رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: فرهنگ کار دوستی و کارجویی در این استان از پیشینه بسیار قوی برخوردار است که با شناخت پتانسیل ها مخصوصا در حوزه گردشگری می تواند همچون همیشه موفق و به عنوان الگو ظاهر شود.
کد خبر: ۲۱۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدامین سازگارنژاد  در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در تمامی حوزه ها باید سعی کنیم با شناخت بهتر وظایف خود و افزایش توانمندی ها ،اثر بخشی بیشتری را ایجاد کنیم.

وی افزود: در این جایگاه باید مهارت را در سه شاخه تامین نیاز کشور، شاغلین بازار کار و افراد جویای کار برنامه ریزی کرده و آموزش دهیم تا بتوانیم تمام ابعاد فرآیند اشتغال و کار را توسعه بخشیم.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به شرایط کشور گفت: هم اکنون رکود اقتصادی و تنگناها ، صنایع و مشاغل را با مشکلاتی مواجه کرده است.
سازگارنژاد افزود: وقتی رکود اقتصادی است با بیکاری مواجه می شویم که با شرایط اقتصادی فعلی در پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که شغل خود را از دست داده اند با کمبود بودجه مواجه هستیم.
وی با اشاره به ویژگی های استان یزد اظهار داشت: باید اقتصاد استان یزد با شناخت دقیق، مهارت سفارش دهد و بگوید چه مواردی در اولویت قرار دارند تا در این مسیر برنامه های سازمان فنی و حرفه ای با تاکید بر رونق بخشیدن به فرآیند اشتغال حرکت کند.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استان یزد یک استان توریست پذیر است و واقعا استعداد دارد که باید در این بخش فعالیت داشته باشیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه افزود : در جوار صنعت، دانشگاه و زندان آموزشهای مهارتی را داریم که نهایتاً به اشتغال می رسیم و با توجه به وجود فرهنگ کار وتلاش بسیار قابل تقدیر در استان یزد ،منابع انسانی را تجهیز می کنیم.
در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت محور در استان را ضروری دانست و گفت:ما باید با بهره مندی از تکنیک های روز نگاه خلاقانه در جامعه را افزایش داده تا در سایه آن کار و کارآفرینی رونق یابد.
محمدحسین ریاحی افزود: با توجه به ویژگی های منطقه ای در استان یزد به توسعه صنایع پاک نیازمندیم که این امر آموزش علم روز ،متناسب با حرفه های جدید را لازم دارد.
وی ادامه داد: به دلیل صنعتی بودن یزد، باید دنبال آموزشهای روز باشیم و شرایطی فراهم شود که از این فرصتها در حد مطلوب برخوردار شویم.
مدیرکل تعاون استان یزد گفت: با توجه به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای آموزشهایی در سطح بین المللی است باید این تعامل بین واحدها وجود داشته باشد و از ظرفیتها به حد مطلوب استفاده شود و نیز باید نگاه خلاقانه ای به مقوله افزایش مهارت در جامعه نیازمند به کار داشته باشیم
ریاحی تصریح کرد: از سازمان آموزش فنی و حرفه ای می خواهیم ما را یاری کند تا بتوانیم در زمینه شغل،برای آرامش و آسایش خانواده ها کاری انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار