معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان از اسکان 57 هزار و 293 مسافر در مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان در تعطیلات نوروز 95 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 05 April 2016

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان از اسکان 57 هزار و 293 مسافر در مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان در تعطیلات نوروز 95 خبر داد.

به گزارش ایسنا،"محمد بداغی" اظهار کرد: در مجموع 19 هزار و 682 خانوار در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان پذیرش شدند که از این تعداد 14 هزار و 197 خانوار فرهنگی و 5 هزار و 485 خانوار غیرفرهنگی بودند به طوریکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو هزار و 928 خانوار افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد افراد پذیرش شده در این مراکز 57 هزار و 293 نفر بود که 41 هزار و 908 نفر فرهنگی و 15 هزار و 385 نفر غیرفرهنگی بود به طوریکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 894 نفر کمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه 114 هزار و 586 نفر روز پذیرش داشتیم که 83 هزار و 816 فرهنگی و 30 هزار و 770 نفر غیرفرهنگی بود، تصریح کرد: به طور میانگین میزان اقامت مسافران نوروزی در مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان دو روز بود.

بداغی تعداد مدارس درگیر در برنامه اسکان تعطیلات نوروزی را 181 مورد با هزار و 969 اتاق عنوان کرد و گفت: اسکان میهمانان نوروزی از روز 26 اسفند اسکان آغاز شد و تا 13 فروردین‌ماه ادامه داشت البته مراکز اسکان دائمی همچون خانه معلم همچنان پذیرای مسافر است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان همچنین در خصوص رضایت مسافران نوروزی از مراکز رفاهی گفت: امسال خوشبختانه به جهت اینکه مدارس و اتاق‌های ویژه نسبت به تعطیلات تابستان صددرصد رشد داشت، رضایت در حوزه اسکان خوب بود.

وی با بیان اینکه وضعیت آب و هوایی و ورزش باد در استان منجر به پاره شدن بنرهای اطلاع‌رسانی برای مسافران شد، به همکاری خوب شهرداری اشاره کرد و افزود: در مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر میهمانان باید در ابتدا برای دریافت راهنمایی به ساختمان عین‌القضات هدایت می‌شدند اما برخی مسافران به علت آشنایی به طور مستقیم به ستادهای اسکان مراجعه می‌کردند.

به گفته بداغی، بیشترین پذیرش مسافران نوروزی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان و مازندران بوده و طبق معمول استان‌های هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان‌جنوبی به علت طولانی بودن مسافت کمترین اسقبال را از همدان داشته‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار