کد خبر: ۱۸۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 27 February 2016
به گزارش تابناک یزد، «روزنامه ایران»، در گزارشی به موضوع خروج مسکن از بحران می پردازد.

این روزنمه با تیتر «نشانه‌های آغاز خروج بخش مسکن از رکود» می نویسد: «رکود حاکم بر بازار مسکن در چند سال گذشته و بویژه در دوره تحریم‌ها موجب شد که معاملات مسکن بویژه در کلانشهرها به کمترین حد خود برسد. با اجرای برجام و آغاز رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف، فعالان بخش مسکن نیز امیدوارند که رونق در این بخش از اقتصاد نیز ایجاد شود. بررسی شاخصه‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد که در این بخش شاهد افزایش جزئی معاملات بوده ایم. این رشد معاملات اگر چه جزئی است اما به نظر می‌رسد آغازی برای خروج مسکن از رکود باشد.

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ۹۴ نشان می‌دهد که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه سال ١٣٩٤به ١٦ هزار و ٤٣٤ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 7/0 و 6/5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال ١٣٩٤که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، همچنین نشان می‌دهد که در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 2/39 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با یک درصد کاهش همراه بوده است.

در بهمن ماه امسال از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده معادل 8/76 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 4/20 میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. بانک مرکزی در برآورد خود از وضعیت معاملات مسکن در ماه گذشته این‌طور به جمع بندی رسیده که بررسی تحولات قیمت و حجم معاملات بازار مسکن در شهر تهران در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل حاکی از افزایش 6/5 درصد و کاهش متوسط قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی به میزان یک درصد است. تداوم بهبود حجم معاملات در دو ماه اخیر نشانگر استقبال خریداران در شرایط ثبات قیمتی حاکم در بازار مسکن است. انتظار می‌رود این وضعیت که با بهبود شرایط اقتصاد کلان و نیز اقدامات مناسب اتخاذ شده از سوی نظام بانکی در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن و تعدیل نرخ سود بانکی همراه شده است، در ماه‌های آتی نیز همچنان تداوم یابد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار