نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از نامزدهای اخلاق گرا و قانون مدار در جریان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۸۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 27 February 2016
تابناک آذربایجان غربی:  
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از نامزدهای اخلاق گرا و قانون مدار در جریان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تقدیر کرد.
 حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود : گلایه‌ای از طرف خودم و ملت دارم از کسانی که خود را کاندید معرفی کردند و بی‌ادبی و بی‌تربیتی را در سخنانشان نهادینه کردند. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقدسی است ولی باید حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خداپسندانه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید به زبان آورد. توهین و بی‌تربیتی شایسته‌ی یک جامعه‌ی اسلامی نیست.
 وی ادامه داد : ما نباید اجازه دهیم در شهر ما بی‌ادبی و بی‌تربیتی نهادینه شود. این برخلاف منویات پروردگار تبارک‌وتعالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت است مگر انسان با هر وسیله‌ای می‌تواند جایگاهی به دست آورد؟ به قدری این مسئله مسلمان را آزرده کرده و دل‌ها را چرکین کرده که حد ندارد. واقعاً کسانی که این‌چنین کردند، باید توبه کرده و استغفار کنند و از جماعت هم معذرت خواسته و از کسانی که به آن‌ها توهین کرده‌اند هم عذرخواهی کنند.
امام‌جمعه ارومیه تاکید کرد : بنده به عنوان یک طلبه‌ی حقیر در این جایگاه از تمامی مسئولین ذیربط و ناظرین شورای نگهبان و همه و همه می‌خواهم بدون اغماض هر شخص را که بی‌تربیت سخن بگوید تا آخر پیگیری کنند. این صحیح نیست! و نباید در استان ما نهادینه شود. اگر نهادینه شود نمی‌توان آن را جمع کرد و از فردا همه به هم ناسزا گفته و توهین می‌کنند. ما به فرزندان خود چه بگوییم؟ وقتی می‌گوییم که سخن بد نگو و او می‌بیند که نمایندگان ما با بی‌ادبی حرف می‌زنند، او هم این کار را می‌کند در این صورت چگونه از او بخواهیم که این مسئله را ترک کند؟ لذا کسانی که توهین کرده‌اند باید توبه کرده و استغفار کنند.
حجت الاسلام قریشی اضافه کرد : وعده‌هایی است که این آقایان داده‌اند، این وعده‌ها در ذهن ملت ثبت‌شده است، رسانه‌ها نوشته‌اند، خواهشم از مردم این است که این وعده‌ها را بعداً از این افراد اگر انتخاب شوند، بخواهند و علت آن این است که خلاف دین در مملکت ما نهادینه نشود. خدا می‌فرماید: چرا می‌گویید چیزی را که نمی‌توانید به آن عمل کنید؟ در نزد خدا بزرگ‌ترین خشم و غضب این است که چیزی را بگویید که نمی‌توانی آن را انجام دهی و این از آن جهت خوب است که برای دوره‌های بعد همه یاد بگیریم و بدانیم که سخن گفتن باید از روی حساب‌وکتاب باشد.
 او اذعان کرد : معذرت می‌خواهم عده‌ای جماعت را بی فهم حساب نکنند، بگوید سخن گفتم و رأی گرفتم و رفتم؛ خیر این‌گونه نیست. همه‌ی این‌ها ثبت‌شده. اگر در اختیار تو نبود چرا گفتی؟ و اگر در اختیارت بود چرا عمل نکردی؟ و این هم یک مسئله است که ما باید آن را کاملاً مدنظر قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد : امروز به هر حال رقابت است، بعد از اتمام امروز به تمام نمایندگان از این جایگاه عرض می‌کنم که تا دیروز رقابت بود و از فردا رفاقت است. باید کینه‌ها و نفرت‌ها را جمع کنید، چه کسانی که رأی آوردند و چه کسانی که رأی نیاوردند. نباید شروع به هم زدن جامعه بکنند و متشنج کردن اوضاع قابل‌قبول نیست. همه مسلمانیم، مؤمنیم، برادر و هم‌وطن هستیم. فردا که مشخص شد چه کسانی قبول شدند و چه کسانی نه باید پرونده‌ی تمام مسائل بسته شود.
امام‌جمعه ارومیه گفت : کاندیدهایی که موفق و پیروز شدند، جشن و پایکوبی معنایی ندارد، جماعت تحمل این را ندارند. آن زمان گذشت که عده‌ای سر ملت کلاه بگذارند. اولاً ایام فاطمیه است و هرکس این‌چنین کند معلوم می‌شود در تدین این شخص مشکل وجود دارد. همه او را بشناسند و در ثانی بالعکس است. باید کسی که رأی آورد غصه‌ناک شود که خدایا من این مسئولیت را چگونه به انجام برسانم نه اینکه خوشحالی کنم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
درود بر قاضي بور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار