با تلاش مأموران پلیس فتای فارس فردی که قصد اخاذی اینترنتی از دختر جوان شیرازی را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 07 April 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، رییس پلیس فتا این استان در این زمینه گفت: خانمی جوان با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس اظهار داشت فردی که عکس‌های شخصی وی را در دست دارد با ارسال ایمیل‌های غیراخلاقی وی را تهدید به انتشار این عکس‌ها در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: با تشکیل پرونده، مأموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های فنی و تخصصی به‌عمل‌ آمده، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم که از خویشاوندان شاکی بود، شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات به بزه انتسابی اعتراف کرد، افزود: وی با ارسال پیام‌های غیراخلاقی قصد سوءاستفاده از شاکی را داشته که با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در همان ساعات اولیه شناسایی و دستگیر شد.

حسینی گفت: شهروندان باید از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنند و تبلت، تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های قابل‌ حمل، شبکه‌های اجتماعی و رایانه‌های عمومی به‌هیچ‌عنوان مکان مناسبی برای نگهداری عکس‌های شخصی و اطلاعات محرمانه نیستند.

وی هشدار داد که افراد سودجو مراقب رفتار خود باشند و بدانند که هیچ فعل مجرمانه‌ای در فضای مجازی دور از چشم تیزبین پلیس نخواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار