رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باستان شناسان تخمین می زنند که ایران دارای 800 هزار یک میلیون بنای تاریخی است .
کد خبر: ۱۹۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد، دکتر مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از آثار وبناهای تاریخی و طبیعی شهرستان ابرکوه در ابرکوه اظهارکرد: در طول 85سال گذشته از زمان نخستین قانون حفظ حراست از میراث فرهنگی وعتیقه جات فرهنگی تاکنون 32هزار آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.
وی در زمینه ثبت جهانی سرو 4500 ساله و بافت 143هکتاری شهر ابرکوه افزود: ثبت جهانی چه اثرتاریخی وچه اثرطبیعی باشد یک پرسه ای دار دو پرونده آنها به شیوه ای که یونسکو طلب می کند تهیه می شود.
سلطانی فر ادامه داد: آثار تاریخی برای ثبت جهانی باحضور کارشناسان مختلف درکمیته های مختلف بررسی می شود و فرایند ثبت آن سه سال طول می کشد .
وی اضافه کرد: هم اکنون چیزی که ما دربرنامه کاری داریم ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد است که امیدواریم در سال 2017یا 2018بعنوان میراث جهانی به ثبت برسانیم .
معاون رییس جمهوری همچنین دربازدید از آثارتاریخی و طبیعی شهرستان ابرکوه نیز خاطرنشان کرد: این شهرستان باتوجه به داشتن بناهای خشتی وتاریخی وطبیعی ارزشمند و امکانات طبیعی خوبی که دارد می تواند به یک مرکز مهم برای طبیعت گردی و بوم گردی تبدیل گردد.
سلطانی فر تصریح کرد:اگر تمرکز ویژه ای دربخش گردشگری شهرستان ابرکوه بعمل آید ظرف دو و سه سال آینده می توان اتفاق خوبی در حوزه اقتصاد و اشتغال پایدارایجاد گردد وهم باعث رشد و توسعه شهرستان شود.
سلطانی فر افزود: ابرکوه باسابقه بسیار تاریخی و داشتن آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند و د رراس آنها منزلگاه امام رضا(ع) می تواند یک مقصد گردشگری استان وکشور شود.
رییس میراث فرهنگی کشورهمچنین بابیان اینکه 50درصد هتل های ایران درمشهد مقدس است خاطرنشان کرد: مشهد مقدس ما بعنوان نگین شهرهای ایران که مرقد مطهر امام رضا (ع) دراین شهر است سالیانه 27میلیون مسافر داردکه سه میلیون مسافرآن خارجی هستند که برای زیارت امام هشتم (ع) مشرف می شوند.
ایرنا یزد، ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قرار دارد و فاصلة این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار