمهوری اسلامی ایران با همین منطق به دنیا ثابت کرد که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار