به فاصله ده روز مانده تا پایان سال، شورای عالی کار بالاخره ساعاتی از نیمه شب گذشته، بر سر میزان افزایش حداقل مزد به توافق رسیدند و اعلام کردند که حداقل دستمزد قانون کار برای سال آتی، 14 درصد به نسبت دستمزد سال جاری، افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۹۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 10 March 2016
حقوق قانون کار برای سال آینده 14 درصد افزایش خواهد یافت؛ درصدی که بر مبنای آن، میزان حقوق دریافتی افراد مابین 80 تا 100 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، به فاصله ده روز مانده تا پایان سال، شورای عالی کار بالاخره ساعاتی از نیمه شب گذشته، بر سر میزان افزایش حداقل مزد به توافق رسیدند و اعلام کردند که حداقل دستمزد قانون کار برای سال آتی، 14 درصد به نسبت دستمزد سال جاری، افزایش خواهد یافت.

البته در این نشست در مورد دیگر مزایای بسته مزد نظیر بن کارگری (که تا سال 93 «حق خواربار» نام داشت)، حق مسکن و سنوات روزانه هم صحبت شد که در نهایت برای هیچ کدام توافقی به دست نیامد تا این آیتم های حقوق و مزایا، بدون تغییر بمانند.

به نظر شما افزایش ۱۴ درصدی حقوق قانون کار مناسب است؟

برخلاف این موارد، حق اولاد اندکی تغییر کرد و افزایش یافت. با این ملاحظه که میزان افزایش حق اولاد برای یک فرزند و دو فرزند متافوت است اما به مانند گذشته، این حق برای دو الاد یا بیشتر از این، تغییری به خود ندیده است؛ موضوعی که با توجهه تغییر سیاست های جمعیتی، بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد.

اما آنچه در این «خوانده می‌شوید» مورد توجه ما قرار گرفته و قصد داریم به نظرخواهی از شما گذاشته و با دیدگاه های شما به بررسی آن بپردازیم، میزان کلی افزایش حقوق حداقل قانون کار است که در بالاترین سطح (برای  افراد متاهل با دو فرزند یا بیشتر) تقریبا 100 هزار تومان می‌شود.

بر این اساس جا دارد از شما بپرسیم:

* آیا این میزان افزایش را منصفانه می‌دانید؟

* آیا میزان حقوق مصوب قانون کار را برای گذران زندگی کافی می‌دانید؟


* آیا نمی‌بایست در شهرهای بزرگ که هزینه های زندگی بیشتر است، حداقل دستمزد قانون کار با شهرهای کوچک متفاوت باشد؟ اگر چنین تفاوتی را لازم می‌دانید، چه راهکاری برای اجرایی کردن آن دارید؟


* نظرتان درباره افزایش نیافتن آیتم هایی مانند حق مسکن و حق بن نقدی چیست؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار