نخستین نشست مدیران موسسات فرهنگی و هنری با سرپرست اداره ارشاد نوشهر در سال جدید برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 10 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، در اولین نشست مدیران آموزشگاه‌ها وموسسات فرهنگی هنری اعم از نقاشی و موسیقی با سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر 15 نفر از 21 مدیر و مربی این دعوت را پذیرفتند تا هم مدیر جدید را ببینند و هم از مشكلات و دغدغه های خود بگویند.

در ابتدا سرپرست فرهنگ و ارشاد نوشهر كه در آخرین روزهای اسفند تصدی این اداره را به عهده گرفت با بیان اینكه هر مدیر موسسه ای هدفی والا را در گرفتن مجوز دنبال می كند، اظهار كرد: مدیر موسسات و آموزشگاه‌ها به طور قطع و یقین برای رسیدن به هدفی مشخص و تاثیر گذار در جامعه، رنج و زحمت گرفتن مجوز فعالیت خود را دنبال می كنند و با عشق و علاقه ای كه دارند كار می كنند.

رستم كیاكجوری افزود: هر هنرمند و اهل فرهنگ در هر رشته ای كه هست اگر به اهداف خود نرسد باید علت را جستجو كند كه دلیل اصلی نرسیدن به هدف چیست و در این خصوص ما مسئولین فرهنگی شهرستان از هیچ تلاشی در جهت رسیدن به هدف دریغ نخواهیم كرد.

وی با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری و تاكیدات ایشان بر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی تصریح كرد: آنچه برای رسیدن به این شعار می تواند كمك كند فرهنگ است و باید امسال از این شعار استفاده بهینه شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نوشهر ادامه داد: شما كه اهل فرهنگ و هنردر زمینه موسیقی و نقاشی هستید می توانید با طرح و ایده هایی كه به ما می دهید به صورت نمایشگاه و یا آنچه در جامعه بتوان مطرح شود استفاده كرد.

كیاكجوری خاطر نشان كرد: شما هنرمندان بازوان و مشاوران رییس فرهنگ و ارشاد هستید كه می توانید با ایده هایی كه می دهید در راه اعتلای فرهنگ وهنر شهرستان گام بردارید.

وی با اشاره به فضای خالی كه در مجتمع فرهنگی هنری نوشهر وجود دارد ابراز كرد: از این فضای خالی می توان برای برگزاری برخی كلاس‌های آموزشی كه مدیران توانایی اجاره مكانی را ندارند با حفظ نوبت استفاده كرد.

این مسئول با بیان اینكه همه رشته های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی، تئاتر، شعر، نقاشی و هنرهای تجسمی و .... دارای مشكلات خاص خود هستند نیاز است شورایی تشكیلی شود كه از هر رشته هنری یك نفر به نمایندگی حرف دیگران را بزند و به صورت تخصصی بحث و تبادل نظر شود.

یكی از مدیران آموزشگاه موسیقی نیز در این نشست گفت: دغدغه اصلی مدیران موسسات كمی امكانات از جمله فضای مناسب است زیرا در درجه اول بعد از گرفتن مجوز و دایر كردن كلاس‌ها باید به دنبال فضای آموزشی مناسبی باشیم كه این امر متضمن اجاره بهای زیاد است.

مرضیهتجویدی افزود: دریافت شهریه از كارآموزان یكی از اصلی ترین مشكلات ما است و اگر دولت حمایت‌هایی در این خصوص از ما داشت دغدغه خاصی بابت آموزش وجود نداشت.

وی با تاكید بر اینكه موسسات و آموزشگاه‌ها در شهر نیازمند تبلیغات در بیلبوردهای شهری هستند تصریح كرد: جای بیلبودهای فرهنگی در شهر خالی است و ما نیز آنقدر در توانمان نیست كه اجاره كامل بیلبورد را بپردازیم و اغلب آنها نیزپر شده از تبلیغات لوازمی كه بار فرهنگی و هنری برای شهر ندارند.

یكی دیگر مربیان نوشهری رشته نقاشی نیز در این جلسه گفت: برای نخستین بار است كه در جلسه ای از ما خواسته شده حرف دلمان و مشكلاتمان را بیان كنیم و تاكنون نیز با اینكه جلسات زیادی گذاشته شده است ولی رفع نشده است.

ماكان خزایی افزود: من به عنوان یك هنرمند كه 25 سال در رشته نقاشی به صورت حرفه ای فعالیت می كنم و هنر آموزان زیادی نیز داشته ام هنوز در مكانی استیجاری هستم و آنقدر هزینه ها بالاست كه توان خرید مكانی را ندارم.

وی با ابراز نگرانی از عدم آینده ای روشن برای شغل و هنرابراز كرد: روحیه هنرمندان به خاطر دغدغه های مالی كه دارند مناسب نیست و از رییس اداره فرهنگ و ارشاد می خواهیم تا لااقل با پیگیری و نامه نگاری با شهرداری قطعه ای در ارمستان بنام هنرمندان بگیرد تا جایی مشخص برای هنرمندان باشد.

این استاد نقاشی ادامه داد: در طول سال هیچ بازرسی از اداره فرهنگ و ارشاد به ما سری نمی زنند كه در چه وضعیتی به سر می بریم و پای درد دل ما و مشكلات ما نمی نشینند.

خزایی قطع شدن بیمه خود را بعد از 20 سال یكی دیگر از دغدغه های اصلی خود و دیگر هنرمندان عنوان كرد و گفت: تنها امید ما پرداخت بیمه و حقوق بعد از بازنشستگی بود كه آنهم سال گذشته از سوی وزارتخانه قطع شد و هر جا هم مراجعه می كنیم می گویند باید به صورت آزاد بیمه شوید.

وی افزود: یك مربی هنر چه میزان درآمد دارد كه بتواند بیمه را به صورت آزاد پرداخت كند.

یكی دیگر از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی نوشهر با ابراز گلایه از عدم مجوز جهت برگزاری كنسرت و موسیقی در نوشهر گفت: طی ایام نوروز چندین كنسرت موسیقی از خوانندگان مطرح كشور در چالوس كه همجوار نوشهر است برگزار شد ولی در این شهر مجوز برگزاری داده نمی شود و این ضعف بزرگی است.

حجت الله غریب افزود: یك هنرمند به منابع مالی نیاز دارد و این در حالی است كه بسیاری از هنرمندان در نوشهر از نظر مالی مشكل دارند تسهیلات بانكی نیز به قدری بالا است که توان پرداخت نداریم.

وی با بیان اینكه اگر هنرمند نباشد هویت وجود نخواهد داشت، ابراز كرد: متاسفانه بسیاری از مردم نوشهر نیز در برگزاری همایش های خود از خوانندگان دیگر شهرها استفاده می كنند در حالی كه نوشهر دارای هنرمندان بزرگی در زمینه موسیقی است كه می توانند هنرنمایی خوبی داشته باشند.

این مربی موسیقی خاطر نشان كرد: یك موسیقی دان با برگزاری كنسرت تلاش می‌کند هنر را به نمایش بگذارد ولی در این شهر اینگونه نیست و بهای چندانی به هنر نمی دهند.

شهرستان نوشهر از هنرمندان با ذاستغددی در زمینه های مختلف هنری برخوردار است كه نیازمند توجه بیشتر و رفع مشكلات هستند تا بتوانند بدون دغدغهبه آموزش هنر خود بپردازند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار