بسته ویژه خبری تابناک لرستان :
تابناک لرستان قصد دارد از این پس برای پوشش وانعکاس مهمترین رویدادها واخبار روزکشوروهمینطوررویدادها،اخباروتحولات مربوط به لرستان ،یک مجموعه خبری را دریک بسته ویژه ،براساس موضوعات مختلف سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی ،ورزشی به مخاطبان وعلاقه مندان خودارائه نماید ؛ در بسته خبری تابناک لرستان می توانیدچشم اندازی عمومی ازاخبارورویدادهای کشورواستان درطی 24 ساعت گذشته را رصدکنید.
کد خبر: ۲۰۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 10 April 2016


تابناک لرستان قصد دارد از این پس برای پوشش وانعکاس مهمترین رویدادها واخبار روزکشوروهمینطوررویدادها،اخباروتحولات مربوط به لرستان ،یک مجموعه خبری را دریک بسته ویژه ،براساس موضوعات مختلف سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی ،ورزشی به مخاطبان وعلاقه مندان خودارائه نماید؛در بسته خبری تابناک لرستان می توانیدچشم اندازی عمومی ازاخبارورویدادهای کشورواستان درطی 24 ساعت گذشته را رصدکنید.


Image result for ‫علی مطهری‬‎

*علی مطهری برای نایب رییسی مجلس دهم اعلام کاندیداتوری کرد

به گزارش ایسنا، علی مطهری در مطلبی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است ،برای نایب رییسی مجلس دهم اعلام کاندیداتوری کرد.

وی گفته است: «این روزها بسیاری از مردم و خبرنگاران از من می پرسند که آیا تصمیمی نداری برای ریاست یا نایب رییسی مجلس آینده در انتخابات هیات رییسه شرکت کنی؟ برای اینکه یک پاسخ عمومی داشته باشم عرض می کنم که فعلا تصمیم دارم برای نایب رییسی مجلس دهم کاندیدا شوم. امیدوارم آنچه برای خودم، کشور و انقلاب اسلامی خیر و صلاح است پیش بیاید.

*نجات میراث باستانی پالمیرا واجب تر است یا آثارتاریخی وباستانی ایران


Image result for ‫پالمیرا‬‎

تابناک مرکزی در حاشیه نگاری بر تصمیم عجیب معاون رئیس جمهوربه انتقاد از مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهورورییس سازمان میراث فرهنگی کشور پرداخته است تابناک نوشته است: کافی است از اوضاع وخیم آثار و بناهای باستانی در کشورمان انتقادی صورت گیرد تا مسئولان سازمان میراث و فرهنگی کشورمان به سرعت واکنش نشان داده و اندک بودن بودجه این نهاد برای رسیدگی و سامان دادن به این وضعیت را یادآور شوند؛ گلایه هایی که اظهار نظر اخیر رئیس این سازمان ثابت می‌کند چندان وارد نیستند.

به گزارش «تابناک»، همزمان با تعطیلات نوروزی در کشورمان، خبری از اوضاع جنگ در سوریه منتشر شد که برای بسیاری از جهانیان، به ویژه ساکنان منطقه خاورمیانه حائز اهمیت بود؛ خبر آزادسازی پالمیرا (تدمر) از دست تروریست ها که یکی از سنگین ترین شکست های تحمیل شده به داعش، به ویژه در یکسال اخیر به حساب می‌آید.

بازپس گیری این منطقه در شرق حمص از جهات دیگر نیز اهمیت داشت. از جمله واقع شدن یکی از ارزشمندترین گنجینه های باستانی بشر در پالمیرا که موجب شد باستان شناسان در کمتر از یک روز از انتشار این خبر راهی پالمیرا شده و برای ارزیابی خسارت های وارد آمده به سایت باستانی پالمیرا، راهی این کشور جنگ زده شوند.

این رویکرد البته با انتقاداتی هم مواجه شد چراکه به باور برخی منتقدان، توجه باستان شناسان و دولت های غربی به آسیب های وارد آمده به ساکنان این سرزمین و رنج و دردی که تروریسم سازمان یافته به ایشان تحمیل کرده، زمانی قابل قبول خواهد بود که جنایات رقم خورده در آن سرزمین نیز دیده می‌شد نه اینکه صرفا بقایای تاریخی و آسیب های وارد آمده به آنها مورد توجه قرار گیرد.

به عبارت بهتر، زمانی می‌توان نگران آسیب دیدن امثال «معبد بل» و «طاق نصرت» پالمیرا به دست داعش بود و از خسارت های وارد آمده به میراث بشری سخن گفت که در قبال اعدام های دسته جمعی در آمفی تئاتر پالمیرا، سکوت نکرده باشیم؛ رویکردی که بر اساس آن، غربی ها نمره قبولی نخواهند گرفت چراکه یا نسبت به فجایع رقم خورده در این سرزمین سکوت کرده اند و یا بدتر، هم سو با جنایتکاران بوده‌اند.

اما از نقد عملکرد غربی ها در این خصوص که بگذریم، واکنش رقم خورده به آزادسازی پالمیرا در کشورمان هم جالب توجه است. به ویژه سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان در این خصوص که بی شباهت به واکنش غربی ها نیست.

به فاصله یک هفته از انتشار خبر بازپس گیری این منطقه به دست نیروهای مردمی و ارتش سوریه، مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور با ارسال نامه ای به ایرینا بو کوا، مدیرکل سازمان آموزش، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) از اعلام آمادگی رسمی کشورمان برای مرمت و بازسازی میراث ثبت جهانی پالمیرا خبر داد تا به نوعی گوی رقابت را از بسیاری از همتایان خود در دیگر کشورها برباید.

جالب آنکه در این نامه رسمی، بر آمادگی کامل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان در «مشارکت در زمینه محافظت، ارتقا و مرمت میراث فرهنگی منقول و غیر منقول در خطر سوریه» تاکید شده است. آن هم در شرایطی که بسیاری از اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان نیازمند محافظت، ارتقا و مرمت هستند!

تلخ تر آنکه بی توجهی مسئولان این سازمان موجب شده نه تنها شاهد اوضاع وخیم و بحرانی بسیاری از اماکن تاریخی کشورمان باشیم، که در نتیجه این اوضاع نامطلوب، راه زیادی تا توسعه صنعت گردشگری در کشورمان داشته باشیم؛ صنعتی که بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی معتقدند در صورت بها دادن به آن در کشورمان، می‌توان ایران را تبدیل به قدرتی بزرگ در جهان نمود.

دورنمایی که برای رسیدن به آن می‌بایست اهتمام ویژه ای به آثار تاریخی کشورمان داشت تا در سایه رونق گردشگری، اقتصاد کشورمان را رونق داد، وابستگی به نفت را کاهش داد، جایگاه بین المللی کشورمان را بهبود بخشید، اهداف امنیتی و سیاسی را پیگیری نمود و... .

و چه تلخ است که همزمان با اعلام آمادگی رسمی معاون رئیس جمهور کشورمان برای رسیدگی به اوضاع ناخوش پالمیرا، از وخامت حال معبد آناهیتا در کرمانشاه می‌شنویم که آن را تخت جمشید دوم کشورمان هم می‌نامند و از فقدان بودجه برای رسیدگی به اوضاع وخیم آن سخن می‌گویند، یا چغازنبیل که قدمتی چند برابر پالمیرا دارد و در سکوت مسئولان، حریم آن در اختیار شرکتی قرار گرفته در آن تجارت کند و...؛ اخبار شومی که ظاهرا زیر خبر آسیب های وارد آمده به پالمیرا گم شده اند یا مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان علاقه ای به مطالعه شان ندارند!

*موافقت نمایندگان مجلس با 135رای موافق با کلیات لایحه بودجه سال 95

Image result for ‫نمایندگان مجلس بودجه‬‎

خبرگزاری مهر از موافقت نمایندگان مجلس با 135 رای موافق و37 رای مخالف و6 رای ممتنع با کلیات لایحه بودجه سال 95 خبرداده است .

بنا به گزارش خبرگزاری مهرنمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی روز یک شنبه پس از شنیدن نظرات موافقان و مخالفان، با کلیات لایحه بودجه سال ۹۵ موافقت کردند.

بر این اساس لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور با ۱۳۵ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ آرای اخذ شده، با کلیات لایحه بودجه موافقت کردند.

بر این اساس، موافقان کلیات لایحه بودجه، شفافیت، توجه به تولید ملی، ایجاد اشتغال و مسکن را از ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه دانستند و مخالفان نیز عدم هماهنگی لایحه پیشنهادی با اقتصاد مقاومتی را مهمترین ضعف لایحه پیشنهادی دانستند.

*اقتصاد مقاومتی چپ وراست نمی شناسد


به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه میز مطالعاتی اقتصادی مقاومتی و رونمایی از سایت اقتصاد مقاومتی که در مرکز پژوهش ها و سنجش افکار صداوسیما برگزار شد، گفت: مقاومت بدون اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست. اگر در مسائل داخلی و خارجی می خواهیم مقاومت کنیم باید اقتصاد ایران مقاومتی شود. این یک انتخاب صرف نیست ، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است در کنار یک انتخاب حکیمانه.

رضایی افزود: اقتصاد همان ایستگاهی است که غرب توانسته سایر انقلاب ها را در آن متوقف کند. اقتصاد مقاومتی می گوید انقلاب اسلامی می تواند و باید مقاومت کند و اهدافش را به سر انجام برساند. عبور انقلاب از ایستگاه اقتصاد خودش یک انقلاب و نهضت و تحول است که با چند بخشنامه و دستور العمل انجام نمی‌شود. یک انقلاب به معنای کامل باید صورت بگیرد. اگر نتوانیم از اقتصاد عبور کنیم با یک شکست سنگین روبرو می شویم. در این نهضت رسانه ها نقش بسیار به سزایی دارند.در شرایط امروز گفتمان انقلاب گفتمان اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به یک گفتمان بشود و ربطی به چپ و راست و این و آن ندارد. یک مساله انقلابی است که با زندگی همه مردم ما سر و کار دارد.

Image result for ‫محسن رضایی‬‎

رضایی با بیان تفاوت نظام سیاسی ایران با غرب گفت: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از آغاز پیدایش خود در جامعه جهانی و روابط بین المللی به عنوان یک پدیده جدید به ظهور رسید و از آن زمان چالش هایی با آن آغاز شده است. هم جامعه جهانی و هم روابط بین الملل با مخالفت هایی به استقبال ما آمد ، آن ها در تعاملات اجتماعی و اقتصادی و دیگر پارادایم ها با ایران وارد تقابل شدند. در جهان بعد از عدم استقرار دموکراسی های یونانی، نظام دیگری با عنوان جمهوریت شکل گرفت که با دموکراسی متفاوت بود. در یک روند دویست ساله جمهوریت به عنوان یک نظام پذیرفته شده در دنیا ، دین را از صحنه اداره جوامع حذف کرد. حاکمیت اکثریت در چارچوب اراده بشری یا قانون که همان جمهوری است با پدیده جمهوری اسلامی مواجه شد.

«در مواجهه با این پدیده جدید، غرب که مدعی اندیشه و تفکر بود،با جمهوری اسلامی چالش سیاسی، امنیتی و اقتصادی را آغاز کرد. جمهوری اسلامی به عنوان یک اندیشه سیاسی است که غرب در بعد استفاده از ابزار نظامی، اقتصادی و رسانه ای با آن به چالش برخواسته است. این سه مسیر را غرب با جمهوری اسلامی در پیش گرفته و به دستکاری افکار عمومی و سراب سازی اجتماعی را در پیش گرفته و حالا این سه شیوه، از جنگ و تحریم و دستکاری افکار عمومی اقتصاد ما را هدف قرار داده اند و تردید افکنی را ایجاد کرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط پس از برجام گفت: در همین ماجرای برجام،آن طور که فضاسازی شد نه تولید به سرعت اضافه شد نه اشتغال گسترش یافت و نه جنس ها ارزان شد. این فردای وعده داده شده از طریق رسانه‌ها، هیچ گاه نرسید. این احاله به آینده و سراب سازی در موضوع برجام، به کاهش تولید و رکود منجر شده و به اقتصاد ما آسیب زد.

رضایی افزود: در رابطه با اقتصاد مقاومتی یک بخش مفاهیم و نظریه هاست که اجماع در نخبگان را تشکیل می دهد که به یک برداشت یکسان و نزدیک به هم را ایجاد کند. اما ماندن در این بخش کافی نیست. بخش دوم، اقدامات و راهکارها و روش ها است. بخش های مختلف دارد از صنعت تا نرم افزار و کشاورزی.

رضایی با اشاره به راه اندازی میز اقتصاد مقاومتی در صداوسیما گفت: باید تشکر کنیم از رسانه ملی که یک اقدام عملی را در سال جدید نشان داده است. البته کل صداوسیما باید اقتصاد مقاومتی را درک کند و تولیدات و تجهیزاتش باید در دنیا خریدار پیدا کنند. اگر صداوسیما بخواهد از جاهای دیگر تغذیه کند، باید اقتصاد مقاومتی به معنای اعم در آن اجرایی شود. بالاخره این اقدام عملی را در صداوسیما به فال نیک می گیریم و به عنوان یک نقشه راه آن را ضروری می دانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داد: جلسات مشترک بین دبیرخانه و صداوسیما برگزار شود تا این سازمان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور بشود.

*بررسی چرایی انتقاد ازدولت حسن روحانی

Image result for ‫دولت تدبیر وامید‬‎

روزنامه اعتماد در یک گزارش با عنوان توپ خانه علیه پاستوربا اشاره به انتقاد حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در مورد مسکن مهر به بررسی دلایل وچرایی انتقاداز سیاست های دولت تدبیر وامید پرداخته است؛ اعتماد نوشته است: استراتژي‌شان را تعيين كرده‌اند تا اين‌بار شوكه نشوند. هدف استراتژيك‌شان مشخص است و براي رسيدن به اين هدف برنامه‌ريزي كرده‌اند. تقسيم كار صورت گرفته است تا حسن روحاني سيبل انتقادها باشد. انتقادها از همه طرف به سمت او سرازير است. يك روز بحث اقتصادي است. متهم به بي‌توجهي به معيشت مي‌شناسندش و تذكر مي‌دهند كه تلاشي در اين مورد نمي‌كند. يك روز بحث بر سر ديپلماسي است. از شروع مذاكرات تمام تلاش‌شان را براي بي‌اهميت جلوه دادن تلاش دولت در اين مورد كردند. تلاش‌شان به ثمر نرسيد اما حالا مي‌خواهند نشان دهند برجام كار خاصي نكرده است. الفباي مذاكرات را ندانسته به تحليل‌هاي عجيب و غريب مي‌رسند. مي‌گويند حتي پايين‌آمدن قيمت نفت هم به دليل برجام است. هنوز در ذهن‌شان يك دولت مقدس پيشين دارند كه هرچند به آنها پشت كرد و براي‌شان كم دردسر به بار نياورد اما از نگاه آنان همه بايد عين آن باشند. يك روز بحث خود رييس‌جمهور است. نرفتنش به يك سفر خارجي را به هزار و يك مساله عجيب ربط مي‌دهند و با هيچ توضيحي هم عقب‌نشيني نمي‌كنند. يك روز بحث‌شان فرهنگي است. از كنسرت‌هاي خيالي مي‌گويند و تلاش مي‌كنند رابطه مراجع و دولت را برهم بزنند. هرچند همه اين كارها استراتژي‌هاي اين سه سال اخيرشان بوده است اما نتيجه آن در هفتم اسفند به مذاق‌شان اصلا خوش نيامده است. حالا مخالفان دولت در سال جديد با استراتژي‌هاي جديد به ميدان آمده‌اند تا خرداد ٩٦ نشود شبيه اسفند ٩٤. كابوس تكرار اسفند ٩٤ و خرداد ٩٢ مخالفان اين روزهاي دولت را به فكر استراتژي جديدي انداخته است كه حملات آنها به دولت را شتاب بخشيده است و تنها به پايان اين سال استراتژيك مي‌انديشند.

* عبدالله رمضان زاده پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب غارت ملی را به حسن روحانی داد


به گزارش روزنامه آرمان عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات واستاندار کردستان در زمان اصلاحات در مصاحبه با این روزنامه پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب غارت ملی را به حسن روحانی ارائه داده است.

Image result for ‫عبدالله رمضان زاده‬‎

رمضان زاده در این مصاحبه گفته است : مهم‌ترين چالش آقاي روحاني برهم ريختگي نظم اقتصادي كشور بود. آقاي روحاني در ابتداي تشكيل دولت خود با يك اقتصاد از هم پاشيده روبه رو بود كه همه مسائل كشور را تحت تاثير خود قرار داده بود. به همين دليل دولت تدبير و اميد براي ساماندهي به اين وضعيت مجبور شد وقت و انرژي زيادي صرف كند و موانع داخلي و خارجي را يكي پس از ديگري از بين ببرد. مهم‌ترين موانع خارجي دولت آقاي روحاني تحريم‌هاي بين‌المللي بود كه عرصه را بر اقتصاد كشور تنگ كرده و تجارت با ساير كشورهاي جهان را مختل كرده بود. مهم‌ترين موانع داخلي نيز وجود رانت خواراني بود كه در شرايط تحريم‌ها به وجود آمده بودند و صدمات جبران‌ناپذيري به اقتصاد كشور زدند. با اين وجود آقاي روحاني موفق شده تاحدود زيادي به وضعيت اقتصادي كشور سامان بدهد. اين در حالي است كه برجام هنوز به صورت كامل انجام نشده و در نيمه‌هاي راه خود قرار دارد و ممكن است در آينده با چالش‌هاي جديدي مواجه شود.

وی دربخش دیگری از گفته های خود بیان کرده است : به نظر من موانع پيش روي آقاي روحاني دشوار‌تر از موانع رئيس دولت اصلاحات است. در دولت اصلاحات جدال بين نيروهاي سياسي دو جناح سياسي در كشور بود؛ اين در حالي است كه در شرايط كنوني جدال بين نيروهاي رانت خوار تحريم‌ها با دولت آقاي روحاني است كه با برجام منافع خود را در خطر مي‌بينند. كنار گذاشتن اين عده از صحنه سياسي به مراتب سخت‌تر از نيروهاي فكري و سياسي است. اين عده به به این روش عادت كرده‌اند و به همين دليل مقابله با آنها بسيار سخت خواهد بود. به نظر در شرايط كنوني مهم‌ترين دغدغه آقاي روحاني بايد مقابله با رانت خواري و حرام خواری باشد. آقاي روحاني بايد با جديت يك كميته حقيقت ياب «غارت ملي» تشكيل دهد تا تكليف مردم با كساني كه از تحريم‌ها كاسبي كرده‌اند هر چه زودتر مشخص شود.

*پرونده احمدی نژادهنوز باز است

Image result for ‫احمدی نژاد‬‎

به گزارش خبرگزاری برنا حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نود و چهارمین نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار برنا درباره طولانی شدن زمان رسیدگی به برخی پرونده ها مانند پرونده احمدی نژاد و بقایی گفت: پرونده ها به دو دسته تقسیم می شوند یک دسته پرونده هایی هستند که تشکیل شده اما هنوز تکمیل نشده، اینطوری نیست که این پرونده ها راکد باشند و مختومه نیستند.

اژه ای ادامه داد: یک دسته پرونده هایی است که متهم فراری است و امکان حکم غیابی وجود ندارد یا اینکه در پرونده ای علت جرم مشخص شده اما خود مجرم شناسایی نشده است و ممکن است رسیدگی به یک پرونده را طولانی کند . ما صد در صد نمی گوییم همه کارهای ما بی عیب و نقص است و در جهت خدمت گزاری بیشتر به مردم تلاش می کنیم اما ممکن است در جهت رسیدگی به برخی پرونده ها نتوانیم توقعی که مردم دارند را تحقق ببخشیم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار