رئیس حوزه هنری فارس از اجرای 80 برنامه هنری در رشته‌های مختلف در هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 05 April 2016
تابناک فارس یه نقل از فارس:محمد کرم‌اللهی ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری 80 برنامه هنری در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها از بیستم تا بیست‌ و هفتم فروردین‌ماه جاری در شیراز و شهرستان‌های فارس به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور بیستم فروردین‌ماه را به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی تعیین کرده است، افزود: پیش‌ از این در استان فارس، هرکدام از دستگاه‌های مربوطه مراسم جداگانه‌ای را در این مورد برگزار می‌کردند اما امسال با تجمیع کارها، اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در یک ستاد منسجم تخصصی با حضور دستگاه‌های فرهنگی تعریف ‌شده است.

این مسئول با یادآوری یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی با بیان این‌که طلیعه برنامه‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس با حضور صبحگاهی هنرمندان متعهد این استان بر مزار شهدای گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز خواهد بود، یادآور شد: در همین روز نیز از احد ده‌بزرگی، مهدی فقیه و اکبر صحرایی سه نفر از فعالان هنر اسلامی فارس به‌پاس یک‌عمر خدمت صادقانه هنری تجلیل ویژه خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس نیز می‌توان به طراحی المان‌ها و نمادهای شهری با حضور هنرمندان و نقل خاطرات مرتبط و نیز برگزاری کارگاه گرافیک با موضوع عدالت و پیشرفت در این استان اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری فارس، رونمایی از کتاب مهرنجون اثر محمد محمودی نورآبادی را در زمره این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین رونمایی از چفیه‌های زخمی در اقلید، برپایی خانه کاریکاتور در جهرم با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی و نیز برگزاری کارگاه عکاسی سبک زندگی با حضور آرش کریمی در شیراز در راستای هفته هنر انقلاب انجام می‌گیرد.

کرم‌اللهی اضافه کرد: در کازرون نیز سه برنامه شامل همایش سمند صاعقه با موضوع هنر و ادبیات انقلاب، یادمان استاد نصرالله مردانی بر مزار این پرچم‌دار شعر انقلاب و نیز برنامه افق عاشقان در محل نماز جمعه این شهر در روز جمعه 27 فروردین‌ماه جاری به اجرا درمی‌آید.

کرسی دائمی بررسی آثار شهید آوینی

این مسئول در بخش دیگری از این نشست خبری اعلام کرد: امسال در شیراز نخستین کرسی دائم تحلیل و بررسی اندیشه و آثار شهید مرتضی آوینی دایر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره این‌که سینماهای شیراز در زمره پرفروش‌ترین سینماهای کشور است، بیان کرد: امسال سینماهای ایران و سعدی در شیراز را با اولویت سینما ایران ساماندهی خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار