بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «نظر رئیس جمهور اتریش درباره برداشته شدن تحریم های ایران»،«رونمایی از رتبه اول تورم»،«آخرین بازی کی روش در ایران!»،»طرحِ جنجالي امام جماعت سابق مکه درباره قرآن»،«تصادفات رانندگی سالانه چقدر ضرر دارد؟» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 29 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تعبیر زاکانی از شهدای حرم

علیرضا زاکانی در یادمان شهدای مدافع حرم با عنوان «پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام» در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان با تبریک سال نو و گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم شهدای جهاد اکبر هستند.وی ادامه داد: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب زمینه ظهور را فراهم می‌کند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نگاه به آینده مشاهده می‌کنیم رسالتی بر عهده داریم و مقام معظم رهبری فرمودند «اگر از راه امام (ره) رو برگردانید خداوند به شما سیلی می‌زند».زاکانی با بیان اینکه در سال 57 امام راحل بر 6 مجموعه فعال در کشور غلبه کردند، عنوان کرد: گروه نخست همراهان رژیم شاهنشاهی بودند.این خبر در فارس منتشر کرده است.

نظر رئیس جمهور اتریش درباره برداشته شدن تحریم های ایران

«هاینتس فیشر» رئیس جمهور اتریش در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: باید به این مسئله توجه داشت که هنوز همه تحریمهای ضدایرانی برداشته نشده‌اند، چون گامها و اقدامات مهمی وجود دارند که باید در مسیر لغو تحریمها برداشته شوند، اما در مورد این مطلب آخرتان که به مسئله انجام تراکنشهای مالی بین المللی از طریق سامانه سوئیفت مربوط می‌شد باید بگویم که اتریش به‌تنهایی نمی‌تواند این تحریم را بردارد و تا آنجا که من می‌دانم اروپا نیز به‌تنهایی نمی‌تواند چنین کند بلکه این جامعه بین المللی است که باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد. در این زمینه آمریکا نیز نقش‌آفرین است. فرآیندی در مورد مسئله لغو تحریمها تشکیل شده است و به همین خاطر من نمی‌توانم هیچ پیش‌بینی‌ای داشته باشم که این مسئله چقدر دیگر به طول می‌انجامد، اما امیدوارم که همه طرفها به‌طور کامل به توافق (هسته‌ای) پایبند باشند تا در نهایت همه تحریمهای ایران در موعدهای مقرر و تعیین شده نیز برچیده شوند. اختصاصاً در مورد سوئیفت باید بگویم که هنوز در این زمینه مذاکراتی در جریان است و در این میان اتریش، عضو بسیار کوچکی در شورای (سوئیفت) به شمار می‌رود و اصلاً عضو بزرگی از این مجموعه نیست.


سعودی‌ها منو باز می‌خواهند!

س از مناقشه ایجاد شده بین فدراسیو‌ن‌های ایران و عربستان و رای AFC مبنی بر اینکه باید باشگاه‌های دو کشور در کشور ثالث در لیگ قهرمانان آسیا از یکدیگر میزبانی کنند فدراسیون ایران با درخواست 3 باشگاه آسیایی خود کشور لبنان را به عنوان میزبان معرفی کرد. که البته به نظر می‌رسد کشور عربستان این میزبانی را نخواهد پذیرفت.بر همین اساس و به خاطر مسائل سیاسی که بین دو کشور لبنان و عربستان به وجود آمده که طی آن حدود یک ماه است که شهروندان عربستانی حق سفر به لبنان را نخواهد داشت سعودی‌ها به این میزبانی اعتراض کنند. جالب اینکه حتی داوران عربستانی که برای قضاوت یکی از مسابقات آسیایی برای حضور در لبنان معرفی شده بودند از سوی فدراسیون فوتبال عربستان از انجام این کار منع شده و داور این دیدار هم تغییر کرد.حالا با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد عربستانی‌ها برای دومین بار مسائل سیاسی را در فوتبال دخیل کرده و پس از ادعای واهی عدم امنیت در ایران این بار برای مناقشه سیاسی با لبنان به میزبانی این کشور از باشگاه‌های ایرانی اعتراض کرده و مطمئنا یک بار دیگر مسائل سیاسی را به ورزش ترجیح دهند.حالا باید منتظر ماند تا مشخص شود AFCکه با رای خود اولین بار به درخواست سیاسی عربستانی‌ها تن داد برای دومین بار در قبال یک درخواست سیاسی دیگر آنها چه موضعی را در پیش می‌گیرد. البته شاید هم به قول اسدی دبیرکل فدراسیون ایران عربستانی‌ها هیچ جای دنیا را برای خود امن نمی‌دانند و به نوعی به دنبال یک منوی باز هستند تا در نهایت کشوری که از حیث سیاسی با آنها مشکل ندارند برای میزبانی باشگاه ایرانی انتخاب شود.


رونمایی از رتبه اول تورم

در پایان سال 1394، تورم به زیر 12 درصد کاهش یافت و تورم تک رقمی نقطه به نقطه به سیر نزولی خود ادامه داد. این در حالیست که در بین گروه‌های اصلی کالا و خدمات که پیشتر عمدتا بهداشت و درمان بیشترین تورم را در آن به خود اختصاص می‌داد، این بار هزینه "تحصیل" در صدر ایستاده است.این خبر را ایسنا منتشر کرده است.


ناگفته‌های ظریف از مذاکرات هسته ای

در حاشیه مذاکرات هسته‌ای، این موضوع (آزادی زندانیان) به ‌عنوان مشکلات انسانی که طرفین دارند، مطرح می‌شد. تعدادی زندانی ایرانی - آمریکایی در ایران بودند و تعدادی زندانی آمریکایی - ایرانی در آمریکا بودند و تعدادی ایرانی هم هستند که در کشورهای مختلف شرایط مناسبی ندارند. فکر می‌کنم در اولین دیداری که آقای کری با من داشت موضوع مطرح شد؛ البته در آن زمان، تعداد زندانیان آمریکایی در ایران دو نفر بود: آقای حکمتی و آقای عابدینی. آقای خسروی و آقای جیسون رضاییان هنوز دستگیر نشده بودند. البته آمریکایی‌ها از اواسط دهه ٨٠ موضوع آقای لوینسون را هم که از دید آنها در ایران ناپدید شده بود، مطرح می‌کردند؛ بنابراین ایشان این موضوع را در همان گفت‌وگوی کوتاه مطرح کرد، من هم به ایشان گفتم تعداد زیادی ایرانی هستند بدون اینکه هیچ قانونی را نقض کرده باشند به دلیل فشار آمریکا در کشورهای مختلف دنیا یا در خود آمریکا زندانی هستند. این اولین‌ بار بود بدون اینکه مذاکره‌ای صورت گرفته شده باشد، ایشان یک نگرانی را مطرح کرد و من هم یک نگرانی دیگر را مطرح کردم. چند ماه بعد در هر جلسه‌ای که ممکن بود این موضوع در حاشیه جلسه مطرح شد تا اینکه حدود ١٤، ١٥ ماه قبل در یکی از جلسات توافق کردیم هر یک از دو طرف یک فرد یا گروهی را مسئول مذاکره درباره این موضوع کند تا ببینیم آیا این موضوع حل‌ و‌ فصل‌شدنی است یا نه. بعد از اینکه در مراجع تصمیم‌گیری کشور تصمیم لازم گرفته شد و مجوز لازم داده شد، ما یک گروه مذاکراتی ایجاد کردیم. در مقاطعی که کار آن گروه با مشکل یا بن‌بست مواجه می‌شد، بنده و آقای کری برای اینکه کار را دوباره به جریان بیندازیم، مداخله می‌کردیم. در این ماه‌های آخر، چندین دور این مداخله صورت گرفت. فکر می‌کنم از آخرین دور مذاکرات برجام و بعد از آن چند دور دیگر شکل گرفت تا اینکه کار نهایی شد و به نتیجه رسید. اظهارات محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با سالنامه «شرق» منتشر گردیده است.

آخرین بازی کی روش در ایران!

این احتمال وجود دارد که بازی فردا آخرین حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تی ملی کشورمان باشد. چندی پیش سرمربی پرتغالی تیم ملی استعفایی به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ تحویل رئیس فدراسیون داد، اگر قرار باشد پس از انتخابات فدراسیون فوتبال کی روش از ایران جدا شود، بازی فردا مقابل عمان آخرین حضور او روی نیمکت ایران خواهد بود. البته سال گذشته هم در بازی یازدهم فروردین دربرابر سوئد گفته می شد آن مسابقه آخرین دیدار کی روش است اما او ماند و هدایت تیم ملی را در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برعهده گرفت.این خبر را ایسنا منتشر گردیده است.

۳ خواسته روحانی از وزیر کشاورزی

حجتی وزیر کشاورزی با اشاره به اولین جلسه هیئت دولت در سال 95، اظهار داشت: رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت ضمن تأکید بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خواستار استمرار اجرای طرحهای تدوین شده بخشهای مختلف در چارچوب اقتصاد مقاومتی شد.وی افزود: در این جلسه، دکتر روحانی با اشاره به این که کاهش وابستگی کشور به خارج از مصادیق اقتصاد مقاومتی است از دستاوردهای بخش کشاورزی در ارتقای خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی و همچنین بهبود تراز غذایی کشور به‌عنوان مصادیق عملی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزایش بهره‌وری آب را از جمله مصادیق مقاوم سازی پایه‌های اقتصاد برشمرد.این خبر را تسنیم منتشر گردیده است.


واکنش جنتی به بیماری محمدرضا شجریان

علی جنتی در صفحه مجازی خود نوشته است:

"به نام خداوند جان آفرین

انتشار خبر بیماری استاد آواز ایران محمدرضا شجریان، موجی از عواطف و احساسات را در بین هنرمندان، فرهیختگان و خیل علاقمندان وی برانگیخت و همگان برای شفای عاجل او دست به دعا برداشتند. خوشبختانه اخبار واصله از روحیه مثبت و بانشاط و بهبود وضعیت عمومی وی حکایت دارد. از خداوند متعال سلامتی و شفای سریع و کامل این خواننده محبوب را خواستارم."خبر بیماری محمدرضا شجریان همزمان با آغاز سال نو، از سوی این هنرمند مطرح شد که واکنش‌های زیادی را از سوی مردم و چهره‌های مختلف در پی داشت.


اظهارنظر اردوغان دربارۀ رضا ضراب

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به دستگیری رضا ضراب، تاجر ترک ایرانی‌الاصل در آمریکا، تأکید کرد که این موضوع ارتباط خاصی با ترکیه ندارد.اردوغان این اظهارات را پیش از سفر پنج روزه به آمریکا در فرودگاه استانبول بیان داشت. رضا ضراب، تاجر ترک ایرانی‌الاصل در خاک آمریکا به‌اتهام دور زدن تحریم‌های ایران بازداشت شده است.وی ــ که به‌همراه تعدادی دیگر متهم شده است ــ در فلوریدای آمریکا به‌اتهام توطئه‌چینی برای نقل و انتقال صدها میلیون‌ها دلار برای دولت و دیگر نهادهای ایرانی و دور زدن تحریم‌های اعمالی ایالات متحده بازداشت شده است.دادستان‌های آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) گفتند که کیفرخواستی علیه رضا ضراب 33ساله، به‌همراه کاملیا جمشیدی و حسین نجف‌زاده ــ یک مقام ارشد بانک ملت ایران ــ به دادگاه فدرال منطقه منهتن تسلیم شده است.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


طرحِ جنجالي امام جماعت سابق مکه درباره قرآن

امام جماعت سابق حرم مکه، قرآني سفيد منتشر کرد که خواننده، خودش بايد آن را بنويسد.عادل الکلباني" با ارائه طرح "قرآن سفيد" از دارندگانِ آن خواست شخصاً آن را کتابت کنند تا بعد از مرگشان يادگار بماند.به نوشتۀ وبگاه شبکه سي.ان.ان، الکلباني با انتشار ويديويي، در دفاع از طرح خود گفت: اين طرحِ جديد حداقل از نظر من بسيار عالي است، من شخصاً قرآن را مي نويسم و واژه هايش را ترسيم مي کنم و قرآني به خط خودم خواهم داشت، حالا فکر کنيد که چنين قرآني از شما به جا بماند و فرزندانتان آن را بيابند. علاوه بر آن، نوشتنِ قرآن به حفظِ آيات و همچنين شناخت رسم الخط قرآن کمک مي کند.الکلباني سپس تصاويري از قرآنِ سفيد را در صفحه اش بر روي تويتر منتشر کرد و نوشت: اين، يک قرآن سفيد است تا از روي قرآن اصلي، شخصاً آن را بازنويسي کني، تا بعد از تو، براي ديگران به يادگار بماند.امام جماعت سابق حرم مکه، در پيامي ديگر در واکنش به کساني که از اين طرح انتقاد کرده و از احتمال تحريف شدنِ قرآن به سبب نوشته شدن توسط افراد غيرمتخصص سخن رانده اند، نوشت: اولاً: قرآن را نمي توان تحريف کرد؛ ثانياً: اين يک قرآن شخصي خواهد بود، نه قرآني براي انتشار يا حتي هديه دادن به ديگران.


جنگ سوریه برای روسها چقدر آب خورد؟

یک روزنامه روسی نوشت: روسیه در عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه 33 میلیارد روبل (بیش از 480 میلیون دلار) مصرف کرده است.روزنامه روسی «کامرسانت» روز سه شنبه در مقاله ای به قلم ایوان سافرونف کارشناس نظامی روس نوشت: عملیات هوافضای روسیه در سوریه 33 میلیارد روبل هزینه در برداشته است و افزون بر آن حدود 10 میلیارد روبل (معادل 146 میلیون دلار) نیز باید برای تعمیرات جنگ افزارهای بکار گرفته شده (هواپیماها و بالگردهای نظامی) و خرید تسلیحات جدید مصرف کرد.روسیه در بازه زمانی هفت ماه از 30 ماه سپتامبر سال 2015 تا کنون در سوریه برای سرکوبی گروه های تروریستی در وهله اول داعش عملیات تروریستی اجرا می کند.در همین حال سافرونف کارشناس نظامی روس معتقد است که روسیه می تواند با عقد قراردادهای تسلیحاتی جدید، هزینه های مصرف شده در عملیات ضدتروریستی در سوریه را جبران کند.


تصادفات رانندگی سالانه چقدر ضرر دارد؟

ایران از نظر تصادفات ناایمن رانندگی بین 190 کشور دنیا تنها از سیرالئون وضعیت بهتری دارد.طبق اعلام رئیس پلیس راهور ناجا تا نیمه تعطیلات نوروزی ۵۵۰۰ تصادف جرحی و فوتی منجر به مرگ 252 نفر شده است. این وضعیت متأسفانه کم و بیش در تمام دهه گذشته وجودداشته است؛ طی 10 سال اخیر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور، 235 هزار کشته و ٢.٢میلیون مجروح شدند یعنی سالی 23 هزار نفركشته.کشور ما از نظر تصادفات ناايمن رانندگي در بين ۱۹۰ كشور جهان، رتبه ۱۸۹ را پیش از سیرالئون به‌ خود اختصاص داده است.در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می شوند. در انگلستان با وجود اینکه تا سه برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲ برابر کمتر است. یعنی می‌توان گفت به نسبت خودروهای موجود در ایران، حدود ۱۰۰ برابر بیش‌تر از انگلستان تصادفات رانندگی رخ می‌دهد. آلمان سال گذشته فقط 3670 کشته جاده ای داشته است این رقم در سال 1970 رقم 19000 نفر بوده است.زیان اقتصادی تصادفات در ایران ۳۲ ميليارد تومان در روز و تقریبا ١٠ هزار میلیارد تومان در سال است.


کنایه نوبخت به منتقدان عملکرد اقتصادی دولت

محمدباقر نوبخت با حضور در يک برنامه زنده تلويزيوني در سخنانش، برخی انتقادات به عملکرد اقتصادی دولت، شرایط سخت موجود و تلاش انجام شده در این رابطه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مگر باد رشد اقتصادی را بالا و تورم را پایین آورده است؟توانستیم در کنار افزایش رشد اقتصادی که در سال 1393 حدود سه درصد مثبت و در سال گذشته حدود یک تا 1.5 درصد بود، تورم 40 درصدی را به حدود 11 درصد کاهش دهیم. مجموع بهبود ایجاد شده در شاخص‌های اقتصادی به سختی ایجاد شده و باد، رشد اقتصادی را بالا نبرده و تورم را افزایش نداده است؛ آن‌هم در زمانی که دولت کشور را به جای درآمد 120 میلیارد دلاری با 20 میلیارد دلار اداره می‌کند.


احضار سفیر آلمان به دلیل پخش فیلم طنز علیه اردوغان

مارتین اردمان، سفیر آلمان در آنکارا برای ارائه توضیحات درباره علت پخش ویدئویی در برنامه طنز "اکسترا 3" در شبکه ان.دی.آر در هفدهم مارس 2016، به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.بر اساس گزارش مجله اشپیگل، در این ویدئوی یک دقیقه و 52 ثانیه‌ای، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره سیاست‌هایش در قبال پناهجویان، سرکوب آزادی بیان در کشور و اتهامات وارده مبنی بر حمایت از نیروهای داعش با آواز مورد تمسخر قرار گرفته بود.این ویدئو در حالی منتشر شده است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فعالانه با ارائه امتیازاتی درصدد جذب کمک ترکیه برای مدیریت بحران مهاجرت در اروپا است.همکاری مرکل با ترکیه با انتقاد شدید حزب چپ‌ آلمان روبرو شده است.این خبر در ایسنا منتشر شده است.

چرا هیچ کس از حادثه وحشتناک ورزشگاه آزادی نمی گوید؟

در فوتبال ایران حادثه ای عجیب در ورزشگاه آزادی رخ داده که در جریان آن 7 نفر از هموطنان مان که برای تماشای مسابقه حساس ایران مقابل ژاپن در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2006، در هنگام خروج از ورزشگاه به دلیل ازدحام و فشار جمعیت درگذشتند.اما نکته عجیب تر این است که هواداران فوتبال کشورمان در یازدهمین سالگرد این فاجعه، باید با نامه ای که برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران خطاب به خانواده این 7 قربانی نوشته به یاد آن حادثه بیفتند.جالب است بدانید که به دلیل حضور رییس جمهور وقت در ورزشگاه آزادی، مسئولان دولت هشتم سعی زیادی بر سانسور خبری این حادثه انجام داد و از آنجایی که بازی در 5 فروردین ماه و در تعطیلات نوروزی برگزار می شد به دلیل نیمه تعطیل بودن رسانه های خبری تا حدود زیادی هم موفق به این امر شدند.بازخوانی این پرونده نشان می دهد که مسئولان به دلیل حضور رئیس دولت وقت به کاهش زمان بازی راضی نشدند و ادامه حضور رئیس جمهور دولت هشتم تا زمان سوت پایان و قُرُق کردن یکی از خروجی ها برای بیرون رفتن وی و همراهانش موجب ازدحام در دیگر خروجی ها و مرگ هفت ایرانی و زخمی شدن حدود 50 نفر شده است!بعد از این ماجرا مسئولین دولت تا دو روز حاضر به پاسخگویی نبودند و ماجرا در سکوت خبری دنبال شد (آن هم در دولتی که در شعارهایش دانستن را حق مردم می دانست) تا اینکه فیفا و قوه قضاییه به پرونده ورود کردند.این خبر در سایت روزنو منتشر شده است.
 
زمزمه‌های معدوم‌سازی چند هزار تن میوه

یافته ها و شواهد نشان می دهد که در نوروز 95  نیز اتفاقات ناگوارِ تنظیم بازاری رخ داده و یا در حال رخ دادن است! باز هم پیش بینی مناسبی از وضعیت بازار انجام نشده و اوضاع البته با تفاوتهایی، مانند گذشته خراب است! براساس شواهد به دست آمده امسال دولتمردان از بیم آنکه با دردسرهای تنظیم بازار شب عید 94 مواجه نشوند اقدام به ذخیره سازی میوه کرده اند که حجم این ذخیره سازی، بسیار بیشتر از حد نیاز کشور بوده است.اطلاعات استخراج شده نشان می‌دهد به دلیل عدم پیش بینی مسولان دولتی از تنظیم بازارِ نوروز 95، چندین هزار تن پرتقال و سیب مازاد بر مصرف در انبارها ذخیره شده و این احتمال وجود دارد که دولت به دلیل عدم تعادل در بازار، چند هزار تن پرتقال و سیب اضافی را معدوم کند. مشاهدات خبرنگار ما بیانگر آن است که قیمت انواع میوه این روزها در شرایط مطلوب و حداقلی به سر میبرد و در صورت ورود میوه های جدید به بازار، بازار به هم بریزد! گفتنی است با این اقدام وزارت کشاورزی، کشور ضرر هنگفتی را به دلیل پیش بینی نادرست این دستگاه دولتی از میزان ذخیره سازی در نوروز 95 متحمل شد.این خبر در نسیم انلاین منتشر شده است.

آرزوی هاشمی برای مجلس دهم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خلق مجلسی معتدل و زنده را حاصل حضور مردم در صحنه توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود دیگر از تریبون مجلس شاهد هتاکی‌ها، دروغ‌گویی‌ها و سوء استفاده‌هایی که با عدالت اسلامی و موازین شرعی و انسانی سازگار نیست، نباشیم و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی باید به تصویب قوانین مفید و کارگشای مشکلات مختلف مردم بپردازند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با هوشیاری مردم به نتایج خوبی در انتخابات دست یافتیم و من توفیق پیدا کردم در بخشی از این حماسه مردمی حضور ناچیزی داشته باشم.این خبر در ایسنا منتشر شده است.




مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار