مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:بمناسبت دهه حساب 100 امام (ره) 21 تا 31 فروردین ماه سال 94، یک‌هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم و زیبا با اعتبار 125میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 07 April 2015

ایوب عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از راه‌های توسعه و رشد کشور را توجه ویژه به رونق اقتصاد، تولیدات دامی و کشاورزی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری در روستاها و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی است.

وی ادامه داد: این نهاد در 21 فروردین ماه سال 58 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب 100 نزد شعب بانک ملی، با هدف خانه‌سازی برای محرومین تأسیس شد و تاکنون خدمات عمرانی چشم‌گیری به ویژه در روستاها، شهرها و بازسازی مناطق جنگ زده و زلزله‌زده به عمل آورده است.

عزیزی اعلام کرد: به مناسبت دهه حساب 100 امام(ره) 21 تا 31 فروردین ماه امسال، یک‌هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم و زیبا با اعتبار 125 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از 500 واحد مسکونی نیز در قالب طرح مسکن مهر در 26 شهر زیر 25هزار نفر جمعیت با اعتبار 125 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی مورد افتتاح خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: یک‌هزار و 500 خانوار در روستاها و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت از مزایای این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

عزیزی ادامه داد: اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی با هدف افزایش کمیت و بهبود کیفیت و مقاوم‌سازی اماکن روستایی، سنددار کردن املاک روستایی، تملک، تفکیک و واگذاری زمین در روستاها، ایمن‌سازی روستاها با عملیات احداث دیوار ساحلی، اجرای کانال جهت هدایت آب‌های سطحی یا جابه‌جایی روستاها، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت، تهیه و اجرای طرح‌های هادی و اصلاح معابر در روستاها با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مشارکت مردم و... از جمله فعالیت‌های این نهاد به شمار می‌رود.

وی در پایان اظهار داشت: تهیه نقشه طرح هادی و اجرای آن، تملک، تفکیک و واگذاری زمین و صدور سند رسمی مالکیت در روستاها از دیگر خدمات عمرانی بوده که در طول هر سال تعدادی از این پروژه‌های عمرانی به مناسبت‌های متعدد افتتاح می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار