توسعه فرهنگ ترافیک در جامعه طرح «پیاده تا مدرسه» بر اساس تقویم ترافیک مصوب شورای اسلامی شهر شیراز در این شهر اجرایی شد.
کد خبر: ۲۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۱ 09 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،امروز در راستای توسعه فرهنگ ترافیک در جامعه طرح «پیاده تا مدرسه» بر اساس تقویم ترافیک مصوب شورای اسلامی شهر شیراز در این شهر اجرایی شد.

علی زحمتکش، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران، طرح پیاده تا مدرسه را بر اساس تقویم ترافیک شهرستان شیراز و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دانست و اظهار داشت: در اجرای این طرح یک هزار و 500 دانش‌آموز از نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش شیراز و والدین آن‌ها مشارکت دارند.

وی بابیان اینکه طرح پیاده تا مدرسه به‌منظور آشنایی شهروندان و فرزندان آنها بانظم و انضباط ترافیک اجرا می‌شود افزود: از امسال این طرح هرساله در روز 18 فروردین و همزمان با نخستین روز هفته سلامت در شیراز اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه این طرح امروز در سه نقطه از شهر شیراز اجراشده است خاطرنشان کرد: در مرحله نخست دانش آموزان تا باغ عفیف‌آباد و ارم پیاده رفتند و در طول مسیر بسته‌های آموزش ترافیک به آن‌ها اهدا شد که در محیط باغ محتوای این بسته‌ها برای آنها تشریح شد.

زحمتکش هدف از اجرای این طرح را آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان و تقویت پایه‌های این فرهنگ را بین والدین دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز دانش آموزان تنها از سرویس مدارس برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند که اجرای چنین طرح‌هایی نه‌تنها سبب تقویت و ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه می‌شود بلکه دانش آموزان استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یاد می‌گیرند و با پیاده‌روی سلامتی خود را تضمین می‌کنند.

وی اجرای طرح پیاده تا مدرسه را استفاده بهتر و بیشتر از زیبایی‌های شهر دانست و تصریح کرد: پیاده‌روی دانش آموزان در سطح شهر و طی مسیر منزل تا مدرسه سبب دیدن مشکلات و عیوب شهری شده و گوشزد کردن این مشکلات به مسئولان برطرف کردن آنها را در زمان کمتری در پی دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرای این طرح در هر ماه دو بار در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: حضور بیشتر دانش‌آموزان در سطح شهر وحشت و دل‌زدگی آنها از شهر را کاهش می‌دهد و تربیت نسلی بانشاط و فرهنگ ضرورت دارد که همکاری تمام مسئولان و نهادها را می‌طلبد.

علی مصلی‌نژاد، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، نیز در حاشیه اجرای نخستین طرح پیاده تا مدرسه در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر دو پارک آموزش ترافیک ایرانی در شهر شیراز وجود دارد که پارک ترافیک واقع در پارک مروارید در خیابان دلاوران بسیج در مساحت 4 هکتار و پارک ترافیک واقع در بلوار پاسارگاد در مساحت 2.5 هکتار در اختیار مدارس قرار دارد تا فرهنگ حمل‌ونقل و ترافیک را به دانش آموزان آموزش دهند.

وی از آموزش ترافیک در پارک ترافیک سیار پارک خلدبرین به دانش آموزان خبر داد و افزود: در طول هفته سه تا چهار مرتبه دانش آموزان به این پارک منتقل‌شده و نه‌تنها با استفاده از چراغ راهنمایی، خط‌کشی و علائم و تجهیزات نصب‌شده در پارک تحت آموزش‌های ترافیکی قرار می‌گیرند بلکه با استفاده از برنامه‌های فرهنگی مانند تئاتر خیابانی نیز این آموزش‌ها به دانش آموزان ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اعلام همکاری شهرداری شیراز با آموزش‌وپرورش استان فارس برای ارائه تجهیزات و ساخت پارک ترافیک در فضای مدارس شیراز، خاطرنشان کرد: مدارسی که حیاط بزرگ داشته باشند برای ساخت پارک ترافیک مناسبند و می‌توانند مورد استفاده دیگر مدارس نیز قرار گیرند.

وی پارک‌های ترافیک در فضای داخلی مدارس را مقدمه‌ای برای نواخته شدن زنگ ترافیک در مدارس دانست و تصریح کرد: زنگ ترافیک یکی از الزامات مدارس است و شهرداری شیراز آمادگی کامل برای همکاری با آموزش‌وپرورش در این زمینه را دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بابیان اینکه در حال حاضر پارک‌های ترافیک در شیراز سالانه بیش از 100 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش آموزش ترافیک قرار می‌دهند عنوان کرد: این میزان پارک متناسب با تعداد دانش آموزان شیراز نیست که برای افزایش پارک‌های ترافیک در شیراز برنامه‌ریزی می‌شود.

مصلی‌نژاد از نصب 700 تابلو علائم راهنمایی در ابعاد 100 در 70 در راهروهای مدارس شیراز خبر داد و گفت: هدف از نصب این تابلوها در مدارس آشنا شدن بیشتر دانش آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی در زنگ‌های تفریح است.

به گزارش تسنیم، اجرای نخستین طرح پیاده تا مدرسه با مشکلات زیادی از جمله وجود موانع زیاد برای کودکان در خیابان همراه بود که به گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در طول اجرای طرح مشکلات بررسی و برای برطرف کردن آنها و اجرای بهتر برنامه‌های بعد تلاش می‌شود.

برچسب ها: مدرسه ، ترافیک ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار