فرماندار خاتم از آمادگی کامل این شهرستان برای میزبانی از مسافران و مهمانان نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 17 March 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد زاده رحمانی گفت: در جنوبی غربی استان یزد و در حد فاصل بین شهرهای شیراز، یزد و کرمان شهرستانی به نام با مسمای 'خاتم' واقع شده که مهد و خاستگاه تمدنی بزرگ و فرهنگی اصیل است.

وی زیبایی های شهرستان را برشمرد و اظهار کرد: اولین خصوصیتی که توجه هر مسافر و گردشگری را به خود جلب می کند، تدین ،نجابت و مهمان نوازی مردمان این دیار و نحوه برخورد و انسان دوستی آنهاست که موجبات تحسین هر رهگذری را فراهم می کند.
وی ویژگی دوم این شهرستان را بناهای تاریخی و میراث گرانبهایی ذکر کر که از دوران های گذشته به یادگار مانده و خاطرنشان کرد: هنوز برج و باروی قلعه های تاریخی آن در بخش مرکزی (هرات) و مروست خودنمایی می کند و بی دلیل نیست که خاتم را سرزمین قلعه ها نامیده اند.
وی بیان کرد: طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری طبیعی منحصر به فردی در خاتم است که باعث گردیده آن را قطب اکوتوریسم استان یزد بنامند.
64 هزار هکتار جنگل زاگرسی از جمله جنگل باغ شادی، چنار های کهنسال کُر، طبیعت زیبای دامنه کوه دَهار به عنوان دومین قلعه مرتفع استان، پناهگاه حیات وحش بوروئیه و.... که هر کدام به تنهایی می توانند گنجینه ای از گونه های گیاهی و جانوری محسوب شوند و همین طبیعت بکر و عرصه های زیست محیطی است که باعث گردیده پرنده نادر و کمیاب هوبره در این سرزمین پناه گرفته و با آرامش به زاد و ولد بپردازد.
گوزن زرد ایرانی در جنگل های آن جولان دهد و گله های کبک، خرامان و سرمست از طبیعت بهاری در کوهپایه های هرات و مروست آواز بخوانند.
وی از دیگر جاهای دیدنی استان وجود چشمه سارها از جمله سرچشمه نهر مسیح، جاری بودن تنها رودخانه دائمی استان برشمرد و ادامه داد: پرآب ترین قنات استان در این شهرستان می باشد که همراه با 750 منبع آبی دیگر اراضی زراعی و باغی دشتهای هرات، مروست، ترکان و هرابرجان،چاهک و شهریاری را سیراب می نماید و به قطب کشاورزی استان معنی می بخشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار