کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، نبود میدان تره‌بار، وجود دلالان و واسطه‌ها و همچنین عدم صادرات محصول به خارج از کشور به‌ویژه کشورهای همسایه از مشکلات کشاورزان خیارسبزکار است.
کد خبر: ۲۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 06 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: محمد حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی جاری 250 هکتار از اراضی حاصل‌خیز و مستعد این شهرستان در بخش مرکزی و افزر به کشت محصول خیارسبز اختصاص یافته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت تا پایان فصل برداشت در مجموع بیش از 8 هزار تن محصول خیار به بازارهای مصرف عرضه شود.

حیدری اضافه کرد: قیروکارزین به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی ویژه و اقلیم مناسب، مستعد کشت فضای آزاد محصولات جالیزی است.

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان این‌که خیارسبز تولیدی علاوه بر مصرف داخلی به مرکز فارس و سایر استان‌ها نیز فرستاده می‌شود تصریح کرد: برداشت خیارسبز در این شهرستان از اواسط فروردین‌ماه آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، نبود میدان تره‌بار، وجود دلالان و واسطه‌ها و همچنین عدم صادرات محصول به خارج از کشور به‌ویژه کشورهای همسایه از مشکلات کشاورزان خیارسبزکار است.

شهرستان قیروکارزین به‌عنوان قطب کشاورزی استان فارس در فاصله 186 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار