کد خبر: ۲۱۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 17 April 2016
تابناک گیلان - مدیركل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری كنگره شهدای فرهنگی گیلان با حضور وزیر آموزش و پرورش در راستای برگزاری كنگره هشت هزار شهید استان در رشت خبر داد.

مهدی حاجتی روز یكشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان افزود: كنگره شهدای فرهنگی استان گیلان یازدهم اردیبهشت با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ، خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران فرهنگی در رشت برگزار می شود.

وی با بیان این كه برای برگزاری چند اجلاس، قبل از برگزاری كنگره هشت هزار شهید استان گیلان برنامه ریزی انجام گرفته، اظهار كرد: برگزاری اجلاس شهدای فرهنگی یكی از این برنامه ها است.
حاجتی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش گیلان برای برگزاری كنگره شهدای فرهنگی ، خاطر نشان كرد: برای برگزاری این اجلاس كمیته های فرهنگی، هنری، تبلیغ و اطلاع رسانی و پشتیبانی تشكیل شده است.

وی بیان كرد: چاپ كتاب های چلچراغ با محتوی وصیت نامه شهدا، راه عاشقی دلنوشته دانش آموزان سفر راهیان نور و زندگینامه بحرامعلی صابری كوچكترین شهید دانش آموزی (12 ساله) و تولید نرم افزار قابل نصب بر تلفن همراه زندگینامه شهدای دانش آموز از برنامه ها در برگزاری این كنگره است.
مدیركل آموزش و پرورش گیلان تصریح كرد: فراخوان موضوع فرهنگ و ایثار و نقش دانش آموزان در دفاع مقدس، اجرای سرود ویژه ای با موضوع معلم و شهید در روز كنگره ، برگزاری مسابقه در زمینه عكاسی، پوستر، چهره شهدای دانش آموزی، وبلاگ نویسی و مسابقه دلنوشته از دیگر برنامه ها است.
وی اظهار كرد: برگزاری مسابقه كتابخوانی، دیدار با خانواده های معظم شهدای فرهنگی و مدافعان حرم در 33 منطقه آموزش و پرورش از دیگر برنامه های آموزش و پرورش گیلان در برگزاری كنگره شهدای فرهنگی استان است.
مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان یادآور شد: در راستای برگزاری كنگره شهدای فرهنگی گیلان، 500 یادواره شهدا دانش آموزی و فرهنگی در واحدهای آموزشی كه به نام شهدای دانش آموزی یا فرهنگی مزین شده، برگزار شد.
وی بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عامل تداوم انقلاب اسلامی ، آشنایی نسل جوان با سیره شهدا و تاسی دانش آموزان از سیره شهدا مورد تاكید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهداف برگزاری این كنگره است.
حاجتی با بیان این كه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، مدرسه كانون عرضه خدمات تربیتی است، تصریح كرد: فرزندانی كه تربیت می شوند بایستی امانت دار خوب برای جامعه، مسئولیت پذیر بوده و به فرهنگ ایثار و شهادت احترام بگذارند.
مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان با تاكید بر ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در نسل جوان خاطر نشان كرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، چیزی كمتر از شهادت نیست.
استان گیلان 156 معلم شهید و 850 دانش آموز شهید دارد.
كنگره هشت هزار شهید استان گیلان چهاردهم اردیبهشت در رشت برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار