رئیس اتاق بازرگانی،‌صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در قالب برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دو شهر اردبیل و قونیه ترکیه با تصمیم مقامات ملی خواهر خوانده می‌شوند.
کد خبر: ۲۱۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 16 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، حسین پیرمؤذن صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مشترک ایران با کشور ترکیه به میزبانی این کشور برگزار شد که در این جلسه شهرهای اردبیل و قونیه ترکیه با تصمیم مقامات ملی دو کشور به خواهر خواندگی هم درآمدند که در فصل بعد جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به میزبانی ایران و در اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمار صادرات کالا از استان اردبیل گفت: متأسفانه آمار صادرات کالا از استان اردبیل در سال‌های گذشته پایین بوده است که خوشبختانه در چند ماه اخیر با اقدامات مناسبی که صورت گرفته است، استان اردبیل آمار خود را در بحص صادرات در کشور ارتقا داد.

رئیس اتاق بازرگانی،‌صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در طول 4 ماه گذشته از رتبه 22 کشوری به رتبه 6 کشور صعود کرده است که در این مدت حدود 187 گواهی مبدأ صادرات در استان اردبیل صادر شده است.

پیرموذن تصریح کرد: به درخواست فعالان اقتصادی شهرستان پارس‌آباد و پیگیری‌های استاندار اردبیل در تلاش هستیم که دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی استان اردبیل را در شهرستان پارس‌اباد احداث کنیم که قطعا با انجام این کار امور مربوط به صادرات کالا و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران این شهرستان در کم‌ترین زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار