استاندار اردبیل از پیگیری درج روز اردبیل در تقویم رسمی کشور و تاسیس بنیاد فرهنگی شیخ صفی الدین اردبیلی با هدف معرفی پیشینه و قابلیت های فرهنگی ، هنری این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 26 March 2016


به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز جمعه با حضور در منزل و دیدار با تعدادی از مفاخر فرهنگی ، هنری و ادبی اردبیل بر لزوم ایجاد نمایشگاه آثار فرهنگی ، هنری هنرمندان برجسته استان و نمایش آنها به گردشگران و میهمانان تاکید کرد.
وی گفت: انسان برای خلق آثار هنری به روح لطیف و ذوق کافی نیاز دارد و هنرمندان بزرگ همه زندگانی خود را به فرهنگ و هنر وقف کرده اند.
او اظهار کرد: هنرمندان نیکوکار بر گردن مردم استان حق دارند و دیدار با فرهیختگان و مفاخر فرهنگی ، هنری استان برای مسوولان مایه افتخار است.
خدابخش همچنین با اشاره به روز بزرگداشت معلم خواستار هماهنگی برای تجلیل از معلمان پیشکسوت استان و خانواده های آنها در این روز شد.
سیدناصر اسحاقی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست
گفت: در حل مسائل و مشکلات فرهنگی ، هنری با هنرمندان برتر استان مشاوره
می شود.
او افزود: در دادن هدایا در آیین های مختلف از آثار هنرمندان و شعرای استان استفاده
می شود.
وی گفت: به طور معمول در دادن هدایا در اردبیل از کتاب های شعرای دیگر استان ها استفاده می شود و از این نظر در استان از فقر هدایای بومی رنج می بریم.
وی افزود: اردبیل فاقد کتاب عکس است و انتطار می رود عکاسان با تهیه عکس هایی از طبیعت و سیمای شهر و استان اردبیل آثار ماندگاری از خود به یادگار بگذارند.
استاندار اردبیل در این دیدارها با اهدای کتاب از علی طالعی معلم قرآن و پیشکسوت تئاتر ، ناصر جعفری بازیگر باسابقه ، علی اصغر صادقی فرد شاعر کتاب مینای شکسته و موسس انجمن ادبی حافظ اردبیل ، دکتر معماری چشم پزشک ، شاعر و خیر ، حسن مردانه خوشنویس ، نقاش و شاعر ، ودود موذن زاده خواننده ، نقاش ، عکاس و پیکرتراش ، عسگر شاهی زاده شاعر و مولف چند کتاب شعر و سلیم موذن زاده مداح و موذن اردبیلی تجلیل کرد.
دکتر یوسف معماری مجموعه اشعار خیام را به زبان ترکی ترجمه کرده و این اثر به تازگی با اصلاحات و تغییرات نو تجدید چاپ می شود ، در کتاب پزشکان شاعر که در تهران منتشر شده از دکتر نایبی و دکتر معماری به عنوان پزشکان شاعر اردبیلی یاد شده است.
از ودود موذن زاده نیز تاکنون چهار جلد کتاب نقاشی هر کدام مشتمل بر بیش از 100 قطعه نقاشی به چاپ رسیده و اذان وی به عنوان یکی از 10 اذان برتر موذن های نامدار کشور معرفی شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار