آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز فارس اظهار داشت: بی‌ثباتی در مدیریت ارشد استان بزرگ‌ترین لطمه و آسیب را به استان فارس که جامعه‌ای پویا، فعال، پرتحرک است وارد می‌کند.
کد خبر: ۲۱۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 26 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:وی با اشاره به اینکه عامل دیگری که گریبان استان فارس را فراگرفته اولویت دادن به مسائل امنیتی است، افزود: پرداختن به مسائل امنیتی برای استانی با پیشینه مذهبی و دینی آن را از مسائل صنعتی، اقتصادی، عمرانی، رفاهی، معیشتی دور کرده و ضربه جبران‌ناپذیری را بر پیکره استان و به‌ویژه سومین حرم اهل‌بیت (ع) ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: معرفی استان فارس به‌عنوان استانی سکولاریسم یکی دیگر از اتهاماتی که چهره مذهبی شیراز را خدشه کارکرده است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: در شرایط کنونی استان فارس باید فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنند تا چهره‌های که پاک و اهل سوءاستفاده نباشند و نیز دلسوز انقلاب، ولایت‌مدار و اعتقاد به اصول قانون اساسی باشند را در فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به‌ کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مانع‌تراشی‌های مختلف انجام شده تا حرم‌های مطهر در فارس در کانون توجه قرار نگیرند فراهم‌شده است، افزود: از اواخر دوره قاجار و دوران پهلوی اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی را نشانه گرفته بودند و مسائل اباحی‌گری را ترویج کردند که رسوبات آن را در بخشی از جامعه شاهد هستیم.

امام‌ جمعه شیراز تبیین کرد: با سفر مقام معظم رهبری به استان و معرفی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) بستری از سوی مسئولان فراهم شود تا دسترسی جامعه به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیگر امامزادگان واجب‌التکریم برقرار شود.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی حرم‌های مطهر باید کانون توجه جامعه باشند و افکار و اندیشه‌های به سمت این‌گونه مکان‌های مقدس کشیده شود تا شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم.

وی توضیح داد: از هشت سال گذشته تاکنون به‌ویژه هنگام تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به استان به دنبال تدوین دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع) امامزادگان استان فارس بوده و برای اجرایی شدن از بنیاد فارس‌شناسی خواسته شد تا از شخصیت‌ها و دانشمندان اسلامی داخل و خارج از کشور برای اجرای این طرح استفاده شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سال گذشته دو کتاب در مورد معرفی امامزادگان استان چاپ شد ولی استمرار پیدا نکرده است از مسئولان و متولیان فرهنگی درخواست می‌شود که از اعتبارات محدود حرم‌های مطهر استفاده نشود و از امکانات مالی دیگر برای تدوین دانشنامه بزرگ به کار گرفته شود.

آیت‌الله ایمانی در پایان تشریح کرد: از صداوسیمای مرکز فارس درخواست می‌شود که فیلمی در رابطه علت حضور امامزادگان در استان فارس تهیه و پخش کنند و نیز مواردی که مقام معظم رهبری در استان فارس فرموده‌اند را طبقه‌بندی و مورد بحث و بررسی قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار