معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس با تأکید بر این‌که تمام مسئولان باید در حفظ منابع آب تلاش کنند گفت: در حال حاضر کشورهای همسایه به‌ شدت در حال کنترل و ذخیره منابع آبی خود هستند و حتی برخی از این کشورها با استفاده از برخی غفلت‌ها در زمینه حفظ منابع آب در ایران برای فروش آب شرب به کشورمان در چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۹۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 15 March 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:حسین صالح‌جهرمی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران عملیات پر کردن چاه‌های غیرمجاز در قیروکارزین اظهار داشت: از کسب رتبه نخست قیروکارزین در میزان پر کردن چاه‌های غیرمجاز در این استان با 257 چاه خبر داد.وی گفت:برای کنترل برداشت آب در دشت‌های قیروکارزین طرح احیای تعادل‌بخشی اجرا می‌شود که در این راستا پروژه پیگیری نصب کنتور هوشمند آب و برق در برخی از چاه‌ها به صورت جدی در دستور کار است.

وی بابیان این‌که برداشت آب توسط برخی چاه‌های مجاز نیز بیش‌ از حد صورت می‌گیرد افزود: برداشت به صورتی است که انگار این چاه‌های مجاز یک چاه غیرمجاز را در دل خود جای داده‌اند که نصب کنتور هوشمند ضمن کنترل برداشت امکان برنامه‌ریزی برای کشاورزان در زمینه مقدار برداشت آب و کشت محصول را نیز فراهم می‌کند.

صالح‌جهرمی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته برای سال آینده برنامه‌هایی مانند کاهش هزینه‌های تامین کنتور هوشمند برای بهره‌برداران و همچنین اعطای تسهیلات برای خرید کنتور را در دستور کار داریم که امیدوار به تحقق آن هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس با تأکید بر این‌که تمام مسئولان باید در حفظ منابع آب تلاش کنند گفت: در حال حاضر کشورهای همسایه به‌شدت در حال کنترل و ذخیره منابع آبی خود هستند و حتی برخی از این کشورها با استفاده از برخی غفلت‌ها در زمینه حفظ منابع آب در ایران برای فروش آب شرب به کشورمان در چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: زمانی دغدغه مدیران منابع آب در این استان، تامین آب کشاورزی بود اما اکنون بحران بسیار فراتر رفته و تهدیدها به حوزه آب آشامیدنی رسیده است.

صالح‌جهرمی از کسب رتبه نخست قیروکارزین در میزان پر کردن چاه‌های غیرمجاز بین شهرستان‌های استان فارس خبر داد و بیان داشت: در سال جاری و در قیروکارزین 257 چاه غیرمجاز پر شده که 17 درصد چاه‌های غیرمجاز پر شده در سطح این استان را شامل می‌شود و مقدار آب ذخیره‌شده در سفره‌های زیرزمینی از این اقدام به‌اندازه مصرف آب شرب یک شهر 200 هزار نفری مانند مرودشت استان فارس است.

وی ادامه داد: این تعداد چاه غیرمجاز پر شده از بعد روانی نیز دارای آثار چند برابری است و مانع از بروز تخلفات دیگر در حوزه منابع آب می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس ضمن تشکر از تمام دست‌اندرکاران عملیات پر کردن چاه‌های غیرمجاز در قیروکارزین بابیان این‌که پر کردن چاه‌های غیرمجاز بدون توقف در دشت‌های استان فارس ادامه دارد بیان داشت: مسدود کردن چاه غیرمجاز نیاز به پیگیری و هماهنگی‌های لازم با مقامات سیاسی، قضائی و انتظامی این استان و شهرستان دارد که مسئولان با آگاهی از وضعیت منابع آب فارس تمام تلاش خود را معطوف به این کار کرده‌اند.

صالح‌جهرمی افزود: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیما و آموزش‌ و پرورش منعقد شده که با اطلاع‌رسانی می‌توان بسیاری از مشکلات ناشی از استفاده بی‌رویه از آب که مایه حیاتی انسان‌هاست را برطرف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار