افزایش حضور گردشگران خارجی در شهرستان پاسارگاد در روزهای نوروز دور از انتظار نیست. فرماندار پاسارگاد:پیش بینی می شود بالغ بر 5 هزار نفر سال نو را در کنار مجموعه تاریخی پاسارگاد سپری کنند.
کد خبر: ۱۹۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳ 09 March 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فرماندار شهرستان پاسارگاد گفت: شهرستان تاریخی پاسارگاد یکی از شهرستان های هدف گردشگری است که با مجموعه ماندگار مقبره کورش یادآور پیشرو بودن تمدن بزرگ ایران در تدوین حقوق بشر است. 

طاهر ایزدی افزود: این شهرستان همواره مورد بازدید خیل عظیم هموطنان و گردشگران خارجی بوده و امسال نیز پذیرای گردشگران است. 

وی اضافه کرد: این شهرستان علاوه بر آثار تاریخی و مقبره امامزادگان، با داشتن منابع طبیعی بکر و جنگل های سرسبز و مردمانی مهمان نواز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است. 

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه پارسال تعداد کثیری از هموطنان لحظه سال نو را در مجموعه پاسارگاد گذراندند افزود: امسال نیز پیش بینی می شود بالغ بر 5 هزار نفر سال نو را در کنار مجموعه تاریخی پاسارگاد سپری کنند. 

طاهر ایزدی یادآور شد: در جلسات مختلفی که در سطح شهرستان برگزار شده آمادگی لازم برای استقبال از مهمانان نوروزی فراهم شده و آرزو می کنیم که مهمانان لحظات شادی را در این شهرستان سپری کرده و با خاطراتی خوب به موطن خود بازگردند. 

وی ادامه داد: در سطح شهر سعادت شهر و شهر مادرسلیمان و روستاهای مسیر تمهیدات لازم برای رفاه حال مردم اندیشیده شده است. 

فرماندار شهرستان پاسارگاد گفت: برای اسکان مهمانان نوروزی با همکاری آموزش پرورش این شهرستان 32مدرسه با ظرفیت یازده هزار نفر پیش بینی شده و همچنین دو سالن ورزشی با ظرفیت هزار و هشتصد نفر نیز آماده پذیرایی مهمانان نوروزی خواهد بود. 

وی افزود : تهیه بروشور و راهنمای مسافرین توسط شهرداری سعادت شهر، ایجاد کمپ هلال احمر در بخش پاسارگاد، ایجاد پارکینگ در شهر مادرسلیمان و استقرار نیروی انتظامی در مجموعه آثار باستانی از جمله برنامه های پیش بینی شده در روزهای نوروز است. 

طاهر ایزدی تصریح کرد: همچنین از جمله اقدامات انجام شده پهن کردن سفره هفت سین بزرگ توسط میراث فرهنگی و گردشگری، پیش بینی پارکینگ در سطح روستاها و شهرهای سعادتشهر و مادر سلیمان است. 

وی همچنین اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، برنامه های متنوعی همراه با سیاه چادرهای عشایری و تهیه غرفه های توزیع صنایع دستی در این ایام صورت می گیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار