ایام‌البیض یادآور برپایی آیین اعتکافی است که نمایشی واقعی از مسندنشینی بندگان در ضیافت آسمانی معبود بی‌همتاست.
کد خبر: ۲۱۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 21 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی از امروز بندگان خالص و بی‌ریای الهی در پاک‌ترین منزلگاه ربوبی مسجد به راز و نیاز و خلوت با معبود می‌پردازند تا زنگار گناه از دل‌ها بشویند و خود را به نقطه اخلاص و عبودیت در بندگی برسانند.

ماه رجب که زمزمه نزدیکی به خداوند، دور شدن از گناهان، فصل رویش اجابت دعا و شستن تن و جان در رودخانه پر از مهربانی و صمیمت الهی را دارد، حکایت عجیبی از خلوت‌نشینی‌های عاشقانه بندگانی است که سر تعظیم در برابر معبود فرود آورده و مدام زمزمه استغفار می‌کنند.

در این ضیافت بی‌ریای الهی زنان و مردان دارالارشاد اردبیل در بیش از 50 مسجد از سحرگاه امروز زمزمه‌های عارفانه یا رب، یا رب خود را آغاز کردند تا بار دیگر در فصل عبودیت خالق الهی از خداوند متعال رحمت و رأفت خود را برای امت اسلامی به ویژه امت گرفتار در دست اجانب و شیاطین بخواهند تا زمینه برای اجابت این دعاها و رهایی مسلمانان از بند اهریمنان فراهم آید.

از سحرگاه امروز از هر مسجد و مأوای شهر و روستا به راحتی می‌توان زمزمه مهربانانه عابد و معبود را به خوبی شنید که دل در هوای یگانه معبود سپرده تا در بهترین فصل رویش معنویت و اجابت دعاها زمزمه‌ای عاشقانه سر دهند.

اما در این بین حضور جوانان به ویژه دانشجویان نیز فضای اعتکاف امسال را فضایی معنوی‌تر کرده به طوریکه حتی پیشتر از مردان، زنان در این ضیافت الهی حاضر شده به طوریکه دو هزار و 500 مرد و چهار هزار و 700 زن در اعتکاف امسال در استان اردبیل حضور دارند به طوریکه هفت هزار و 200 معتکف در 50 مسجد اردبیل سر بر آستان معبود بی‌همتا و خالق یگانه گذاشتند تا طی امروز، فردا و پس‌ فردا از توشه عظیم رحمت الهی بهره گرفته و لذتی زیبا بجویند.

یکی از این معتکفان که از جوانان دانشجو بود در مورد اعتکاف گفت: به نظر می‌رسد خداوند در طول سال در ماه رجب، شعبان و رمضان فرصتی را برای بندگان فراهم می‌آورد تا به دور از روزمرگی‌ها و آشفتگی زمانه برای اطمینان و امنیت خاطر در چنین آیینی حضور پیدا کنند.

جواد رمضانی افزود: از اینکه خداوند متعال امسال نیز فرصت و مجال هم صحبتی و مأنوس شدن با خود را به ما داده باید قدردان بوده و از این مجالست بهره بگیریم.

دیگر جوان حاضر در این مراسم معنوی با بیان اینکه اعتکاف گوشه‌ای از رحمت الهی به بندگان است که باید از این فرصت استثنایی استفاده کرد، ادامه داد: در اعتکاف باید لحظه لحظه ایام قدر دانسته شود تا با اندوخته معنوی که در سایه تلاوت قرآن، دعا، مجالست و راه یافتن به محرمیت الهی به وجود می‌آید، بتوانیم شایسته‌ترین بهره را از فرصت طلایی رجب و شعبان برای آمادگی در ضیافت کبری الهی پیدا کنیم.

مریم غفاری تصریح کرد: این شایسته‌ترین و استثنایی‌ترین راهبرد حرکت به سمت دریافت معرفت، عزت و کمال واقعی است تا بیش از هر زمان دیگر بتوان از این فرصت بهره گرفت.

آری اعتکاف مسندنشینی بندگان در ضیافت آسمانی باری تعالی است تا بهتر و شایسته بتوان از این فرصت طلایی در کسب معرفت و عبودیت واقعی استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار