دانشمندان برزیلی در پروژه‌ای جدید، در حال ساخت نوعی مزرعه خورشیدی شناور عظیم هستند.پنل‌های خورشیدی مزرعه شناور در برزیل ظرفیت تولید 350 مگابایت برق را خواهد داشت.
کد خبر: ۲۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 13 April 2015
ساخت مزرعه شناور عظیم در برزیلبه گزارش تابناک یزد، با ادامه شکوفایی این صنعت انرژی تجدیدپذیر، پنل‌های خورشیدی شناور در هند، کره، استرالیا و ایالات متحده در حال نصب هستند.

علاوه بر ارائه منبع انرژی سبز و پاک، ترکیب پنل‌های خورشیدی و مخازن آب از جنبه‌های دیگر حائزاهمیت است به طور مثال، این پنل‌ها با ایجاد سایه بر روی آب، تبخیر آن را کاهش می‌دهند و به ذخیره‌سازی آب در نواحی مبتلا به خشکسالی کمک می‌کنند.

پنل‌های خورشیدی مزرعه شناور در برزیل ظرفیت تولید 350 مگابایت برق را خواهد داشت و این موضوع آن‌ را به یکی از بزرگ‌ترین مزارع خورشیدی شناور در دنیا تبدیل می‌کند. در حال حاضر، ژاپن رکورد بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی شناور جهان با بازدهی حدود 13.4 مگاوات برق را دارد.

مگاوات به عنوان واحدی برای تعیین میزان نیروی برقی به کار می‌رود که توسط نیروگاه‌ها تولید می‌شود. در حال حاضر، بازدهی یک نیروگاه خورشیدی در ایالات متحده که با سوخت زغال‌سنگ کار می‌کند، حدود 239 مگاوات است.

مزرعه خورشیدی شناور نه تنها می‌تواند از لحاظ نظری از این میزان فراتر رود، بلکه مخزنی که پنل‌ها بر روی آن نصب می‌شوند، قادر است به منبع نیروی هیدروالکتریک با ظرفیت حدود 250 مگاوات تبدیل شود؛ این موضوع بازدهی این سیستم را به 600 مگاوات می‌رساند.

تعداد خانه‌هایی که در آمریکا با نیروی یک مگاوات برق نیرودهی می‌شوند، حدود 164 منزل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار