رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از توزیع و کاشت 4 هزار اصله نهال در روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی در خلخال خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عباس جعفرزاده صبح امروز در بازدید از عرصه‌های کاشت نهال در شهرستان خلخال با تبریک روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امسال در هفته منابع طبیعی بیش از 4 هزار اصله نهال در شهرستان خلخال بین مردم توزیع و کاشته خواهد شد.

وی افزود: امروز همزمان با نخستین روز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور مسئولین شهرستان کاشت بیش از 50 اصله نهال در مقابل مسجد علی ابن ابیطالب خلخال آغاز خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال یادآور شد: همچنین در جلساتی که با روحانیون شهرستان داشته‌ایم با تعامل ویژه با روحانیون شهرستان خلخال بحث درخت‌کاری در محافل و منابر برای مردم بازگو شده تا اهمیت درخت و درخت‌کاری و حفظ منابع طبیعی مطرح و مردم بیشتر به بحث درخت‌کاری و اهمیت آن توجه داشته باشند.

جعفرزاده تصریح کرد: در طرح درخت‌کاری امسال درختانی همچون سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، زبان گنجشک، اقاقیا و انواع کاج کاشته خواهد شد و همچنین با مشارکت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نهال بین دهیاری‌های شهرستان، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مدارس توزیع خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دو نهالستان در شهرستان در بحث تحقیقات و کشت انواع نهال وجود دارد که نهالستان کندرق در بحث مطالعات بر روی انواع گونه‌‌های ارس و سایر درختان و نهالستان لابار در مسیر روستای جعفرآباد خلخال با هدف بذرگیری از گونه مختلف درختان در حال فعالیت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال با تقدیر از مردم در توجه به منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی یادآور شد: با تاکید رهبر معظم انقلاب همه موظف به حفظ اراضی طبیعی، ملی و جنگل‌ها هستیم.

جعفرزاده در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: پیام هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری همکاری و تعامل مردم با نهاد منابع طبیعی و آبخیزداری است و باید مردم با شکر به درگاه خداوند در مقابل این همه نعمت جنگل و طبیعت در حفظ طبیعت و جنگل کوشا باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار