رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: بیش از 80 درصد از جنگل های استان اردبیل در این شهرستان واقع شده و خلخال از قطب های مهم جنگلی این استان است.
کد خبر: ۱۹۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 04 March 2016

به گزارش ایرنا ، عباس جعفرزاده روز جمعه در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه در مصلای نماز خلخال افزود: این شهرستان دارای 257 هزار هکتار جنگل و مرتع است که از این میزان 45 هزار هکتار جنگل و 212 هزار هکتار را مراتع تشکیل می دهند.
وی گفت: جنگل های خلخال از لحاظ تنوع درختان در نوع خود کم نظیر بوده و انواع گونه های درختان نادر قد کوتاه ارس و بنه بیشترین سطح جنگل های این شهرستان را تشکیل می دهد.
جعفرزاده با بیان اهمیت نقش جنگل در حیات بشر اظهار کرد: جنگل در کاهش آلودگی هوا ، آلودگی های صوتی ، اختلاف دمای هوا و تامین اکسیژن موجود هوا نقش مهمی داشته و از این لحاظ وظیفه مسوولان و مردم در حفظ و حراست از این موهبت الهی سنگین است.
وی با بیان اینکه هر هکتار جنگل اکسیژن مورد نیاز 10 نفر را تامین می کند افزود: جنگل ها به هر اندازه که اکسیژن تولید می کنند به همان اندازه نیز دی اکسید کربن را جذب و در سالم سازی هوا نقش ایفا می کنند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهار کرد: در حالی که میزان نفوذ پذیری آب در اراضی جنگلی بیش از هشت لیتر در ثانیه است این میزان در زمین های بیابانی و عاری از درخت 23 صدم لیتر است.
وی با هشدار به کاهش سرانه جنگل در سال های اخیر در کشور گفت: سطح جنگل های موجود کشور از 18 میلیون هکتار قبل از انقلاب به 14 میلیون هکتار کاهش یافته و در حالی که سرانه جنگل در ایران دو هزار متر مربع برای هر نفر است این میزان در سایر کشورهای جهان 30 هکتار بازاز هر نفر است.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار