به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، دکتر هوشنگ عطاپور در جلسه هماهنگی نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمات رسان در ایام نوروز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی وزارت کشور، روند بازرسی از فعالیتهای دستگاههای خدمات رسان استان در ایام نوروز از 25 اسفند آغاز و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف از بازرسی های نوروزی، ارتقای خدمات رسانی به مردم و مسافران و افزایش رضایتمندی آنان است، ادامه داد: در همین راستا و برای انجام فرایند بازرسی از ادارات و دستگاههای خدمات رسان در ایام نوروز، تیم های بازرسی در استانداری، فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی استان تشکیل شده است.

عطاپور اضافه کرد: انتظار ما از دستگاههای خدمات رسان استان این است که در ایام نوروز، خدمات خود را بدون انقطاع و بدون افت کیفیت به مردم، مسافران و گردشگران ارائه نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین از انتخاب 6 شهر نمونه به لحاظ کیفیت ارائه خدمت به مسافران و گردشگران در ایام نوروز خبر داد و افزود: در ارزیابی هایی که انجام خواهد گرفت 6 شهر نمونه که عملکرد و خدمات بهتری به مسافران نوروزی ارائه داده اند معرفی خواهند شد.

عطاپور افزود: ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب به مسافران، اطلاع رسانی مناسب در خصوص جاذبه های گردشگری و اقامتی به مسافران، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مثل جشن های نوروز در شهرها، کاهش تصادفات درون شهری و نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی از جمله شاخص هایی است که در انتخاب شهر نمونه لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، ارائه خدمات رفاهی، آموزشی و امدادی به مسافران نوروزی، ارزیابی نحوه خدمات دستگاهها به مسافران در پیک مسافرتهای نوروزی و ارزیابی عملکرد این دستگاهها بر اساس شاخص های اعلام شده، اجرا می شود.

دبیر ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی همچنین گفت: پایانه های مسافربری، فرودگاهها، مراکز فروش بلیط، مراکز اقامتی و رستوران ها، اورژانس و آتش نشانی، بانک های کشیک، پایگاههای امداد جاده ای، بیمارستان ها، داروخانه ها، جایگاههای عرضه سوخت، سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی از جمله اماکنی هستند که در طول ایام نوروز، به صورت مرتب و مستمر مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

عطاپور در رابطه با اقداماتی که در رابطه با راهنمایی مسافران نوروزی در استان انجام خواهد گرفت نیز اظهار داشت: بروشور و جزوه هایی حاوی اطلاعات گردشگری و اقامتی استان و همچنین اطلاعات کلی دستگاههای خدمات رسان، توسط میراث فرهنگی استان تهیه شده که در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

نظارت بر نظافت و بهداشت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، معرفی مدیران کشیک در ادارات، حضور به موقع افراد در پست ها و محل های ماموریت خود، نظارت بر قیمت اجناس و کالاها، نظارت بر شیوه ارائه لباس به شکل مانکن در مغازه ها، تبلیغ عفاف و حجاب و استفاده از کالاهای داخلی از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه بود.

عطاپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضوابطی که بازرسین ستادهای صیانت باید رعایت کنند، اظهار کرد: برخورد کریمانه و محبت آمیز با افراد و کارکنان ادارات و دستگاههای خدمات رسان، همراه داشتن حکم ابلاغ ستاد صیانت و کارت شناسایی و نظرسنجی از گردشگران از جمله نکات مهمی است که بازرسین ستادهای صیانت باید در انجام فرایند بازرسی آنها را لحاظ نمایند.

بازرسین ستاد سفرهای نوروزی شهرستان ها و کارشناسان دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری ها که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کرده بودند نیز نقطه نظرات و برنامه های خود را برای ارتقای هرچه بهتر عملکرد دستگاهها در ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی مطرح کردند.