نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه ارومیه: من نماینده شهر ارومیه خواهم بود به این علت که تنها مردم شهر ارومیه می خواهند به من رای دهند و من نماینده خدمتگذار جامعه مدنی و مدینه فاضله این مردم شریف خواهم بود.
کد خبر: ۲۲۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 29 April 2016

میلان

جوان پرس : مجیددودکانی میلان متولد سال ۱۳۴۷ صادره از شهرستان چایپاره، دوران تحصیلات دبیرستان خود را در دبیرستان شهید چمران فردوسی گذراند و پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی موفق به ورود به دانشگاه صنعتی شریف شد که پس از گذراندن یک ترم از ادامه تحصیل در آن دانشگاه انصراف و به خدمت سربازی اعزام و ۱۹ماه به عنوان سرباز در مناطق جنگی مشغول به خدمت شد، پس از دوران سربازی موفق به اخذ مدرک لیسناس و فوق لیسانس در رشته های فیزیک و مخابرات از دانشگاه ارومیه شده و دکترای مدیریت صنعتی خود را از مرکز وزارت صنایع و معادن که زیر مجموعه شهر ارومیه است گرفت و در حال حاضر در حال نوشتن پایان نامه خود بوده؛ گرایش سیاسی وی در طیف اصلاح طلبان بوده که خود معتقد است است مطالبات مردم به ویژه برادران کورد در این طیف سیاسی دیده می شود.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه ارومیه در جلسه پرسش و پاسخ در دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه با بیان اینکه من نماینده استان آذربایجان غربی نخواهم بود گفت: من نماینده شهر ارومیه خواهم بود به این علت که تنها مردم شهر ارومیه می خواهند به من رای دهند و من نماینده  خدمتگذار جامعه مدنی و مدینه فاضله این مردم شریف خواهم بود.

وی افزود: در یک جلسه در تهران به همراه آقایان عارف، عبدالعلی زاده و خانم کولایی بودم و هیچگاه سعی نکردم ، به مساله مذهب، قومیت و نژاد فکر کنم ، زیرا اینان همفکران من هستند و همه ما باید به دور از هر مساله قومیتی با همفکری برای آینده کشور عزیزمان تلاش کنیم.

مهندس میلان در خصوص پتانسیل همسایگی آذربایجان غربی با چند کشور کلیدی علی الخصوص کشور ترکیه که دروازه ورود به اروپا بوده و تا به حال هیچگونه برنامه منسجم و طولانی مدتی برای استفاده از این پتانسیل خصوصا جهت اشتغال زایی وجود نداشته ، برنامه خود را برای استفاده این پتانسیل و هم چنین راه اندازی منطقه آزاد سرو گفت: راه اندازی یک منطقه جهت استفاده اقتصادی و صنعتی نیازمند وجود برنامه ای مناسب و بودجه بالایی است که تمام مدیران اجرایی واقف به این موضوع هستند که هیچ کاری نیمه تمام نماند و به تبع آن بیکاری افراد شاغل در آن منطقه را شاهد نباشیم. همچنین در خصوص منطقه آزاد تجاری ما تلاشمان این است این کار را که در راستای رونق اقتصادی است را پیگیری کنیم.

وی افزود: همانطور که سال ۹۵ مزین به نام ” اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل شده ” باید جلوی فساد مالی را گرفته و وابستگی اقتصاد را به نفت کاهش دهیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه ارومیه در پاسخ به سوال یک دانشجو مبنی بر اینکه برنامه تان برای پایین آمدن سن ازدواج و علاقه جوانان برای ازدواج چیست، گفت: در سالهای گذشته افرادی مساله ازدواج آسان را مطرح کردند و دو دانشجو را که با این فکر که به یکدیگر وجود صرف علاقه برای یک ازدواج کافی است بر سر سفره عقد نشانده، امروز شاهدیم که ازدواج دانشجویانی که دارای هیچ گونه شغلی نیستند به طلاق ختم می شود، به همین علت اگر وضعیت معیشت جوانان حل شود و اشتغالی برای آنان فراهم شود نه تنها سن ازدواج مانند گذشته کاهش می یابد بلکه مساله طلاق نیز در جامعه مان کاهش می یابد.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت : همانطور که همه شاهد هستید وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته بهتر شده، احیای دریاچه نیازمند همفکری بوده و استان آذربایجان شرقی در احیای دریاچه نباید کنار گیری کند و نقش خود را در خشک شدن دریاچه کم رنگ بداند، بلکه باید با همفکری و ارائه پیشنهاد گام هایی را برای احیای دریاچه بردارد.

مهندس میلان در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور شما در میان افراد حامیان دولت و اصلاح طلبان، پیگیری مذاکرات دولت در برجام که اکثرا تحقق نمی یابند، چطور پیگیری خواهید کرد کخ مردم این تحقق اهداف و دستاورد های برجام را در سفره های خود احساس کنند، گفت: زمانیکه مقام معظم رهبری بر کار آقای ظریف صحه می گذارند، نماینده ای در مخالفت با برجام برمیخیزد که این مخالفت در راستای مخالفت با مطالبات مردم است، یک نماینده باید در هم راستا بودن برای مطالبات به حق مردم، یعنی هم راستا بودن دولت و مردم کمک کند.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم در پاسخ به سوال یک دانشجو مبنی بر اینکه آیا برنامه ای جهت کاهش شهریه درخواستی دانشگاه ها از دانشجویان دارید، گفت: من فکر می کنم دانشگاه نباید محل تجارت باشد، بسیاری از دانشگاه ها به تجارتخانه تبدیل شده اند، اگر نظارت خوبی بر عملکرد دانشگاه ها پس از اخذ اعتبارات بشود بخشی از این مشکلات را می توان از طریق صندوق رفاه دانشجویان حل کرد.

وی پس از توضیحات یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در دور دوم دولت آقای هاشمی رفسنجانی پس از مطالعات قرار بر این بود ۲۰ بازارچه مرزی در  این نوار مرزی ایجاد شود اما بنا به دلایلی که یکی از آنها بهانه های امنیتی و چندین ساله است که گریبان گیر استان آذربایجان غربی شده و متاسفانه این بهانه ها به دلیل نبود اتحاد در بین نمایندگان و و دامن زدن به مسائل قومیتی از جانب کسانی که بدخواه ارومیه و استان آذربایجان غربی هستند ما نتوانستیم به اندازه ای که باید و شاید که در شان مردم ارومیه باشد در خصوص توسعه عملی خواسته های مردم قدم بر داریم هر بازارچه مرزی قادر به ایجاد مستقیم برای ۲ هزار نفر را دارا می باشد که تحقق ان در کنار منطقه آزاد تجاری سرو قطع یقین کمک شایانی به توسعه اشتغال در استان خواهد کرد. نظر شما در مورد رفع مشکل بیکاری جوانان که سایر مشکلات جوانان را تحت تاثیر قرار داده که انها را از این وضعیت برهاند، بدانیم، گفت: بازارچه مرزی جهت افزایش صادرات محصولات خود به خارج از کشور بود، سوال اینجاست که ما چه چیزی داشتیم که صادر کنیم و یا اگر داشتیم  ارزش رقابت با محصولات دیگر را داشت؟ نفس بازارچه برای واردات نبود، حتی برنامه باید اینگونه اجرا میشد که مواد خام وارد میشد و در بازارچه تبدیل به یک جنس میشد و سپس به کشور های اطراف صادر میشد، اما الان بازارچه های ما تبدیل به جولانگاه کالای دیگران شده، در خصوص اشتغال زایی باید بگویم ابتدا باید یک فضای تعامل و همکاری میان افرادی که بهرمند شدند ومدعی و قشری که امروز بی بهره هستند و عقده ای و قشر بی بهره را از ناراحتی در بیاوریم، پس از ایجاد این تعامل می توان اینها را با یک وحدت معنی دار در کنار یک دیگر قرار داد  ویک امنیت پایدار به وجود آید سپس دعوت از توریست و ایجاد اشتغال در این راستا و شاهد توسعه منطقع آزاد تجاری باشیم.

وی افزود: عده ای درخصوص احیای دریاچه ارومیه می گویند کشاورزان نباید کار کنند اگر این یک طرح ملی است باید اعتباراتی در اختیارمان قرار گیرد که صنعتی را جایگزین بخش کشاورزی کنیم. در ارومیه دریاچه خشک شد و ما بخش کشاورزی را تعطیل کردیم اعتبارات ملی نباید فقط برای احیای دریاچه باشد بلکه باید برای جایگزینی مشاغل نیز باشد.

وی در خصوص اجرای موسیقی محلی گفت: در بعضی از مکان ها که یک موسیقی ترکی یا کردی پخش می شود، عده ای خوشحال و عده ای ناراحت می شوند، ما باید بپذیریم که موجودیت هر قشری در جامعه نه تنها ضعف نیست بلکه موجب قوت است
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار