کد خبر: ۱۹۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 06 March 2016


به گزارش تابناک لرستان ،هوشنگ بازوند،استاندار لرستان در جلسه همایش شهرداران استان گفت : متاسفانه سه تن از شهرداران استان از داوطلبان خاص حمایت کردند که با توجه به اینکه اعتبارات شهرداری از محل منابع عمومی بوده این اقدام شهرداران ظلم در حق مردم و گناه نابخشودنی است.

بازوند افزود: علاوه بر افزایش جمعیت و بالا رفتن انتظارات به حق مردم، شهرداری ها تابعی از اقتصاد استان هستند.
وی ادامه داد: شهرداری ها مجبور هستند سیاست های مرتبط با توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد استان را دنبال کنند که با توجه به سرانه در آمدی پایین مردمی استان مشکلات مالی برای شهرداری ایجاد شده است.
بازوند اشاره کرد:: از ابتدای سال جاری تا کنون شهرداری استان 410 میلیارد ریال ارزش افزوده دریافت کرده اند که حدود 20 میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: این میزان ناچیز نشان دهنده رشد عوارض و بهبود فعالیت های اقتصادی در استان علی رغم رکود طی یک سال گذشته است.
بازوند بابیان به اینکه کل میزان ارزش افزوده استان به اندازه شهرستان های یکی از استانهای همجوار است تصریح کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز توسط بخش خصوصی طی سال های گذشته در این استانها انجام شده و این در حالی است که جذب سرمایه گذار در لرستان در دست اقدام است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد شرایط سرمایه گذاری برای فعالیت بخش خصوصی افزود: جذب و فراهم کردن مشارکت این بخش برای مدیریت فعلی هزینه دارد اما موجب رفع نگرانی آیندگان می شود.
بازوند تصریح کرد: در آمد زدایی سنتی برای شهرداری ها جوابگو نیست ، بنابراین باید علاوه بر تعریف منابع در آمدی جدید، مشارکت مردم در امر توسعه را بکار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد در آمد شهرداری های استان را اعتبار دولتی و ارزش افزوده تشکیل می دهد عنوان کرد: این امر بیانگر خلا در آمدی در این نهادها است .
بازوند بیان کرد: به همین منظور و با توجه به محدودیت منابع اقتصادی و سرانه پایین در آمدی مردم تلاش می شود اعتبارات شهرداری های کوچک استان تخصیص یابد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های عمران شهری یاد
آور شد: در این
راستا تفاهم نامه ای به ارزش سه هزار 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمران شهری خرم آباد و بروجرد با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دست اقدام است.
بازوند گفت:چنانچه روش سنتی در آمدی شهرداری های بزرگ ادامه یابد به هیچ وجه قادر به توسعه نیستیم.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح های قرارگاه 70 درصد منابع از املاک شهرداری ها و 30 درصد از اعتبارات عمرانی تامین می شود.
بازوند عنوان کرد: در این راستا شهرداری و شوراهای شهر باید در راستای تصویب هر چه سریع تر این طرح ها تلاش کنند چرا که این مهم یک فرصت بی بدیل برای توسعه استان است.
وی افزود: در فاز دوم همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز قرار داد های جداگانه ای تا سقف دو هزار میلیارد ریال با سازمان همیاری شهرداری استان تنظیم و اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 12هزار میلیارد ریال عوارض بابت ساختمان جدید استانداری به شهرداری خرم آباد پرداخت شده تاکید کرد:شهرداری ها باید از ساخت و ساز بدون پروانه دستگاههای دولتی جلوگیری کنند.
بازوند با تاکیدبر اینکه مرز بین شورا و شهرداری را قانون مشخص می کند اشاره کرد: این دو نهاد باید بر اساس اصول قانونی با یکدیگر ارتباط داشته باشند چراکه در غیر اینصورت آفت و خلا بزرگی در مدیریت شهری ایجاد می شود.
وی افزود :ورودی خرم آباد از محل پارک دانشجو تا فرودگاه حدود 10کیلومتر به عنوان یک معبر اصلی است که باید با توجه به قرار گرفتن این مسیر در محور خوزستان و لرستان ، روابط خاص گردشگری و نوسازی برای آن در شورای شهر مطرح شود.
استاندار لرستان تصریح کرد:در این راستا باید امتیازهای خاصی برای مشارکت مردم از جمله صدور پروانه رایگان، اعطای تسهیلات ، کاهش عوارض و یا افزایش تراکم مجاز در نظر گرفته شود که این مهم به مصابه مدیریت مدرن تلقی می شود.
هوشنگ بازوند درادامه با تقدیر بر حضور آگاهانه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه عنوان کرد: در مجموع همکاری شهرداران استان در این راستا قابل قبول است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار