در ایام نوروز؛
شهردار بافق گفت: در ایام نوروز امسال برنامه های ویژه ای در مجموعه تفرجگاهی آبشار این شهر اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۹۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سید علی نوروز زاده افزود: در سال های گذشته برخی از ساکنان و شهروندان بافقی جهت گذراندن روز های خوش و با طراوت در ایام نوروز تمایل بیشتری به گردش در دیگر شهرستان های استان یزد یا مرکز استان داشته اند.
وی اظهار کرد: کمبودهای شهر از نظر تامین تفریحات سالم و همچنین با توجه به رویکرد شهرداری به رضایت شهروندان و گردشگران و خلق لحظه هایی خوش و خاطره انگیز از سفر به بافق تصمیم گرفتیم تا در محل تفرجگاه برنامه های متنوعی برپا کنیم.
شهردار بافق گفت: این برنامه ها شامل یک سری از اقدامات و خدماتی است که از صبح روز بیست و نهم اسفندماه تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه 95 در این مجموعه تفرجگاهی ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها شامل نمایش های حاجی فیروز و بابا نوروز، امکانات اجاق و باربکیو، نصب سفره هفت سین بزرگ در پارک،تفریحات همه روزه همچون بازی فوتبال دستی، پینگ پنگ،شطرنج،موتور شارژی،کالسکه رانی است.
به گفته وی بازدید از دریاچه و مسیرهای کوه پیمایی، پخت و خرید نان محلی تنوری (با 2 ست تنور)، اجرای ورزش زورخانه به صورت یک روز در میان، چایی صلواتی، دفتر ثبت نظرات و خاطرات مردمی، نقاشی صورت با مداد، نقاشی با آب رنگ توسط کودکان، ارایه کیسه زباله رایگان، فضای اقامت کمپینگ چادر، نمایشگاه عکس طبیعت و حیات وحش بافق و بسیاری از امکانات و زیرساخت های لازم برای ارایه آنها و همچنین برپایی حدود سی عدد غرفه متنوع و غنی ارایه دهنده خدمات و کالاهای مرتبط با گردشگری یا تاریخ و هویت بافق از دیگر برنامه ها است..
وی یاد آور شد: همچنین جشنواره ویژه نوروزی نیز برای روزهای 11 تا 13 نوروز در نظر گرفته شده است به گونه ای که این جشنواره بتواند در این سه روز مذکور، از ساعت 10صبح الی 10شب به صورت مستمر برنامه داشته باشد.
شهردار بافق افزود: در طول این سه روز، برنامه هایی همچون مسابقه کاغذ و باد، مسابقه دومینو، جشنواره آش خیریه، مسابقه شطرنج، جنبش پاک سازی پارک و برداشتن زباله ها با پیشتازی یک گروه با لباس شبیه لباس نظافت چی شهرداری، مسابقه فوتبال دستی، جشنواره بازی ها و ورزش های بومی- محلی، مسابقه خاطره نویسی گردشگری و قسمت جذاب تر آن جُنگ نوروزی از ساعت هشت و نیم الی 10شب با حضور خواننده های استانی- ملی اجرا می شود و برای شب 12 فروردین نیز برنامه نورافشانی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به برخورداری بافق از برخی از جاذبه های خاص و تا حدی منحصر به فرد همچون نخلستان های سربه فلک کشیده، بافت شهری تاریخی ارزشمند، صنایع دستی خاص، فرهنگ بومی با ارزش، مناظر طبیعی و اکوتوریسمی خاص همچون ریگزارها و مناطق با ارزش زیست محیطی، شهرداری یکی از محورهای توجه خود را توسعه گردشگری گردشگران شهرستانی و استانی و کشوری و خارجی در بافق برای ایجاد اقتصاد و رفاه بیشتر برای شهروندان قرار داده است.
نوروز زاده ابراز امیدواری کرد: این برنامه ها بتواند انتظارات مردم و گردشگران عزیز را از تعطیلات نوروز و همچنین از یک سفر خوش محقق کند و برای تلاش های بیشتر مدیریت شهری در راستای توسعه برنامه های فرهنگی و تفریحی برای شهروندان و گردشگران زمینه ساز باشد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته افزون بر 160 هزار گردشگر از سراسر کشور و حتی دو خانوار خارجی از شهرستان بافق و اماکن تاریخی و مناظر طبیعی آن دیدن کردند.
امامزاده عبدالله، مسجد جامع، پارک تفریحی آهنشهر، میدان و کاروانسرای خان،زور خانه ها ، حمام تاریخی کاکامیر خانه وحشی بافقی،باغ تیتو، قلعه تاریخی باقرآباد ریگزارها و شن های روان صادق آباد،چهار روستای هدف گردشگری، کوه حفاظت شده بافق (زیستگاه یوز آسیایی ) و مجموعه معدن چغارت از مهمترین اماکنی بودند که مسافران نوروزی از آنها دیدن کردند.
شهردار بافق پیش بینی کرده با مجموع جدید تفرجگاهی بوستان آبشار این شهر و جاذبه های بکر و دیدنی آن، نوروز 95 جمعیت گردشگر این شهرستان 20 درصد افزایش یابد.
بافق در 120 کیلومتری یزد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار