رئيس كل دادگستري فارس گفت: ايجاد فضاي بانشاط براي زندانيان موجب امنيت و آرامش در داخل زندان ها مي شود و مددجويان با مشاهده چنين فضايي در زندان با مسئولان زندان در اجراي برنامه هاي اصلاحي و تربيتي همكاري بيشتري خواهند داشت.
کد خبر: ۲۱۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 23 April 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري استان فارس: علي القاصي روز جمعه در ديدار از اداره كل زندان هاي اين استان گفت: در سال گذشته شاهد موفقيت خوبي در زمينه بهسازي و بازسازي فضاي داخل زندان هاي استان بوديم كه رضايتمندي مددجويان و كاركنان در اجراي اقدامات فرهنگي و آموزشي را در پي داشته است.
وي اظهاركرد: با وجود كمبود اعتبارات و بودجه آسيب هايي كه در بخش فضاي فيزيكي زندان داشتيم با درايت، پشتكار و مديريت به خوبي ترميم و اصلاح شد و با تغييرات اساسي و ايجاد فضاي بانشاط براي زندانيان، بسياري از مديران كه از زندان ها بازديد داشته اند رضايتمندي خود از اقدامات اصلاحي را اعلام داشته اند.
رئيس شوراي قضايي استان فارس با تأكيد بر اينكه ايجاد فضاهاي فرهنگي و قرآني در داخل اندرزگاه ها در بحث نگهداري زنداني و امنيت مهم است گفت: با ايجاد فضاي امن و آرام در داخل زندان ها، خوشبختانه سال گذشته مشكل امنيتي در درون زندان ها نداشتيم؛ ضمن آنكه برنامه هاي اصلاحي و تربيتي و فعاليت هاي قرآني نيز با هدف گذاري بهتر اجرا شد.
القاصي با اظهار رضايت از اجراي موفق دستورالعمل كاهش جمعيت كيفري در سال گذشته اظهار اميدواري كرد كه در سال جديد نيز در همه حوزه ها به ويژه كاهش جمعيت كيفري موفقيت لازم حاصل شود.
وي با اعلام آمادگي براي حمايت همه جانبه از اداره كل زندان هاي فارس ادامه داد: جلسات متعددي در زمينه كاهش جمعيت كيفري برگزار شده است و تأكيد ما در اجراي دستورالعمل هاي كاهش جمعيت كيفري اين است كه زمينه آزادي زندانيان واجد شرايط از زندان ها فراهم گردد و تحقق اين مهم به برنامه ريزي منسجم و هماهنگ نياز دارد.
رئيس كل دادگستري فارس تأكيد كرد: زندان محل نگهداري مخلان نظم و امنيت و سلب‌كنندگان آرامش جامعه و مرتكبان جرائم مهم است و ممكن است افراد كه به زندان اعزام مي شوند مستحق حبس و حضور در زندان نباشند،بنابراين بايد در چارچوب قوانين زمينه آزادي و خروج آنان از زندان را فراهم كنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه برخي افراد به دلايل نابساماني هاي اقتصادي و اجتماعي، تورم، بيكاري و فقر فرهنگي به زندان افتاده اند گفت: نگاه ما به زندان و زنداني، بسترسازي امنيت اجتماعي و فراهم نمودن فضاي امن براي جامعه است و بايد تلاش كنيم زندان را مبدل به جايي كنيم كه تنها مجرمان خطرناك و مخلان نظم و امنيت جامعه را در خود نگهداري كند.
القاصي تأكيد كرد : در سال جديد نيز در چارچوب دستورالعمل كاهش جمعيت كيفري بايد زمينه آزادي زندانيان مالي غيرعمد و زندانيان جرايمي كه درجه ارتكاب جرايم آن ها خفيف و مخل نظم و امنيت جامعه نيست ، فراهم شود.
وي ادامه داد: درسال گذشته با «عفو معياري» موفق به اجراي اهداف دستورالعمل كاهش جمعيت كيفري شده ايم و اميدواريم پيرو تأكيدهاي مقام معظم رهبري در حوزه زندان ها، با ارزيابي در بحث كاهش جمعيت كيفري و اقدامات اصلاحي و تربيتي، خروجي خوبي در اين زمينه داشته باشيم.
در اين ديدار مديركل زندان هاي فارس نيز با قدرداني از حمايت ها و هدايت هاي دادگستري نسبت به زندان هاي استان گفت: با تلاش شبانه روزي همكاران در طول 17ماه گذشته، همزمان عمليات بازسازي و بهسازي در زندان هاي مركز استان و زندان هاي تابعه انجام شده است و 20 هزار مترمربع فضاي فيزيكي به زندان ها اضافه و 100 هزار مترمربع نيز بازسازي، بهسازي و مرمت شده است.
سيد حشمت‌اله حيات‌الغيب افزود: همه اين اقدامات در راستاي حفظ كرامت انساني زندانيان و رعايت حقوق شهروندي آنان و با حمايت هاي مسئولان قضايي استان انجام شده كه همين امر باعث شده است اين اداره كل طي سال هاي اخير به عنوان دستگاه برتر در زمينه صيانت از حقوق شهروندي، تكريم ارباب رجوع و دستگاه برتر در زمينه ستاد اقامه نماز استان معرفي شود.
وي در ادامه از راه اندازي اندرزگاه 1000 نفره زندان مرودشت خبر داد و افزود: تعدادي از زندانيان استان به آن مركز منتقل مي شوند.
حيات الغيب از ديگر اقدامات انجام شده در سال گذشته را گازرساني به مجتمع حرفه آموزي و كاردرماني شيراز پس از 22سال بيان كرد.
مديركل زندان هاي استان فارس اضافه كرد: در روزهاي ابتدايي سال جديد با مرخصي سه هزارو 598 نفر از زندانيان در ايام نوروز موافقت شد كه از اين تعداد 786 نفر با مرخصي پايان حبس آزاد شدند و يك هزارو 431 نفر نيز مشمول عفو مقام معظم رهبري به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) و روز جمهوري اسلامي قرار گرفتند كه از اين تعداد نيز 518 نفر آزاد و 913 نفر مشمول تقليل مجازات شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار