رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ایام سفرهای نوروزی یک‌هزار و ۶۸۶ مأموریت شهری و جاده‎ای توسط پایگاه‎های اورژانس ۱۱۵ استان همدان انجام شد.
کد خبر: ۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 06 April 2015
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ایام سفرهای نوروزی یک‌هزار و ۶۸۶ مأموریت شهری و جادهای توسط پایگاههای اورژانس ۱۱۵ استان همدان انجام شد.

به گزارش تسنیم ؛حبیب معصومی اظهار داشت: طرح امدادی نوروزی امدادی مرکز مدیریت‌ها و فوریت‌های پزشکی استان همدان از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته کلید خورد و در این طرح ۶۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتاق عمل سیار و یک بالگرد اورژانس هوایی مشارکت داشتند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای اجرای طرح تا ۱۵ فروردین ماه اورژانس همدان یک‏‌هزار و ۶۸۶ مأموریت شهری و جادهای انجام داد که از این تعداد یک‏‌هزار و ۳۳۵ مورد حوادث تصادفی و ۳۵۱ مورد نیز حوادث غیرتصادفی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مصدومیت ۵۲۲ نفر در حوادث تصادفی در نوروز امسال خبر داد و گفت: ۱۷۷ نفر در تصادفات شهری، ۳۱۶ نفر در تصادفات جادهای و ۲۹ نفر مصدوم نیز در حوادث ترافیکی بین مراکز از خدمات اورژانس همدان بهره‌‏مند شدند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال پنج ایستگاه سلامت در استان همدان برپا شد که در مجموع ۵۸۹ نفر در این ایستگاهها مورد پذیرش قرار گرفتند که برای ۵۸۰ نفر درمان در محل و ۹ نفر اعزام انجام شد.

معصومی با اشاره به فعالیت پایگاههای اوژانس و فوریتهای پزشکی عنوان کرد: ۱۸ پایگاه شهری و ۲۶ پایگاه جادهای و پنج چادر سیار سلامت در اجرای طرح امدادی نوروزی مشارکت داشتند که ۱۱۵ نفر روز نیروی عملیاتی و روزانه ۱۲ نفر نیروی ستادی خدمات ارائه میکردند.

وی افزود: در ایام نوروز امسال ۱۹ مورد حواد ویژه توسط مرکز فوریتهای پزشکی استان همدان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۱۱ مورد حوادث ترافیکی و هشت مورد نیز حوادث غیرترافیکی بوده است که این حوادث ۸۵ مصدوم و ۱۱ فوتی بر جای گذاشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار