مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 20 هزار و 665 نفر میهمان فرهنگی نوروزی توسط ستاد اسکان آموزش و پرورش استان پذیرش و اسکان داده شدند.
کد خبر: ۲۰۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 26 March 2016

فریدون سیدمصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: این تعداد میهمان شامل چهل و یک هزار و 330 نفر روز و چهار هزار و 942 خانوار است.

وی اظهار کرد: 18 پایگاه در جهت اسکان بهتر مسافران فرهنگی نوروزی آماده سازی شده است که مسافران می‌توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به اقامت در محل‌های مورد نظر اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: اسکان مسافران فرهنگی نوروزی در کلاس‌های در نظر گرفته شده از لحاظ خدمات رفاهی در پنج گروه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 253 اتاق باشگاه فرهنگیان و خانه معلم، 119 کلاس ویژه، 621 کلاس نوع الف، 221 کلاس نوع ب و 17 کلاس نوع ج برای ارائه خدمات رفاهی برای فرهنگیان آماده‌سازی شده است.

به گزارش ایلنا، امسال یک هزار و 231 اتاق در قالب مدارس، باشگاه فرهنگیان و خانه معلم برای پذیرایی از میهمانان فرهنگی تجهیز و آماده شده است.

مراکز اسکان پیش بینی شده فرهنگیان استان در نوروز 94 پذیرای 104 هزار نفر روز فرهنگی و خانواده‌های آنها بود.

این تعداد میهمان فرهنگی از بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه در این استان اسکان داشتند.

این تعداد شامل 13 هزار و 828 خانواده و افزون بر 38 هزار همراه بودند که در 82 مدرسه جدید استان اسکان یافتند.

سال 94 یک‌هزار و 210 کلاس به همراه خانه‌های معلم، مراکز تربیت معلم و اردوگاه‌ها برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز شد.

بیشترین میزان میهمانان فرهنگی استان در نوروز 94 از استان‌های شمال‌غرب از جمله استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، تهران و زنجان بودند.

شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، ماکو، خوی، پیرانشهر و سردشت بیشترین میزان جذب گردشگر و اسکان را در نوروز 94 به خود اختصاص دادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار