رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) و تقویت ستون‌های حرم امام حسین (ع) به عنوان دو پروژه فنی و مهندسی پیچیده به سرعت در حال اجراست.
کد خبر: ۲۰۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 22 March 2016

اسفندیار هوشیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد:‌ پروژه در حال اجرا در حرم مطهر سیدالشهدا (ع) به همراه طرح صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) است که با همت کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات با روند مطلوبی در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با ایجاد دیوار آب‌بند و آغاز به کار دستگاه‌های هیدروفرز از بهمن‌ ماه امسال وارد فاز جدیدی شده است، تصریح کرد: واقع شدن دو طبقه از پروژه در زیرزمین و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی موجود در منطقه، عملیات حفاری و اجرای این طرح را با پیچیدگی و ابعاد فنی خاصی همراه کرده و مهندسان ایرانی به این منظور از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کنند تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان اینکه این طرح از نظر فنی و تکنولوژی شبیه اجرای سازه‌های سنگین دریایی است، گفت: دیوار بتنی آب‌بندی که همانند سد بتنی در برابر نفوذ آب و فشار خاک مقاومت کرده بستر منطقه را برای ایجاد سازه‌ای مناسب مهیا کرده است.

هوشیار افزود: به دنبال استقبال با شکوه زائران به ویژه در ایام عاشورا و اربعین، ستاد بازسازی چهار گام توسعه‌ای برای حرم مطهر سیدالشهدا (ع) را تعریف کرده که شامل صحن‌های عقیله بنی هاشم (س)، صحن امام حسین (ع)، صحن امام رضا (ع) و صحن جامع است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: فاز اولیه اجرای پروژه صحن حضرت زینب (س) با زیربنای بیش از 160 هزار متر مربع در حدفاصل خیمه‌گاه تا باب‌القبله حرم مطهر امام حسین (ع) از چند ماه پیش آغاز شده و قرار است ظرف شش ماه به اتمام برسد.

هوشیار اضافه کرد: این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای روباز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه است و طراحی معماری این صحن بزرگ را خان‌محمدی از اساتید دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مهندسان و کارشناسان ایرانی براساس معماری ایرانی، ‌اسلامی انجام دادند.

وی ادامه داد: طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) و تقلیل و تقویت ستون‌های حرم امام حسین (ع) به عنوان دو پروژه فنی و مهندسی پیچیده در حال اجراست که امیدواریم زمینه تکمیل و بهره‌برداری آنها فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار