ستاد هماهنگی خدمات سفرنوروزی ابرکوه کلیه امکانات و تمهیدات لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی به این شهرستان فراهم کرد.
کد خبر: ۱۹۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 16 March 2016

به گزارش تابناک یزد،با تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان برای هرچه بهتر پذیرائی از مسافران نوروزی تصمیم و برنامه های لازم اندیشده شد ه تا مسافران به این شهرستان تاریخی خاطرات خوشی را به عنوان سوغات از ابرکوه داشته باشند.

فرماندار ابرکوه افزود: این شهرستان به لحاظ داشتن آثار تاریخی و طبیعی شاخص به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور تصویب شده است.
سید نبی رسولی ادامه داد: منزلگاه امام رضا (ع) ، روستاهای هدف گردشگری ، خانه آقازاده ابرکوه نمادی از هنر معماری سنتی ایران زمین به عنوان آثار تاریخی شاخص ایران از سوی دولت که در پشت اسکناس 20 هزار ریالی حک شده است ، سرو کهنسال 4500 ساله ، گنبد عالی ، ارگ شهرسب ابرکوه بعنوان ارگ دوم ایران ، بافت قدیم 143هکتاری شهر ابرکوه آثار تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه هستند.
وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه ظرفیت و جاذبه های فراوانی برای سفر مسافران نوروزی از اقصا نقاط مختلف کشور دارد افزود: باید بابرنامه ریزی و خدمات رسانی زمینه حضور بی دغدغه مسافران نوروزی را در این شهرستان فراهم کنیم .
این مسئول اضافه کرد : امکانات لازم از سوی دستگاههای مختلف برای رفاه حال مسافران شامل تامین نان از سوی نانوائی ها، پول نقد در عابربانکها ، سوخت وسایط نقلیه ها، نظارت کامل بر مراکز تهیه و توزیع کنندگان مواد غذائی و پروتینی و همچنین فعال بودن مراکزبهداشتی و درمانی فراهم شده است.
فرماندار ابرکوه اضافه کرد: بیش از 50 واحد نانوائی و اصناف تولیدی ، توزیعی و خدماتی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان فعال است که با ایجاد کشیک های لازم برای نانوایی ها برای پخت نان در ایام تعطیلات نوروز هیچ مشکلی وجود ندارد.
خلیل اکرمی رئیس هلال احمر ابرکوه نیز گفت : سه پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی در قسمت ورودی ، خروجی و ورودی سرو ابرکوه توسط هلال احمر به منظور خدمات رسانی به مسافران و همچنین یک پست امداد نجات جاده ای در محور جاده ابرکوه به یزد بطوردایم ایجاد شده است.
معاون آموزش وپرورش ابرکوه هم تصریح کرد: 14 باب از بهترین مدارس این شهرستان باداشتن 107کلاس برای مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است .
علی رضاییان گفت: این تعداد مدارس با امکانات لازم نظیر یخچال، حمام، اجاق گاز، آب و برق و تلفن تجهیز شده است.
معاون شهردار ابرکوه هم در این زمینه افزود: شهرداری مسئول کمیته زیربنائی وهماهنگی شهرداریها ودهیاریهای شهرستان درزمینه ستاد تسهیلات سفرمسافران نوروزی که برای استقبال و پذیرائی از مسافران آماده می باشد.
سید علیرضا رسولی افزود: بهبود عبور و مرور ، آماده سازی پارک های شهر ، زیبا سازی شهر، تهیه بروشور راهنمای مراکز گردشگری و دیدنی شهر ابرکوه ، مکان مناسب اسکان برای رفاه حال مسافران انجام شده است.
وی ادامه داد: شهرداری ابرکوه با استقرار شیفتهای 24 ساعته در بخشهای مختلف نظیر اداری، پارک موتوری، آتش نشانی و تشکیل تیمهای خدماتی، ضمن کنترل سطح شهر نسبت به تامین فضای اسکان، تامین نیازهای خدماتی، حفظ نظافت و شرایط بهداشتی فضاهای عمومی، امداد رسانی به مسافران در مواقع ضروری، نصب بنرهای تبلیغاتی و خوش آمد گویی خواهد پرداخت.
این مسئول همچنین گفت: بوستان شهرداری در مرکز شهر نیزبا امکانات ورزشی و نماز خانه آماده پذیرائی ازمسافران نوروزی است.
معاون شهردار ابرکوه ادامه داد: این بوستان سبز و دلنشین با امکاناتی مانند نمازخانه ، سرویسهای بهداشتی ، آب شرب و بهداشتی و سکوهای احداثی برای نصب چادرهای مسافرتی زمین بازی کودکان مجهز به وسائل ورزشی و سرگرمی، آماده پذیرایی از مسافران عزیز است.
فرمانده انتظامی ابرکوه هم دراین نشست افزود: اجرای طرح ترافیکی درایام نوروز ، اقدامات حفاظتی و امنیتی در بوستانها و مکانهای تاریخی و تفریحی درجهت پیشگیری برنامه ریزی شده است .
سرهنگ کمالی ادامه داد: گشت های ویژه در سطح شهر ، استقرار نیروهای انتظامی در محل سرو4500هزارساله برای رفاه حال مسافران نوروزی از دیگر برنامه های ناجا است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت :درخت سر سبز 4500 ساله ابرکوه بعنوان یکی از موجود زنده دنیا و بزرگترین موجود زندة روی کره زمین در انتظار مسافران نوروزی است .
سید احمد هدایت اظهار کرد: بوستان جنگلی فراغه ابرکوه با 50 هکتار مساحت در کیلومتر پنج جاده ابرکوه به شیراز یکی از مکان های تفریحی شهرستان ابرکوه و استان یزد آماده پذیرائی مسافران نوروزی است.
وی افزود : این بوستان با داشتن امکانات رفاهی و بهداشتی یکی از بزرگ ترین پارک های این شهرستان است.
رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ابرکوه گفت: بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی شامل منزلگاه امام رضا(ع)خانه پردیسان ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4هزارو 500ساله ابرکوه در انتظار دیدن مسافران نوروزی است
مجاهد کرباسی گفت: نمایشگاه صنایع دستی ابرکوه برای رفاه حال مسافران نوروزی در غرفه مختلف برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی ابرکوه توسط بخش خصوصی و مرکز آموزش صنایع دستی میراث فرهنگی در خانه آقازاده و صولت این شهر در ایام نوروز برپا خواهدبود.
سیدمحسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: طرح آرامش بهاری در 5 امامزدگان و بقاع متبرکه شهرستان ابرکوه باهدف شناساندن امام زادگان و معرفی بقاع متبرکه و تقویت باورهای دینی و مذهبی زائران و مسافران نوروزی از 28 اسفند تا 14 فروردین اجرا می شود.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قرار دارد و فاصلة این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار