رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: وابستگی کشورمان به نفت جزو طراحی‌های انگلیس خبیث و نظام غرب بود تا کشور ما را در حوزه تولید و توانمندی اقتصادی زمین‌گیر کند.
کد خبر: ۲۱۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 11 April 2016

زکی‌الله خوشبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این کشور در حالی که سه برابر مساحت فعلی در سال‌های نه چندان دور وسعت داشته روی پای خود ایستاده و بدون اتکا به هیچ کشوری تمام تولیداتش را حتی بدون تکیه بر محصول زیرزمینی نفت انجام می‌داد.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: وابستگی کشورمان به تک محصول نفت جزو طراحی‌های انگلیس خبیث و نظام غرب بود تا کشور ما را در حوزه تولید و توانمندی اقتصادی زمین‌گیر کند.

وی گفت: در طول سال‌های اخیر به ویژه از دوران قاجار غربی‌ها در این کشور کاری را انجام دادند تا با همراهی شاهان ضعیف‌النفس و ضعیف‌الاراده این کشور روز به روز در همه زمینه‌ها به غرب وابسته باشد و در اقتصاد داخلی نیز به تک محصول نفت تکیه کند.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: ما اگر زمانی تنها در تولید روغن نباتی به روغن تولیدی حیواناتمان متکی بودیم امروز در اوج وابستگی‌ها بعد از قرن‌ها مجبور هستیم بخش عظیمی از نیازهای داخلی و مایحتاج ضروری‌مان را از خارج از کشور تامین کنیم.

خوشبخت بیان کرد: این همان نقطه ضعف و اراده کم ما در بها دادن به تولید داخلی است که مقام معظم رهبری بارها به عنوان دغدغه از آن یاد کرده و نسبت به نیرنگ دشمنانمان در تشدید وابستگی ما به دیگران مواردی را متذکر شدند.

وی افزود: ما زمانی از نقطه قوت اقتصادی‌مان عقب نشستیم که تولیدات روستایی و عشایری را تعطیل و روز به روز از هویت اصلی‌مان در تقلید و الگوپذیری غلط دور شدیم و امروز در مسیری حرکت می‌کنیم که جز سقوط و تباهی در اقتصاد و توان داخلی هیچ نتیجه‌ای را نمی‌توانیم برای خودمان متصور شویم جز آنکه با تلنگرهای به موقع مقام معظم رهبری از خواب غفلت خارج شویم.

رئیس شورای شهر اردبیل با برشمردن قسمتی از مبانی اقتصاد مقاومتی آن هم در صحنه اقدام و عمل گفت: قدم اول اعتقاد و اعتماد به خودباوری و توانمندی تولید داخلی است و در قدم بعدی باید از فرصت‌ها، سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم تا بدون فوت زمان و وقت اصلی‌ترین معیارهای تولید آن هم به شکل بومی و منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

خوشبخت تصریح کرد: به هیچ‌وجه نباید در سال 95 خودمان را سرگرم برگزاری جلسات بی‌نتیجه، شعارهای بی‌ثمر، بنرها و تبلیغات روزمره کنیم بلکه باید هر کس در هر حوزه‌ای کمر همت بسته و آستین بالا بزند تا در عمل محورهای اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تبیین شده عینیت پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار