از کسب 2 میزبانی مسابقات بین المللی توسط شیراز و برنامه ریزی برای 6 خط مترو در شیراز و نجواهای اجرای طرح ترافیک شیراز؛ تا رفع تصرف اراضی ملی و آمدن قطار گردشگران خارجی به شیراز و وضعیت بد فارس در کنکور و . . .
کد خبر: ۲۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 10 April 2015
شیراز میزبان جام جهانی کشتی فرنگی شد
از سوی اتحادیه جهانی، ایران به عنوان میزبان رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2016 معرفی شد.
فارس رتبه اول تولید گندم را از دست داده
طی دو سال گذشته، تولید گندم در استان روبه کاهش گذاشت به‌طوریکه سال 93، فارس رتبه اولی خود در تولید این محصول را از دست داد و برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این کاهش تولید، امسال هم تداوم داشته باشد.
رالی بین المللی در شیراز؛برای دومین بار
برگزاری دومین مسابقه رالی بین‌المللی در اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته نخستین دوره این مسابقات در شیراز برگزار شد و امسال با رفع نقاط ضعف دومین دوره آن در شیراز برگزار می‌شود.در این مسابقات 15 شرکت‌کننده خارجی و 15 شرکت‌کننده داخلی حضور دارند.
نرخ زاد و ولد در فارس کمتر از همه جای ایران
مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت:هم اینک میانگین رشد جمعیت در سایر نقاط کشور دو درصد است اما این رقم در استان فارس معادل یک و سه دهم درصد است و مبین این است که رشد جمعیت این استان نسبت به میانگین کشور عقب تر است.
مترو شیراز؛از خط 1 تا خط 6؛از خون دل تا رؤیا
سخنگوی شورای شهر شیراز مطالبی را راجع به متروی شیراز تشریح کرد و از برنامه هایی گفت که با توجه به سابقه پروژه مترو در شیراز به نظر رؤیاپردازی می رسد.با توجه به روال پیشبرد پروژه ها ،اگر زمان بهره برداری هرخط را 10 سال در نطر بگیریم انشااله 50 سال دیگر 6 خط متروی شیراز به بهره برداری خواهند رسید.
رسیدگی به کشاورزی استان فارس و پاداش فرهنگیان/تذکرات نماینده سروستان
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی توجه به مشکلات معیشتی کشاورزان را خواستار شد.وی افزود افزود: چه علتی دارد که پاداش پایان خدمت معلمان برخلاف دیگر دستگاه ها به صورت قسطی پرداخت می شود.
برداشت بهار نارنج در فارس آغاز شد
برداشت بهار نارنج از هزار و 370 هکتار باغ نارنج استان فارس آغاز شد.استان فارس،دومین استان تولید کننده نارنج و بهار نارنج در کشور است.هر سال 40 درصد بهار برداشت شده به بازارهای حاشیه خلیج فارس ارسال می شود و بقیه به مصرف تازه خوری ، صنایع غذایی ، عطرسازی ، خشک و کارگاه های عرقگیری استان می رسد.
بازی مرگ برادر 8 ساله با اسلحه،خواهر 15 ساله را کشت
بنا به اظهارات عمومي حاضران در زمان حادثه، برادر هشت ساله مقتول درحالي كه مشغول بازي با اسلحه پنج تير پران مسلح عمويش بوده به‌طور ناگهاني تيري از آن خارج شده و پس از اصابت گلوله به ديوار اتاق به دختر جوان اصابت كرده است.
آزادسازی اراضی ملی از چنگال غارتگران
مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: با رسیدگی به 603 مورد پرونده زمین خواری پارسال در محاکم قضایی فارس این املاک به بیت‌المال برگردانده شد.
دو زمین لرزه در کنارتخته و نودان
زمین لرزه ای به بزرگی 3وهشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 9و 34دقیقه و 3ثانیه و زمین لرزه دیگری به بزرگی 4ریشتر ساعت 10و55دقیقه و3ثانیه یکشنبه 16 فروردین کنارتخته کازرون را لرزاند همچنینزمین لرزه ای به بزرگی دو و 8 دهم ریشتر پنجشنبه 20 فروردین ساعت 7 و5 دقیقه و 53ثانیه نودان را لرزاند.
آب کم است؛کشاورزان و مردم رعایت کنند
استان فارس از استان هایی است که به دلیل خشکسالی های مستمر 8 سال گذشته به شدت دچار پایین رفت آب و محدودیت منابع آب شده است.از حدود 103 محدوده مطالعاتی در دست بررسی تمام آنها دچار بیلان منفی هستند و برآورد می شود حدود 650 میلیون مترمکعب در سفره های آب زیرزمینی استان کسری مخزن داشته باشیم.
قطار گردشگران خارجی به شیراز می آید
تعداد 128 نفر از گردشگران خارجی به وسیله قطار در دو گروه مجزا از کشور مجارستان وارد ایران می‌شوند که بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا، اروپا و آسیای‌شرقی هستند.
جام جهانی کشتی شیراز از شبکه های خارجی پخش می شود
نماینده فدراسیون کشتی در استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این دوره از رقابت‌ها حداقل از چند شبکه خارجی و چند شبکه داخلی به طور مستقیم پخش می‌شو،د فرصت مناسب برای اسپانسرها است و می‌توانند با حمایت از این بازی‌ها تبلیغات خود را نیز انجام دهند.
ساخت 3 هتل دیگر در شیراز
معاون شهردار شیراز از مذاکره و پیشنهاد سرمایه‌گذاران برای ساخت ۳ هتل جدید در این کلان‌شهر با حمایت شهرداری شیراز خبر داد.
دریاچه مهارلو پر از آب
بارشهای خوب از ابتدای امسال موجب آبگیری صد درصدی دریاچه مهارلو شده است.دریاچه مَهارلو یا دریاچه نمک به سبب وجود آرتیما در آن به تالاب صورتی معروف است.
نجواهای عملی شدن طرح ترافیک شیراز
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر ضرروت اجرای طرح ترافیک در این کلان شهر گفت: برای اجرای طرح ترافیک شیراز روش کنترل مکانیزه پیش‌بینی شده است.
پر کردن چاه های غیر مجاز در جهت احیای تالاب ها
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور: اقدامات خوبی هم برای نجات تالاب پریشان در استان فارس در حال انجام است به گونه ای که تاکنون بیش از 100 حلقه چاه غیرمجاز مجاور آن مسدود شده و از برداشتهای غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.
از انتقال کارخانه ها تا تخصیص اعتبار برای تخت جمشید در جلسه شورای شهر
عضو شورای ‌شهر شیراز گفت:با توجه به مصوبات رسمی و قانونی و چند باره برای انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس و سیمان به خارج از شهر شیراز و جلوگیری از خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست شهری، لازم است دستگاه‌های مسئول به‌صورت مستمر موضوع را پیگیری تا به سرانجام برسد.وی همچنین از اختصاص یافتن ۱۰۰ میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری تخت جمشید خبر داد.
کارنامه کشاورزی،باغداری و دام داری فارس در سال 93
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:این استان با تولید 2/5 میلیون تن محصولات باغی در سال 93 مقام نخست تولیدات باغی کشور را کسب کرد.وی ادامه داد:همچنین سال گذشته کشاورزان فارس با 5/8 میلیون تن محصولات زراعی رتبه دوم را برای فارس به ارمغان آوردند.قاسمی اضافه کرد: استان فارس با تولید 707 هزار تن محصولات دامی رتبه پنجم کشور و با تولید 9300 تن تولیدات شیلاتی رتبه یازدهم در بین استان های غیر ساحلی کشور را به دست آورد.به گفته وی ، سال 93 استان فارس در تولید انگور، بادام ، لیموترش ، لیموشیرین ، انار ، انجیر ، به ، لوبیا و گوجه فرنگی مقام اول کشور را کسب کرد.قاسمی بیان داشت:فارس در تولید هلو ، پرتقال، جو، عدس، چغندرقند، هندوانه ، ذرت علوفه ای نیز مقام سوم را از آن خود کرد.وی افزود: افزون بر این استان فارس در سال 93 در تولید گندم ، ذرت دانه ای ، پنبه ، غلات ، حبوبات ، سبزی ، علوفه ، گردو و نارنگی رتبه دوم را داشت.رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد:همچنین فارس با تولید 60 هزار و 500 تن گوشت قرمز که معادل هشت درصد کل کشور است ، رتبه اول تولید این محصول دامی را به خود اختصاص داد.
جوان 25 ساله به 6 نفر زندگی بخشید
کبد شادروان داوود محمودی جوان 25ساله مرودشتی به بیمار 28 ساله ای از بوشهر و کلیه های وی نیز به بیماران 51 ساله از مرودشت و 53 ساله از داراب اهداء شد.
معینی افزود : پوست و دو قرنیه آن مرحوم نیز به 3 بیمار دیگر اهداء شد.
فراخوان همه هنرمندان شهر
مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس ازبرگزاری پنجمین جشنواره همه هنرمندان شهر خبر داد و گفت: این جشنواره از۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه۹۴ در شیراز برگزار می شود.
گردشگری مذهبی و سلامت، در اولویت میراث فرهنگی فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: توسعه گردشگری مذهبی و سلامت و همچنین معرفی داشته‌های فرهنگی و میراث معنوی این استان در ابعاد ملی و بین‌المللی در اولویت برنامه‌های امسال اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار دارد.
تلف شدن یک قلاده پلنگ به دلایل نا مشخص
لاشه یک قلاده پلنگ ارزشمند در ارتفاعات صعب العبور شهرستان رستم مشاهده شد.
به نام تخت جمشید،به کام...
مجموعه جهانی تخت جمشید دراستان فارس با 525 هزار و 656 نفر بازدید کننده در تعطیلات نوروز 1394 در جایگاه نخست بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی قرار گرفت ، جایگاهی که کم و بیش در سالهای گذشته نیز از آن این یادمان تاریخی فارس بوده است اما آیا به دست آوردن این جایگاه توفیری برای توسعه فرهنگی اجتماعی فارس می کند؟
وکیل مطهری:چرا مسئولان دانشگاه شیراز را متهم کرده اند؟
وکیل مطهری با بیان اینکه حمله کنندگان به نماینده تهران با قرار‌های وثیقه و کفالت آزاد شده‌اند٬‌گفت: در پیگیری های این پرونده متوجه شدم که مسئولان دانشگاه شیراز به عنوان متهم شناخته شده‌اند حال آنکه ما شکایتی از آنها نکرده‌ایم.
دو بانوی تیرانداز فارسی در مسابقات جهانی معلولین
رییس هیات معلولان و جانبازان فارس گفت:تیم تیر اندازی معلولان ایران در حالی به رقابت های جام جهانی اعزام می شود که ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک و جهان و همچنین سمیرا ارم از استان فارس در ترکیب این تیم حضور دارند.
بیشترین افزایش شاخص بورس فارس در 10 سال اخیر؛طی چند روز گذشته
ارزش شاخص معاملات فارس در چند روز گذشته به حدود 6هزار واحد افزایش یافت که این افزایش در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.
سقوط شانس صعود و صعود شانس سقوط؛ برای فجرسپاسی!
اگر تا چند هفته پیش نگران این مسأله بودیم که مبادا فجر از کورس بالای جدولی ها باز بماند و نکند که صعود نکنیم و استان پهناور و پرجمعیت فارس یک سال دیگر هم فاقد نماینده در لیگ برتر باشد؛امروز وضع فرق کرده و حالا باید دعا کنیم که فجر سقوط نکند و مبادا استان فاخرمان در لیگ یک هم بی تیم شود.
جایگاه استان فارس در کنکور سراسری بد است
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: نتایج دانش آموزان این استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها (کنکور) بین رتبه 10 تا 20 کشور قرار دارد که وضعیت مناسب و رضایت بخشی نیست.
مستمری مددجویان،امسال هم افزایش می یابد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس از افزایش مستمری مددجویان این مجموعه خبر داد.
سرمازدگی به 2110 هکتار از باغات جهرم آسیب زد
مدیر جهاد کشاورزی جهرم از آسیب‌دیدگی 2110 هکتار باغات جهرم به علت سرمازدگی خبر داد.
هشدار!افزایش 16 درصدی حاشیه نشینی در شیراز
یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز مدعی شد که حاشیه نشینی در اطراف این کلان‌شهر با 16 درصد رشد مواجه بوده و این یک هشدار برای تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری است.
شهرداری شیراز آمادگی انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر را دارد
شهردار شیراز با اشاره به لزوم خارج شدن زندان عادل‌آباد از شهر گفت: شهرداری شیراز برای انجام این امر اعلام آمادگی و همکاری کرده است.
برنامه های فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز:در مجموع 150 پروژه عمرانی و فرهنگی در شهرداری در سال جاری به اجرا می رسد.
87 نفر در تصادفات نوروزی فارس کشته شدند
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: 87 نفر در حوادث ترافیکی فارس در نوروز 94 (27 اسفند 93 تا هشت صبح 15 فروردین جاری) جان باختند.
تصویب منطقه آزاد؛فرصتی در سفر هیأت دولت به فارس
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولین فارس باید از فرصت حضور هیئت دولت در این استان استفاده کنند، گفت: تصویب منطقه آزاد و مناطق ویژه از جمله مواردی است که باید در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد.
تشکر تشکل های دانشجویی از تیم هسته ای
41 تشکل دانشجویی و انجمن های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ای از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات لوزان تقدیر و اعلام کردند: مردم از مشاهده نتیجه رای خود به تدبیر و عقلانیت خوشحال هستند.
جشن هسته ای شیرازی ها در بولوار چمران+آلبوم عکس
مردم شیراز عصر جمعه 14 فروردین،حوالی ساعت 8 در بولوار چمران گرد هم آمدند تا در جشنی که فراخوان آن در شبکه های اجتماعی پخش شده بود شرکت کنند.جوانان با خواندن شعر یار دبستانی و سر دادن شعارهایی همچون «عربا روتون سیاه»، «روحانی زنده باد، ظریف پاینده باد»،«ایران، ایران»،به پایکوبی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار