در اردیبهشت ماه 95:
به گزارش تابناک سمنان،شهردار شهر امیریه از برگزاری جشنواره گل غلتان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 02 April 2016
محمد عوض آبادیان شهردار شهر امیریه از برگزاری نهمین جشنواره گل غلتان نوزاد در این شهر خبر داد.

عوض آبادیان اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج این میراث گران بها و معنوی در سراسر کشور همه ساله در اردیبهشت ماه در این شهر برگزار می شود.

وی به تاریخ برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: جشنواره گل غلتان نوزاد با گل محمدی از تاریخ 15 الی 17 اردیبهشت ماه سال جاری طی سه روز در این شهر به اجرا در خواهد آمد.

محمد عوض آبادیان تصریح کرد: آئین گل غلتان نوزاد به منظورطراوت بخشیدن به پوست کودکان و مصون ماندن از حساسیت های فصلی انجام می شود که سابقه غلتانیدن نوزاد در گل در شهر امیریه با اعتقادات مذهبی مردم این شهر بیش از 400 سال می باشد.

وی همچنین به برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: افتتاحیه، گل چینان همراه با موسیقی محلی، بازگشایی بازارچه صنایع دستی ازفرآورده های محلی، اجرای موسیقی و رقص چوب محلی، بازدید از اماکن تاریخی شهر، پخت همزمان سمنو، نان و فتیر محلی، بازدید از کارگاه های کرباس بافی، همچنین کالسکه و شترسواری و نهایتا برگزاری همایش بزرگ گل غلتان نوزاد از دیگر برنامه های این جشنواره می باشد.

شهردار شهر امیریه در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 200 نوزاد در هشتمین جشنواره گل غلتان نوزاد در گل های محمدی غلتیدند.

افرادی که مایل به شرکت در مراسم ذکر شده هستند می توانند از طریق تماس با شهرداری امیریه با شماره های 02335354139, 02335353912، 09127324533 و یا از طریق سایت گل غلتان به آدرسwww.golghaltan.comمراجعه و اقدام کنند.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار