استاندار اردبیل:
وی افزود: کشاورزی نقش محوری در تحقق اقتصادی مقاومتی دارد و این مهم که امنیت غدایی و خودکفایی در تولیدات داخلی را شامل می شود دو رکن اساسی در اقتصاد مقاومتی را شامل می شوند که با رونق بخش کشاورزی اجرایی می شود.
کد خبر: ۲۰۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 10 April 2016

استاندار اردبیل زمینه سازی و رونق صادرات محصولات کشاورزی را راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان دانست.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه هم اندیشی نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی استان افزود: رشد مثبت اقتصاد کشور در سال گذشته در سایه رشد بخش کشاورزی حاصل شده و ظرفیت های بالایی در این بخش وجود دارد.

او اظهار کرد: فعالیت 120 هزار بهره بردار کشاورزی در استان ، تنوع فعالیت ها در امور زراعت ، دامداری و باغداری و تولید محصولات آبزی پروری بر ارزش و اهمیت این بخش و نقش آن در اقتصاد مقاومتی بیش از پیش افزوده است.

خدابخش اظهار کرد: بخش بیشتری از 24 بند محور اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش کشاورزی است و به همین دلیل ارتقای بهره وری اقتصادی در بخش کشاورزی را باید با جدیت پیگیری کنیم.

استاندار اردبیل افزود: فرهنگ صادرات خام محصولات کشاورزی باید از بین برود زیرا با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مسوولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان گفت: برای بالا بردن درآمد بهره برداران بخش کشاورزی توجه به کشت محصولات ارزشمند اقتصادی از جمله کشت زعفران ، کشت گیاهان دارویی ، کشت پسته و سماق و پرورش ماهی اهمیت مضاعفی دارد و با تحقق و توسعه آنها درآمد سالانه کشاورزان و تولید کنندگان افزایش می یابد.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل حمایت از صادر کنندگان محصولات کشاورزی و دامی استان را یک اصل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

او افزود: برای اقتصادی کردن تولیدات و محصولات کشاورزی باید فروش را از تولید جدا کرد بدین معنی که پس از تولید محصولات کشاورزی برای تغییر و تبدیل از شکل خام به محصول فرآوری شده وارد چرخه فرآوری شده و پس از آن متولیان عرضه به ویژه صادر کنندگان تولیدات محصولات کشاورزی را با بهره وری بالا در داخل و خارج از کشور به صورت استاندارد به دست مصرف کنندگان برسانند.

خدابخش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در موضوع کلان اقتصاد مقاومتی کشاورزی به عنوان بخش پیشگام اهمیت زیادی دارد گفت: جهاد کشاورزی در سه محور مسوولیت مهمی دارد که شامل تامین امنیت غذایی با اتکا بر تولید داخلی ، ارتقای ذخایر راهبردی و تامین نهاده های تولید می شود.

وی افزود: کشاورزی نقش محوری در تحقق اقتصادی مقاومتی دارد و این مهم که امنیت غدایی و خودکفایی در تولیدات داخلی را شامل می شود دو رکن اساسی در اقتصاد مقاومتی را شامل می شوند که با رونق بخش کشاورزی اجرایی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار