امام جمعه گرمی گفت: آیین اعتکاف فرصت خوبی است تا آثار گناه و معصیت را که در طول یک سال بر دل و جانمان نشسته است بزداییم و خودمان را برای ضیافت الهی آماده کنیم.
کد خبر: ۲۰۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 07 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی با یادآوری اینکه در شرایط کنونی که هجمه‌های بسیار زیادی زندگی در جوامع بشری را تخریب و گاه تحت تاثیر قرار می‌دهد گرایش به کارهای معنوی و انجام فرایض دینی و شعائر اسلامی یکی از راه‌های آرامش بخش برای تقویت حضور معنوی در جامعه است.

امام جمعه گرمی گفت: آیین اعتکاف فرصت خوبی است تا آثار گناه و معصیت را که در طول یک سال بر دل و جانمان نشسته است بزداییم و خودمان را برای ضیافت الهی آماده کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف اظهار کرد: ماه رجب فرصت مناسبی است تا با روزه‌داری به سمت خودسازی و تقویت مولفه‌های معنوی و ارزشی در جامعه حرکت کنیم که در ماه رجب برگزاری آیین اعتکاف به شکل فراگیر و با مشارکت جوانان زمینه آمادگی روحی و روانی جوانان را برای کسب فضایل ماه رمضان آماده می‌کند.

امام جمعه گرمی این آیین را بستری مناسب برای مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و ستیز بدخواهان با اندیشه و تفکر جوانان توصیف کرد و گفت: دشمن امروز به هر وسیله‌ای می‌خواهد انقلاب اسلامی و ارزش‌های ثمربخش آن را با انواع حربه‌ها و رواج کانال‌های مختلف ضد اخلاقی به مسیر خود خواسته خود حرکت دهد که در این بین باید مراقب بود تا جوانان گرفتار خواسته‌های نامشروع دشمنان نشوند.

صفری با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری باید به خودسازی جوانان و تکیه آنها بر اصول و مبانی معرفتی توجه کرد، ادامه داد: هر چه قدر این سرمایه‌های معنوی تقویت شود دشمن آسیب کمتری را به جوانان وارد خواهد کرد.

این مسئول همچنین به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: در کنار همه کارهای عملیاتی در این حوزه باید مسئله فرهنگ‌سازی نادیده گرفته نشود چرا که یکی از مولفه‌های اساسی برای تحقق شعار سال توجه به مبانی فرهنگی و آموزشی در جامعه است که می‌تواند زمینه حرکت مطلوب‌تر و مقبول‌تری را فراهم آورد.

امام جمعه گرمی تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی را برای ارائه برنامه‌های نو و طرح‌های حوزه فرهنگی خواستار شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صفری با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی منابع در سال جدید گفت: در سال جدید باید با محور قرار دادن اصول اقتصاد مقاومتی سعی کرد تا هزینه‌های اضافی در ادارات کاهش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار