رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: تاکنون 6 هزار انواع محصولات فرهنگی شامل نقشه استان ، دفترچه راهنمای گردشگری و سی دی در بین مسافران و گردشگران توزیع شده است .
کد خبر: ۲۰۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 21 March 2016

جابر اسدی دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: اقلام فرهنگی در میادی های ورودی نیر و همچنین در هتل ها و مهمان پذیرها واسکان فرهنگیان توزیع می شود تا مسافران به راحتی بتوانند از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری بازدید کنند.
وی بیان کرد: باید تلاش کرد تا در راستای چگونگی راهنمایی بهتر مسافران و ترقیب آنها برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر برنامه ها به خوبی اجرا شود.
وی اضافه کرد: دو پایگاه در میدان بسیج و مقابل ساختمان شهرداری نیر دایر شده است.
اسدی افزود : نیر دروازه ورود استان اردبیل است و در این راستا ما موظف به تغییر چهره نیر به سیمای گردشگری هستیم.
وی گفت: شهرستان نیر به عنوان پل ارتباطی استان های شمال غرب کشور و یکی از مقاصد و مسیرهای اصلی گردشگری استان اردبیل است ولی مورد کم توجهی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نیر پیشانی گردشگری استان اردبیل است افزود: از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت منطقه در نیر واقع شده و از کل آثار تاریخی این شهرستان تاکنون 76 اثر به ثبت ملی رسیده است.
وی با اشاره به اقامت مسافران نوروزی در شهرستان نیر اظهار کرد: تاکنون 500 نفر در تعطیلات نوروز در اماکن عمومی و مدارس این شهرستان اسکان یافته و از مناطق گردشگری و تاریخی قلعه بوینی یوغون ، غار گلستان ، غار اباذر ، کاروانسرای شاه عباسی ، موزه نیر ، آب های گرم معدنی و منطقه توریستی بولاغلار بازدید کردند.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر هم گفت : موزه این شهرستان واقع در میدان بسیج به صورت رایگان برای بازدید عموم باز دایر می باشد
وی درادامه گفت تاکنون 50 نفر از مسافران نوروزی از این موزه شهرستان نیر بازدید کردند
نیر در جنوب غرب اردبیل واقع می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار